• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Piggis, roligt att se dig här, hoppas att ni inte har blåst bort i Gbg
    Tänkte förresten även på din förlossningsberättelse som verkade vara traumatisk. Puh, skönt att det är minst nio månader kvar tills någonting liknande drabbar mig (ego, jag vet ...

Lappis - tre ägg i frysen är ju bra och det lär nog bli fler efter er nästa ivf måste säga att du är superduktig som klarar av att vara så fokuserad på målet som du är. Tänkte börja hålla tummarna för er redan nu

• Piggelin1

Idag ska jag sammanstråla med två tjejer från mitt "Magplask" för första gången, ska bli kul att träffa dem & se deras bebisar. Jag var ju först ut i mitt Magplaskgäng med att få bebis (fick ju tom så att jag missade sista gången...), så det är först nu som de flesta fått sina bebisar & hunnit landa lite också. Kul som sagt!

På tal om bebisar, så fick jag tragiska nyheter via en kollega i fredags. Hon berättade att en annan kollega till oss, han & hans tjej förlorade sitt barn för en vecka sen - tjejen var i vecka 26 Hon kände inte till de närmare omständigheterna, eftersom han var sjukskriven nu & inte hade svarat på sms eller i tfn alls (fullt förståeligt). Så fruktansvärt sorgligt, i vecka 26 är man ju LÅNGT gången & om jag inte minns fel så försöker de klara bebisarna from vecka 24. Det som mitt i eländet möjligen kan sägas vara positivt är att båda är under 30, dvs tiden håller iaf inte på att rinna ut för dem.
    Minns så väl att kollegan stolt berättade om att han skulle bli pappa - under min allra sista arbetsvecka innan föräldraledigheten. Tänkte på honom häromveckan & undrade hur det gick för dem.

Nu är ?hon som styr min dag? hungrig

See you later!

• Piggelin1

Lappis, vi har resplaner!! Återkommer i andra tråden när jag har en stund över!!

• Lapinette

Frejis - har faktiskt börjat ge upp! Du vet börjat ställa in mig på ett barnlöst liv. När jag såg någon söt liten italiensk unge när vi var på semestern frågade jag maken om vi skulle "kidnappa" honom/henne. He, he...så enkelt!!!

• Zozo

Lappinette: nämen.. NÄR pluggade du i Annecy? Var det pa ISEF möjligen?? Det gjorde nämligen jag.. fa se nu... hösten 1993 och varen 1994.. Det var där jag träffade maken! (han gick pa ingenjörsskolan ESIA intill)

Sweet: Jag har varit med UCPA för ett par ar sedan i Provence och flugit paraglider. Mycket trevligt gäng och suveräna lärare, hyfsad mat och ok boende till fantastiskt bra pris. I regel kan man välja om man vill typ dela rum eller bo lite bättre i eget rum.

• Zozo

FrulLan; sa himla kul att höra att allt är bra med tanten och telningen! Har saknat dig massor och dina drinkar i gungstolen pa altanen Vi har hunnit flytta; for better and for worse, som man säger, men blir väl inte kvar här sa mycket mer än tva ar till. Sen far vi se vart det bär av..

Hmmm.. har ni tjejer nagon koll pa vad som gäller ang. resor i 4-5e manaden? Vi planerar nämligen att aka bort i början av maj och jag vet inte vad man kan och inte kan göra da... Vi funderade pa att aka till Guadeloupe; resan är inte saaa lang och det behövs inga sprutor eller sa. Däremot är det ju ganska varmt och mycket sol...

• Lapinette

Zozo - ha, ha...så du har också pluggat i Annecy. Har för mig att jag var där något år innan dig, typ vintern 91-92. Valde mest att åka dit och plugga för att få närheten till alperna (skidtokig som jag är). Hyrde en lägenhet i närheten av sjön med min väninna och partajade på le Garage på helgerna. Har en skolkompis som blev kvar, träffade fransman sista kvällen vi var ute. Hon bor numera i Annemasse. Själv hade jag pojkvän i Stockholm (jädrans onödigt kan jag tycka så här i efterhand ).

• Lapinette

Zozo - vi var i Guadeloupe för ett par år sedan. Säg till om du vill ha lite restips...kanske titta in på min restråd lite ! Annars så säger man väl att man inte får resa/flyga typ 2 månader innan BF.

• start september

Freijs - kul att se dig!

Malaysia är en toppendestination, vi var där i april förra året (Östkusten) och det var underbart.

Kan man inte få både det och Malaga

Håller tummarna för er såklart, förstår om det känns blandat att försöka. Gör det som känns bäst och toppa med en eller två resor!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag