• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Liten, jag har nog glömt att säga det men stort grattis till lilltjejen och stort tack för förlossningsberättelsen, det lät faktiskt som en riktigt cool upplevelse! Nästan så man faktiskt vill vara med om en.

• Telemarkgrrl

Och grattis till alla som fyller/har fyllt år!

• Piggelin1

Sweet - grattis i efterskott! Otroligt vad många vi är som fyller år i januari!

Jag åker jättegärna med till Sthlm, Muggles & Vänner! Om vi kan hitta ngt datum som passar (plus att jag kanske stannar lite extra också & hälsar på några kompisar - fast det kanske ni gör oxå?) oss alla tre, så hade det verkligen varit skoj!

Kom förresten precis på nu att mannen & jag med största sannolikhet kommer att bli bjudna på 40-årsfest i Sthlm i maj - jag kanske försöker synka det då i så fall - hmmmm.... Fast jag vet inte NÄR i maj ännu i så fall.

• Piggelin1

Telis, att låna övernattningslägenheten i er förening hade ju varit förnämligt!!
    ...och jag minns var ni bor ..och utsikten också!

• Piggelin1

Liten, åhhhhhhh, vilken sötnos Mindre är & vilken fin bild på er två!

• viktualia

Kan bara instämma! Vilken OTROLIGT fin bild, Liten!!!!! *goskramar till två söta tjejer*

• BrudSommar2006

Grattis i efterskott ni som just fyllt! Hoppas att ni haft det trevligt och fått många fina presenter!

Mrs B, vad jobbigt att du känner dig så trött, det gjorde jag med fram till typ femte månaden minns jag, det var först då det började gå lite lättare kändes det som, men då hade jag bara en att ta hand om!

Cicci, Iris är precis som Victor, vaknar hela nätterna och ska amma, helt hopplöst. Nu har vi i alla fall tagit tag i själva insomnandet och maken lägger henne nu så att hon ska somna utan att amma sig till sömns, det fungerar jättebra, hon skrek en timme och vaknade var femte minut och var ledsen ytterligare en timme första natten men redan dag två somnade hon på fem minuter och så har det fortsatt. Tror inte att vi kan göra något åt nattamningen innan påsk men då ska vi försöka ta steg två.

Liten, ska gå in i galleriet och spana in Mindre sedan men har ju i alla fall sett en första bild tidigare. Håller med om att Syrrans lilla hade lika mycket hår som Iris!

Har upptäckt hur kul Iris tycker att det är att åka kundvagn, det är nästan så att man åker och handlar bara för att hon ska få åka kundvagn en stund nu! Vi har också börjat gå till lekparken och gunga nu när det är så milt väder, hon skrattar så hon kiknar! Hon gillar också att åka sådan där framåtvänd sulky de har på Babyland och Mio.

• BrudSommar2006

Nej nu är det läggdags känner jag, maken kom inte hem förrän halv nio och då skulle han äta innan han lade Iris så jag har nyss blivit av med henne.

Nästa helg åker han iväg till USA en vecka och så småningom ska han iväg till London också, usch, hur ska det gå. Jag kommer väl att vara helt slut efter den veckan men jag har i alla fall kollat att mina föräldrar ska vara hemma den veckan i fall att jag behöver hjälp med något. Eventuellt får de ta hunden.

• Piggelin1

Vi får peppa varandra BS - mannen min ska två (!) veckor till Kina strax före påsk.
    Jag kommer förmodligen att tillbringa en del av den tiden hos mina föräldrar, sen kommer svärmor säkert hit med & sen tror jag att jag kan bjuda in Miss X med löfte om middag en eller ett par ggr
    Har iofs vetat detta ända sen innan A föddes, så jag har iaf tid att mentalt ladda för det
    Klart att det går, jag får peppa mig med alla ensamstående som är ensamma JÄMNT! Jämfört med dem, så är ju inte detta ngn match...!

• sweetstreet

Tack för grattis!!!

Jag hade en bra dag igår, men eftersom det var en vanlig jobbdag så kunde man ju inte bara njuta... Men det blev födelsedagsfrukost på morgonen, aprikospaj på jobbet och sedan födelsedagsmiddag på kvällen med maken. Mysigt!!

Hinner inte in här så mycket på dagarna just nu. Har fullt upp på jobbet.
    Men jag undrar hur gick det med Kokos katt??? Någon som vet?

Frejis tycker inte du ska känna dig som någon dinosaurie! Riktigt så gammal tycker jag itne man är vid 35!

Förresten har jag bloggat om vår "lill-skruttis" (eller ska man kalla den minikaramellen"?) nu. Så ni som läser min blogg kan gå in och kolla. Har lagt upp två UL-bilder där också. Den där man ser att det är ett barn ser väl ut ungefär som de flesta UL-bilder så det är inget märkvärdigt med den förutom att det är just den lilla guldklimpen som växer inne i mig!!! Piggelin har redan gjort det minsann!! Tack för kommentaren!!

Nu ska jag gå och sussa.
    Kram till er alla!! .-p

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag