• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Victory

Sweet!

Jag har inte gjort Nupp/KUB eftersom vårt landsting inte erbjuder det. Man får bara göra fostervattensprov men det valde vi att inte göra. Däremot närmar sig UL!!! Det är första gången vi får något livstecken (förhoppningsvis!?) från snodden i magen. Inte ens hjärtljud har vi fått höra så ibland undrar man ju om det är något därinne.

Jag har inte adressen till din blogg så jag har inte kunnat se UL-bilden men jag förstår att det måste vara skönt att få ett bevis för att det finns något därinne! Jag längtar jättemycket till vårt UL! Men samtidigt är jag lite orolig att det är för tidigt. Jag kommer ju bara att vara i v. 16 fast man egentligen ska vara i v 18 minst (säger de). Hoppas att vi får komma tillbaka och göra ett till lite senare... Jag funderar på att ringa och ändra tid men då måste vi ju vänta två veckor till och det vill jag ju inte heller. Åh, varför ska jag krångla till det så mycket!?

• Nattson

Piggelin - När ni reste till USA när du var gravid. Hade du någon försäkning till dig och magen då? Jag är lite i valet och kvalet ifall jag ska ta någon försäkring när vi åker till Kanada.
    Visst var det så att ni köpte vagn där också? Var den mycket billigare?

• sweetstreet

Victory,
    jag kan inboxa dig adressen till min blogg om du vikll.
    varför tror du att det är för tidigt för UL i vekca 16?
    Du kommer definitivt att få se bebisen!!!
    Vi gjorde ju vårt NUPPtest i vecka 12 och då ser man tydligt att det är en bebis där. Det är den bilden som ligger på bloggen.
    Så i vecka 16 ska det absolut se en "stor" bebis!!!

Vi ska göra det "stora" ULet i vecka 20 sedan. Det där man kollar alla organ etc. Det är väl det man gör i vecka 18-20 i Sverige?? Om det är så att de inte kan se vissa saker när ni gör ert första UL så är jag säker på att ni får en ny tid till vecka 18-20 igen!
    Så oroa dig inte gumman!

Jag hörde ju hjärtat redan i vecka 6 eftersom jag fortfarande var på infertilitetskliniken och de kollade mig ju så grundligt veckorna efter plusset. Det är rätt häftigt! Du kommer tycka det är jättefascinerande att få bevis på att det är någon i magen!

Kram!

• sweetstreet

Lappis!
    Självklart ska DU starta även nästa tråd!!!!!
    det röstar iallafall jag på!

• sweetstreet

Victory

Ok nu har jag inboxat dig min bloggadress.
    Hoppas nu du får meddelandet. Annars kan du höra av dig här i tråden!

• Liten med Mindre

Tjoho - hann in hit två dagar i rad. Fast sova har det förstås inte blivit så mycket av med. När jag väl försöker vaknar lilltjejen stup i kvarten. Något undermedvetet?

Sweet - Grattis i efterskott! Och MrsB likaså. Med så trevliga "januaribarn" måste ju Mindre få en bra födelsedagsmånad också.

Det vore ju kalasskoj om ni göteborgare har möjlighet att komma till Stockholm. I mars tror jag säkert att jag vågar mig utanför hemmets lugna vrå - klättrar nog på väggarna annars. Vårt förortscentrum är ju inte precis så att jag jublar.

MrsB - det var skönt att höra att ni var tidigare än oss med dop. Vi har bokat i slutet på mars, för att hinna med innan blivande gudfar flyttar till USA. Fast att sätta oss och bestämma gästlista och inbjudningar har vi svårt att få tid med. Nåja - snart måste vi, och då brukar maken få ändan ur. Själv skyller jag på amningskoma...

Muggles - jag vet inte om Mindre blir en kräkbebis. Kräks gör hon förvisso, i varierande mängder. Men det är bara de sista två mornarna som varit besvärliga. Hon är så glupen att jag tror hon får för mycket, och sen kommer det i retur när hon vaknar efter matkoman. Kvällarna har hittills varit bättre.

Och idag somnade hon om på min mage efter ett mitt-i-sömnen-mål mat. Det är sååååå urmysigt när hon ligger där med sina små händer och krafsar på magen i sömnen, snusar lite med näsan (eller, nåja, det väser rätt bra om hennes näsa, lite täppt nästan låter det som - fast så har det varit hela tiden). *smält* Då är det lätt att glömma kvällskriken och huvudvärken. Bättre att pussa på huvudet och gosa med det lena håret...

Trevlig eftermiddag och kväll alla! Nu börjar någon stöna och stånka i sin säng - snart vaken.

• Lapinette

Sweet - Jag tänkte annars lämna över stafettpinnen till någon annan här på tråden. Känner mig långt ifrån barnverksamhet just nu.

• Mrs  B

Sweet
    Skulle du kanske vilja inboxa mig också angående din bloggadress???????

Mindre
    Ja, ibland är här snabba ryck hemma och ibland inte. Skickade inbjudningarna till dopet igår så nu var det klart också. Nu återstår bara att se hur många som kommer. Vet ju att en familj ska fira dotterns 30 års dag dagen innan och det gäller en familj på allt som allt 12 personer med barn, så vi får väl se om de vill komma eller ej.

• Piggelin1

Nattson,
    jag hade ingen separat försökring för mig & magen när vi reste - hemförsäkringen räckte gott. MInns däremot att jag pratade med Länsförsäkringar om detta med gravidtet & resande och de har ingen försäkring alls efter vecka 28 (tror att det var den veckan) & jag tror knappt att ngt annat bolag heller har det. Däremot hade jag med mig ett papper från min BM där det stod på engelska att min graviditet dittills var komplikationsfri & beräknat datum för förlossning. Minns att jag fick visa det i gate'n på Schiphol, när vi skulle kliva ombord på planet till Boston.
    Angående vagn så stämmer det att vi köpte den i USA, drygt 2000 kr billigare än i Sverige. Såg dock inte till ngn alls i Providence (där släktingarna bodde), några enstaka i Boston & desto fler på gatorna i NYC. Ett tips är att kolla på tex bugaboo.com & kolla upp adresser för återförsäljare. Om det nu är Bugaboo du är ute efter förstås! Det kanske var Kanada du skulle till - men man hittar ju säkert återförsäljare där via bugaboo.com också!

Liten, känner igen det där med täppt bebis-näsa! Amanda var en hel del täppt i början med, trodde ju nästan att hon var förkyld ett tag där Men så var det inte, tack & lov!

• Piggelin1

Nattson - kanske ska förtydliga lite - vi var alltså i USA innan vecka 28!

Liten - känner igen det där mysandet! När jag ammat A på morgonkvisten (ngngång mellan 5 & 7), så brukar vi alltid lägga oss i sängen ihop (hon sover annars i sin korg på nätterna nu - första månaden sov hon i vår säng). Ligger & myser tätt, tätt ihop & somnar så småningom ett par timmar till Mmm

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag