• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Kunde se framför mig din & Victors kamp ned vällingen - som åkte åt alla håll & kanter

Nu måste jag också hoppa i säng, men vi hörs & kram på dig, Cicci!

• sweetstreet

Oj bara för att jag inte hunnit in här i tråden idag så har edt varit full rulle...!

Nu har jag försökt skumma ikapp. men som vanligt glömmer jag ju mycket av det jag läser. Vill kommentera det jag minns dock.

Gosnosen,
    skickar en stor varm kram till dig!!! Fan att det ska vara så jävla svårt!!!!!!! Hoppas verkligen att ni klarar av att komma över alla hinder ochta tag i det hela på nytt. Kram!!

Vänner,
    ja tänk att man faktiskt ÄR gravid! Det känns fortfarande rätt overkligt på ngt vis...

Telis,
    du kommer klara dig galant i backarna!!!!!!! Inga nerver för bredkäftade multisportare! Njut av härlig skidåkning bara!!!!
    Och jag har redan börjat hålla tummarna för er också!!!!!

Frejis,
    jättekul att se dig i tråden!!!!!
    Tycker som lappis att det kasnke är lika bra att köra på? Men visst, jag har även full förståelse för känslan av "näe nu vill jag inte mer!!". Fast 35 är väl ingen ålder förresten...! Hmpf! Jag blev 35 idag faktiskt och känner mig lika ung som igår...!
    KRAAAM på dig gumman!

Koko,
    Å jag ska gå in i galleriet och titta på underverket!!! Har inte hunnit än men det ska jag.
    och njae jag är inte riktigt halvvägs än. Men visst går veckorna undan rätt fort nu. det gör de.
    Men jag längtar till vecka 20 (halvtid) när man ska få veta mer om skrutten i magen. Kön och om allt ser bra ut. Fast jag är ju säker på att det är en liten pojke så egentligen behöver vi väl inte göra det ULet...?! Haha!
    Hoppas förresten att det gick bra med katten! Fy vad jobbigt och hemskt att inte veta vad som är fel!!!! Jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera om ngt hände Lipton, men jag vet att jag skulle bli sååååå himla orolig. Förstår dig verkligen! Kram!!
    Och förresten så har jag inte fått iväg Carmexen än. *rodnar* Men jag lovar att de ska komma....

Cicci,
    nu när jag ändå är inne på katten så ja det är vår kisse i galleriet. Det är en abyssinier så det är en raskatt. han ser därför lite annorlunda ut än "vanliga" katter. Han är bara heeelt underbar!!!!!!!
    Hoppas det blir bättre med Victors sovvanor snart. det låter jobbigt. men det är tur du är en sådan positiv person som du ändå är! kram gumman!

Mugglan,
    ang Argentiere så minns jag inte att backarna var sådär superbranta??? Jo vissa var det såklart, men flera var ju väldigt åkvänliga tycker jag.

Zozo,
    det där med pigmentfläckar har jag också hört och vad jag förstår ska man ta det lugnt med solen. Men bra SPF verkar ju fungera. Och typ keps eller solhatt.
    och flygning senare i graviditeten är verkigen som Piggelin säger främst en försäkringsgrej! Många försäkringsbolag har tightare regler än själva flygbolagen så kollla upp detta i första hand!
    En annan sak som är värt att åtminstone ha i bakhuvudet är att det KAN vara jobigt att sitta en längre flygning. men det beror ju helt på hur man mår. Och det vet man ju inte förrän man är där... Men som sagt, jag skulle nog inte planera in någon långflygning väldigt sent i graviditeten eftersom jag har vänner som fått rejäla problem med t ex foglossning och sådant efter vecka 22 ungefär. och då är det nog ingen hit med flygning??

Lappis,
    jag hejar på dig och era eskimåer!!!
    oavsett det blir FET eller en IVF så håller jag tummarna stenhårt!

Oj nu försvann minnet helt.

Ok nu ska jag slita mig från datorn för att gosa lite med maken. Det är ju iallafall min födelsedag idag så då ska man ju inte hänga här....

Kram!!

• Mrs  B

Sweet
    Grattis på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas du har haft en bra dag!

Jag hann ju knappt avsluta min förrän du påbörjade din....

Om en timme ska vi till BVC och kolla läget med Malte.
    Det blev inget dagis för Max idag heller och kanske inte heller under resten av veckan. En av de andra avdelningarna hade fått två nya fall med vattenkoppor under helgen. Så det ser ut som om jag får ha Max hemma ett bra tag till, men än så länge går det hyfsat. Maken tyckte att vi skulle chansa snart men jag sa ALDRIG I LIVET. Han har nog inte fattat hur allvarligt det kan bli för Malte.

• Lapinette

GRATTIS Sweet och Mrs B! Otroligt många som fyller i januari. På den andra tråden jag hänger är det också födelsedag efter födelsedag just nu.

• muggles

Cicci: låter j-ligt jobbigt! Hur går det med nedtrappningen av amningen? Men ändå, 4h i sträck är väl längre än förr (i dec sov han ju bara 1,5-2h i sträck), så det går kanske lite framåt??? Vad lurig han är med välling mm. Tur att han gillar gröten iaf! Moa gillade inte banangröten speciellt, mild havregröt var tydligen godare (blä säger jag!). Men jag ser inte alltid ett samband mellan att hon äter mkt och sover bra... tyvärr.

Jag kan glädja dig med att vi fått ett nytt problem här: Moa vaknar ibland kl 05 och är PIGG. Ligger och jollrar i sin säng - en stund, sedan vill hon förstås att man ska komma. Hungrig är hon inte så mat hjälper inte. Vad gör man??? Det är ju en aaaaning för tidigt att börja dagen... Suck. Det var ju kul att jag hann glädja mig över 11h-nätterna medan de varade

Piggelin: ska vi seriöst fundera på en Sthlm-tripp innan jag börjar jobba igen? Om vi åker ihop kan vi ju hjälpas åt under resan. Jag hade ev tänkt bo hos min kompis ute på Ingarö men hon har ju slutat sin mammaledighet vid det här laget så det får kanske bli hotell... Kanske vi kunde dela hotellrum? Skulle vara kul!!!

Grattis Sweet! Och MrsB om jag missat dig!

• muggles

Sweet: jo jag tror Argentiere anses brantast i Chamonix-området. Är det inte Grand Montet det heter? (Dåligt minne.) Framförallt är det nog offpisten som är brant iofs...

• Nattson

Grattis Sweet och MrsB!

Hoppas allt går bra med Malte hos BVC!

Koko, hur gick det med katten igår?

• Zozo

Kan nagon tala om för en novis var det berömda galleriet finns??

• Lapinette

zozo - mugglan har det men det krävs att man själv skickar en bild till henne så får man tillgång till det !

• Zozo

Ojoj.. da maste man alltsa hitta en bild först! *fniss*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag