• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • _koko_

zozo - Det är sant, man kan få pigmentfläckar av att vistas i solen när man är gravid. Dessa är tydligen svåra att få bort också, så nog ska man vara försiktig! Jag var dock i florida i v25-26 och i spanien i v27, och det gick utmärkt. Såg noga till att inte bränna mig, körde med spf 20-30 hela tiden, och fick inga fläckar. Kan det vara därför man ska akta sig vid skidåkning också? Då är ju solen superstark eftersom den reflekteras mot snön.

gosnosen - Vad tråkigt att det går emot er så! Håller tummarna för att du äntligen har nedreglerats nu.

lappis & frejis - Tycker ni ska köra tillsammans nu i feb/mars, och att du ska spara dina eskimåer lappis.

sweet - Shit, du är ju snart halvvägs!!!

Har en jobbig dag idag. Ena katten har blivit sjuk och är hos vet med sambon just nu. Han matvägrar och dricker inte ens vatten, är jätteorolig. Vet inte om det är en protest mot conny eller om han faktiskt är sjuk på riktigt, hoppas på svar snart... Katten hatar dessutom vet över allt annat och blir ett riktigt vilddjur när han är där, tycker så synd om honom!!!

Conny har nog kännt av min oro, för han har varit kinkig hela förmiddagen. Nu har han äntligen somnat, efter oräkneliga amningsförsök (han suger kanske 4 gånger, släpper, för att ögonblicket efter skrika efter bröstet igen...).

Har förresten mailat två bilder på Conny till muggles nu. Där avslöjar jag även hans namn.

• muggles

gosnosen: nej vad tråkigt att inte ens det kan gå smidigt!!! Hoppas det var rätt blödning och att det vänder nu då!

Zozo: kör hög solfaktor och känn efter när du åker skidor. Jag var i Åre när jag var i v17-18 och det gick bra att åka - förutom att jag fick lite ont i bäckenet Men det GICK, jag älskar ju att åka så jag tog smällen. Och det behöver inte alls göra ont för dig, det kan ju gå hur bra som helst. Sunt förnuft är nog allas vår devis här i tråden...

koko: vad roligt - ska genast uppdatera galleriet!

• Lapinette

Hej kokisen!!!
    Vad är du orolig för? Jag är ju lite "efter" just nu så jag har säkert missat något du har skrivit tidigare.

Va, har Sweetan gått halva tiden? Herregud, vad det går fort! Alla kläcker ut små bebisar hela tiden på tråden...själv har man inte ens kommit på hur man gör dem .

• muggles

Nu finns kokos söting i galleriet - fint namn förresten!

• _koko_

muggles - Ja, hoppas jag kom ihåg adressen rätt?

Lappis - Nejdå, det stod i samma inlägg. Oron för katten. Får lite sms-uppdateringar hur det går hos vet, men inga besked än så länge.

Sweet har nog några veckor kvar till halvtid, jag avrundade uppåt.

• Mrs  B

Hej hopp i tråden!

Tack för alla grattishälsningar!!!!

Det blev väldigt lugnt igår endast mina föräldrar och farbror med fru var här och åt tårta. Festen tar jag senare i sommar tillsammans med maken som också fyller 30 fast i augusti. Orkar inte ha något större nu, snart är det ju barndop som gäller så vi får samla krafter till det istället.
    Men lite fina presenter och blommor blev det ändå och en hel del sms och telefonsamtal och det var ju kul.

Imorgon ska Max äntligen få gå på dagis igen. Han har inte varit där sen den 20 dec, juluppehåll och Maltes födelse. Sen har det gått vattenkoppor på dagis så då tyckte jag inte det var någon bra idé att lämna Max. Ringde precis till fröknarna och det var inga fler som hade smittats så nu ska det vara lugnt enligt BVC. Vi får väl se????

Tror dock inte Max har tyckt det varit tråkigt att vara hemma hos mig och Malte, som jag trodde från början, och det är ju positivt.

Vi har förresten varit konstnärer idag och målat två stora tavlor med vattenfärger. Två kusiner till Max ska visst ha dem, inte mamma inte.....

• Zozo

Nu vet jag inte om det eg alls har med saken att göra men jag har fatt urtaskig hy! Min hy ÄR jâttekânslig för hormonförändringar sedan jag brottades med problem med p-piller för tio ar sedan, men är det ngt som är vanligt annars - att fa sämre hy i samband med graviditet?

• Mrs  B

Piggelin
    Kan du inte skicka ner solen hit för här regnar det som vanligt och är väldigt grått och trist ute?
    Hade tänkt gå ut en runda, men tror jag avstår från det nu.
    Men igår var det SOLIGT i alla fall.

• Lapinette

Sorry Koko...läser visst taskigt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag