• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Zozo,

det kan vara tufft att få flyga efter vecka 28 med vissa bolag. Bolaget ska acceptera det och så ska man själv ha en vettig försäkring som gäller.

Jag är i vecka 24 nu och hade lugnt åkt om jag hade haft chansen nu. Möjligen hade jag sett till att vara lite mer i skuggan än annars, jag är varmare än vad jag brukar så troligen hade jag tålt lite mindre sol än vanligt. Men det hade känts helt perfekt att åka i övrigt!'

Go for it!

• Lapinette

Superbra att blanda resor med IVF! Allt för att föra tankarna på något annat emellanåt.

• start september

Piggelin,

det låter sorgligt med din kollega. Saker händer även sent, men det faktiskt ganska sällsynt vilket jag försöker trösta mig själv med när man blir orolig...

• muggles

Sweet: har du varit i Argentiere med UCPA?! Det har jag med... Argentiere är väl nästan det brantaste som finns i Chamonix (med tanke på att dina krav inte var så höga på bra backar fniss). Jag har åkt med UCPA fler ggr än jag kan komma ihåg. Vi var där så sent som för 2 år sedan med ett annat par och hade då varsitt dubbelrum (parvis alltså). Det var jättelite snö i backarna det året men vår guide hittade det lilla puder som fanns i offpisten så det var grym skidåkning ändå. Jag tyckte så synd om alla "blåbär" som var tvungna att åka jätteförsiktigt i de isiga backarna, inte kul... (jag kommer ju ihåg hur det var att vara blåbär för jag lärde mig åka efter jag fyllt 20).

Matilda: de har flera menyer - vi tog Kockovin-menyn (4 rätter). Det finns Sinnenas meny också (7 rätter) och det paret som tog det vid bordet bredvid hummade och mmmmade väldigt mkt. Nja, det började inte så bra med att vi fick vänta 15 min på vårt bord och ingen ursäkt fick vi (då blev jag lite putt). Den tiden spenderade vi i baren under restaurangen (vi kom lite tidigt också så vi tog ngt att dricka). Sedan i slutet när vi bett om notan så sa de att de bjöd på det vi tog i baren pga att vi fick vänta - då åkte betyget upp ett snäpp igen! Jag gillar nämligen när de erbjuder det spontant och man slipper kräva det.
    Jo jag tyckte det var jättebra! Jag fick ingen matorgasm på Thörnströms heller men ibland kan man tycka att det är jättegott men det saknas det där lilla sista och det kan ju bara vara att man inte är på humör. Det beror ju också på vad man gillar för ingredienser. Maken tyckte tex att rödingen var supergod och jag tyckte att "jo den var god men inte det godast jag ätit". Jag är nog lite kräsen... Men jag kan absolut rekommendera restaurangen! Superbra service. Kan också rekommendera att ta deras vinpaket (att man kan få halvt är mkt sympatiskt tycker jag).

Ja just det Frejis - vi har ju samma födelsedag! Grattis i efterskott! Men jag är 2 år äldre...

Telis: skönt att sprayandet går hyfsat. Trist med den onda blödningen

Själv borde jag väl invänta tant när som helst med tanke på att jag slutat amma... Har varit så skönt att slippa henne.

• Zozo

Lapinette; nja, vi har redan varit pa Guadeloupe (och Martinique); maken har familj där borta. Men tips mottages alltid. Förra gangen hade vi lägenhet men jag vill ha hotell den här gangen - vägrar att laga mat i tva veckor!

Start september; ja, efter vad jag sett sa ska själva flyget inte vara ngt problem. Det vara bara ngn som sa att man inte skulle vara i solen heller när man är gravid?? Stämmer det? Da är det ju inte sa himla kul att aka...

• Lapinette

muggles - låter som du har höga krav!...här har du en till . Fast ska nog tillägga att min make är värst. Han blir verkligen sur om han får vänta för länge och speciellt om man äter på en riktigt "fin" restaurang. Man lägger ju ribban lite högre när priserna liger högt.

• gosnosen

hej på er IVF-are!

nu när jag såg att det var lite IVF-snack i tråden kände jag att jag ville komma in och "gnälla" lite. jag som tyckte att jag mådde så himla bra av sprayen och inte kände av den alls fick förklaringen i förra veckan när jag fortfarande (efter knappt tre veckors sprayande) inte fått någon blödning. fick komma till SH på kontroll och det visade sig att det hade bildats cystor som gjorde att jag inte nedreglerades alls. så i torsdag fick jag åka in och punktera cystan som var kvar (genrep av ägguttagningen ) och få en spruta progesteron så att blödningen skulle komma igång. det gjorde den också efter ett par dagar, men nästan helt utan känningar vilket gör att jag inte är helt hundra på att det är "rätt" blödning. nu ska jag dit igen på torsdag för blodprov och hoppas då att sprayen har haft effekt. är så trött på att inget går vår väg, inte ens detta... självklart är målet viktigast, men vägen dit känns bara jobbigare och jobbigare!

kram och lycka till önskar jag er alla!

• Lapinette

gosnosen - trist att nedregleringen inte funkade men hoppas det ordnat till sig nu. Själv var jag orolig för alla dessa delmoment som kan gå knas i en IVF men allt såg verkligen fin-fint ut för oss ... ja förutom att det lilla embryot inne ville fortsätta växa när det var i min mage . Lycka till!

• Lapinette

Ahhh Zozo, då behöver ni knappast några restips!

• Zozo

Men Lappis; du har kanske tips pa ngt bra hotell??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag