• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Lappis - förstår om du känner dig långt från barnverksamheten, MEN - DU är ju verkligen tråden Utan dig & dina inlägg här, så vore den ju supertrist!!

• sweetstreet

Mrs B

försökte inboxa dig men det gick inte.
    Du kan maila mig på sweetstreet_63@hotmail.com så ska jag skicka bloggadressen till dig via mail istället!

Nu ska jag sova efter en jättehrälig kväll ute med maken och två kompisar!!! NYC sover aldrig.... Mmmmmm.....
    Fast jag fick såklart hålla mig till alkoholfritt, men skoj var det ändå! Fast det blev betydligt senare än beräknat. Men det var väl för att vi hade så kul?!

• Nattson

Piggelin, tack så mycket för info. Ja det är till Kanada vi ska men de har nog barnvagnsaffärer där med. Ska gå in på länken och kolla!

Lappis, jag tycker också att du ska starta nya tråden! Vad vore den utan dig??? Kram på dig!

• Lapinette

Oj, oj, vad ni smörar tjejer . Känner mig bara så oinspirerad till barn just nu, känner mest för att lägga ned hela projektet. Det är därför jag undrar om jag är rätt kvinna till att öppna den nya tråden.

• muggles

Ah, Moa sover på balkongen efter en rejäl portion gröt - får en kopp kaffe i lugn och ro. Jag är så GLAD att vi har balkong. Precis som du hävdar Vänner så sover hon bättre ute på balkongen än inne. Inne max en halvtimme i sträck - ute ibland 1,5-2h utan mäck...

Lappis: självklart ska du starta nästa tråd! Om du vill förstås...

Telis: vilken underbar superidé! Det skulle ju passa oss perfekt! DOCK kan jag inte 15/3 för då är jag i Åre och åker skidor (ska vinka till din Alptopp från Åreskutan då Telis )

Veckan efter är det påsk (och då ska jag fö på isdansfinalen här i Göteborg). Men veckan innan 15/3 el veckan efter påsk är ledigt. JAg tycker också maj låter lite långt fram eftersom jag börjar jobba i början på juni.

BS: vad kul att det gått så bra att vänja Iris av med kvällsamningen! Jag har också tagit vissa grejer lite successivt, tex att jobba bort nappen vid läggning. Förr fick hon ha napp till insomningsögonblicket men nu får hon inte ha napp alls och det går bra att lägga henne ändå faktiskt. Jag har även börjat jobba bort nappen när hon sover på dagen för ibland vaknar hon när hon tappar nappen och det är ju opraktiskt. Man orkar inte ta alla strider på en gång ibland...

Igår fick jag världens hjärnsläpp. Bokade en resa till Orizonte på Korsika men glömde bort att jag ska vara tärna på ett bröllop 9/8! Det är hemresedagen... Bara att boka om. Och jag kan inte ens skylla på amning längre...

• Mrs  B

Lappis

Du är absolut rätt kvinna tycker vi nog alla. Men jag kan förstå om du inte känner för det just nu.

Här känns det bättre idag än igår, som var en helt värdelös dag.....
    Malte var helt omöjlig, bara åt och skrek, Max trotsade och jag hade huvudvärk.

Dessutom kom jag i ett gräl med en kompis på kvällen angående dopet. Hon och hennes familj kommer troligtvis att inte dyka upp på dopet eftersom hon ska fira sin 30 års dag dagen innan, men det stora skälet enligt henne själv var att hon inte gillar vår präst!!!!!!???????
    Men det är väl för sjutton inte prästen hon ska komma för eller??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!

Blev så arg, sur och på dåligt humör. Funderar nu allvarligt på att inte gå på hennes fest.
    Blir så irriterad på sånt här eftersom hon höll på så här även under förra året angående våra barns födelsedagar och vårt bröllop.

• Mrs  B

Muggles
    Angående att sova ute så har det endast fungerat att sova ute för Max, funkade inte alls inne med honom. Har inte provat ute så mycket med Malte än eftersom det har gått bra här inne, men nu börjar han ju krångla så det är nog dags för honom att sova ute han med.

På det första dagiset Max började på sov alla barnen inne och jag förklarade för personalen att det inte fungerade med Max inne, men de envisades med att han skulle sova inne som de andra för det hade alltid funkat med de barnen de hade haft.
    Efter en vecka fick de ge sig eftersom Max endast sov 45 min max (då var han 1 år).

På det dagiset han är på nu sover alla ute, så daär slapp man diskussionen när han började där.

• Lapinette

Mrs B - men då kan hon ju sitta och halvslumra i kyrkan (behöver inte lyssna på prästen)! Ja, folk kommer med så konstiga ursäkter.

• muggles

MrsB: hur gör de med alla barnen på dagiset där de sover ute? Sover alla i sin vagn då eller??? *nyfiken* Ang. dopet - tror du inte att orsaken till att hon inte vill komma snarare är att hon inte tycker dop är så jättekul? Alltså, missförstå mig inte, men vissa människor (särskilt de utan barn) tycker nog att dop är ett "nödvändigt ont". Jag vet hur jag själv tänkte innan jag hade barn. Hon kanske prioriterar sin 30-årsfest och tänker att hon nog är bakis då men kan inte med att säga det, och skyller på prästen. Det är förstås tråkigt för dig men är det jätteviktigt för dig att hon är med på dopet? (Hon kanske är fadder och då är det förstås det, vet ju inte hur nära ni är varandra...)

Har nu bokat om vår resa. Hit ska vi: www.langley.eu/sv/Sommar/Vara_orter/Korsika/Orizonte/boendealternativ/Ori/Bilder/
    Frukost och 3-rätters middag ingår och de ska tydligen ha jättebra mat på Langley-hotell har jag hört (svenska kockar som lagar lokalinspirerat).

• Mrs  B

Lappis
    Ja, ibland undrar man hur folk tänker.
    Var tvungen att ringa en kompis för att få ut lite frustation till över det hela. Blir så j-la irriterad på sånt här trams.....
    Funderar som sagt på att bojkotta hela den familjen för ett tag.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag