• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Snacka om att BT brakar ihop hela tiden. Grrrrrr!!!!!!!!!

• Frejis

Sweet, grattis på födelsedagen. Då är vi två om att passera samma milstolpe här i livet

Tycker också att det är många januaribarn i tråden. Skoj!

Har talat med Sophiahemmet och bokat in undersökning av livmodern på måndag eftermiddag. Får se om ytterligare fynd hittas känner mig lite som en dinosaurie på forntiden

Muggles & Piggis, det vore skoj om ni kunde komma upp till Stockholm. Tycker att det skulle vara kul med en gemensam träff över gränserna

• Liten med Mindre

Hej tjejer!

Ett litet inlägg mellan matningar och kräkningar. Är lite stolt att jag fick Mindre att somna i baby björn ett tag så att jag kunde hacka dator lite.

Eländiga försäkringskassan slarvade bort mitt kontonummer i ansökan, eller glömde lägga in det - så jag fick en härlig check på 8000 i brevlådan. Kul om den kommit bort! Och när jag ringer och försöker fråga vad som hänt så hittar de kontonumret - men kan givetvis inte lägga in checken i efterskott. Suck! Hatar utbetalningar som man ska till kass-service med.

Muggles - jag mejlade en bild till dig. Tror det blev din privata hotmejl.

Lappis - det låter som en höjdarresa, alldeles oavsett om man gillar skidåkning eller ej. Är själv en skidälskare - även om det inte blir så ofta.

koko, syrran o MrsB - vilka guldklimpar ni har fått. Jag som tyckte Mindre hade mycket hår, men inte i jämförelse. Syrrans telning står ju inte långt efter Iris i mängd hår.

nu ska jag nog vara lite social med dagens 3 besökare. Imorgon blir det bara Mindre och jag. Hoppas få sova lite, är så dålig på att slappna av när hon väl sover.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

Och förresten - massor med lycka till för alla IVF:er som är i faggorna. Hoppas verkligen på full pott!

• Mrs  B

Godkväll!

Tack än en gång för grattishälsningarna!!!!!!!!

Idag har det verkligen varit en upp och nervänd dag.

Bvc gick bra. Malte hade gått upp lagom i vikt denna gång, undrar om det har något med att han bajsade 3 gånger igår och la 2 blöjor precis innan vi skulle åka?????????????

Åkte sedan vidare till posten, eller Postis Per som Max säger, för att köpa frimärken till inbjudningarna till dopet. Sen blev det en tur till mormor och nu har vi precis kommit hem. Puh!!!!!!!!

Eftermiddagen var inte rolig ska jag säga.
    Max trotsar som sjutton just nu och "tänder" till på minsta lilla. Själv har jag varit väldigt trött idag, eftersom Malte hela tiden vill äta på nätterna, så mitt tålamod idag har inte varit så bra tyvärr.
    Dessutom hade Malte ont i magen mest hela eftermiddagen och ville inte alls sova fast han var så TRÖTT!

BVC rådde att börja med napp för att dra ut på att Malte vill äta så ofta. Kan ju vara att han har behov av att sutta, vilket även jag märker när han äter av mig. Han suger så HÅRT.
    Malte vill inte ta den nappen vi har nu så det blir till att ge sig ut för att hitta lite olika varianter att prova med.

• muggles

Liten: fick bilden men nu ligger galleriservern nere Ytterligare en söting med massa hår! Jag uppdaterar så fort det går... Har du förresten också fått en "kräk-unge"? Jag kan trösta dig med att det blir bättre när de får fast föda (från typ 4 mån). Annars växer inte magmunnen ihop förrän i 1-års-åldern läste jag ngnstans...

Cicci: Vänner och jag diskuterade ev Sthlms-resa i vår. Få se vad det kan bli! Vi klurade på om det kan finnas ngn lägenhet att hyra el om hotellrum är det bästa. Ngn som har tips? Vi kanske blir ett litet mammagäng som kommer upp!?

• muggles

Vänner: glömde en sak apropå KockoVin - beställ espresso efter maten! Det kommer ett häftigt bihang...

• muggles

Nu ligger bilden på Liten och Mindre uppe i galleriet!

• Telemarkgrrl

Muggles, vi har två gästlägenheter i vår förening. Enkel standard men kostar bara ca 300 kr natten. Och frukost får ni gratis hos Casa Telis&Telismannen!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag