• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Sorry, insåg att jag låg typ 2 sidor bort. Jag menar med gästlägenheten.

• Lapinette

Oj, är man dinosarie vid 35 så undrar jag vad man är vid snart fyllda 38! Fast jag fick ju höra från en man vi träffade i backarna i Italien att han trodde jag var 25. Sa åt honom att rynkorna syns när jag tar av mig solglasögonen. Men förstår hur han tänkte, ett par utan barn i alperna...måste ju vara under 30 år.

• Vännerfan

Hello!!!!

Telis,
    Vilket kanonerbjudande du kom med!! Enkel standard spelar ju ABSOLUUUUUT ingen roll! Det man bäst behöver är ju typ en säng (eller madrass), kyl och gärna micro. Men micro kanske inte finns? Då funkar det ju med en vanlig spis också! Åh, vad kul, jag vill åka snart!! Maj är alldeles för sent Piggan, du får åka två gånger Jag åker helst i feb eller mars. Feb är det ju i stort sett redan, såååå vad säger ni om runt 15 mars tjejer? Kan ni då? Mugglan och jag pratade om 2 nätter och vi har båda andra vänner att träffa också och är vi ute i så pass god tid, kan vi säkert tajma ihop våra träffar så allt hinns med! Vad tycker ni, ska vi åka tors-lör, fre-sön eller vad blir bra?

Mugglan, tack för espresso-tipset men jag dricker inte kaffe. Får ont i magen av det och skulle jag ätit riktigt mycket innan får jag inte det men då är det förmodligen kväll och dricker jag det då kan jag inte sova på hela natten.

och förlåt för allt som händer som jag inte hinner kommentera! Men jag såg Kokos prins och han var SÖÖÖÖÖT! Min prins har jag knappt nåt hår och har inte haft på hela tiden, och det är verkligen så fint på små bebisar! (Men min är såklart sötast ändå )

• Lapinette

Vad skoj om ni från Götet kommer upp!!! Runt den 15 mars låter toppen för min del . Jag är hemma i stan!

• Telemarkgrrl

Åh, den 15 mars är inte jag hemma, då är jag i alperna. Men ni kan absolut låna en av våra gästlägenheter (om dom inte redan är bokade vill säga) ändå! Jag instruerar bara Telismannen att ta hand om er ordentligt, han är världens snällaste så det gör han så gärna.

(Piggelin, det är tyvärr ingen fin utsikt från gästlägenheterna men ni kan få komma upp och titta på våran. )

• Lapinette

Förresten, är det samma regler om nedstängning av tråd som gäller numera på BT, dvs 3 månader. I sådana fall så "dör" denna tråd på torsdag. Vem vill starta upp nästa?

• Piggelin1

Hej hej,

svärmor är här idag på fm, så jag har lite avlastning just nu - lyxigt värre Ska iofs alldeles strax iväg & träffa en kompis, men bara några timmar nu på fm har varit guld!

Vänner, jag ska kolla upp 15 mars & därikring - ev är det precis då som mannen är i Kina & då passar det ju extra bra att röra på sig då!
    Fast vilken osis om vi inte får träffa Dig, Telis Vill, vill, vill!! Vilka helger är det som går bort för dig, Telis?

Angående dgr att åka så tror jag att fre-sön går bort, iaf för min del, eftersom tågbiljetterna brukar bli så himla dyra om man reser just dessa dgr. Vi håller på att spara & gneta ganska mkt för tillfället, för att ta ut så få föräldra-dgr som möjligt & då vill jag gärna hålla nere på kostnaderna så mkt som det går (vi vill inte plocka för mkt av våra sparade pengar eftersom vi tänkt planera bröllop så småningom!). Lite trist kanske, men samtidigt ser jag det som att detta är ju en begränsad tid i livet & då är det ju helt OK att dra åt svångremmen lite grand

Okidoki, måste avsluta här!

• Izzie

Hej svejs!

Har precis lyckats få Matilda att sova utomhus i vagnen så jag hoppas kunna läsa ikapp lite grann.

Har haft några tuffa dagar annars med mjölkstockning och hög feber. Inget vidare kan jag meddela. Men det börjar gå åt rätt håll och i morse kunde Matilda suga på det onda bröstet för första gången på flera dagar utan att jag höll på att gråta ihjäl mig av smärta. Så himla skönt!

Såg att det var flera som har fyllt år. Stort grattis till er alla och hoppas att ni hade mysiga födelsedagar!

Såg oxå att det var uppdaterat i fotogalleriet med lite nya bebisar, ska in och kolla direkt efter jag skrivit klart inlägget. Kul!

kram kram

• Izzie

Åhh, vilka små sötisar! Kul att vi har galleriet! Ska leta fram ett foto på Matilda och maila det. Meddelar dig i tråden när jag gjort det Muggles!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag