• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Jag försökte skriva igår kväll men det inlägget gick ju inte att posta så klart. Nåja, välkommen hem Lapinette, det låter som att ni haft det fantastiskt och jag som inte ens åker skidor börjar längta efter snö och önskar att vi bokat en fjällvecka. Nästa år ska vi absolut göra det, jag tänker mig pulka, islandsritt och slädtur. Som det är nu får man väl vara glad att vi fick använda Iris bebispulka en gång i alla fall, hoppet är väl inte helt ute men nästan.

Både Iris och maken har nu tagit sig igenom min magsjuka och trist nog har mina föräldrar nu åkt på den och ligger sjuka nu.

• Mrs  B

Lappis
    Välkommen hem!
    Låter som om det har varit en skön vecka.
    Maken tjatar om att han också vill åka iväg, men jag vill vänta tills barnen är lite större. Får väl se hur det blir med den saken.

BrudSommar
    Usch för magsjuka säger jag bara!!!!!!!!!!!
    Krya på er alla!

Här är Malte orolig. Mycket ont i magen och svårt att komma till ro. Spydde ner mig för en stund sedan då jag skulle rapa honom.
    Vi satt och åt tårta när han spydde ner mig!
    (fyller nämlgen 30 år idag!!!!!!!!!!!!!)

Har börjat med Miniform till Malte, får se om det hjälper.

• BrudSommar2006

Seg som jag är har det tagit tre försök innan jag insett att Iris inte tål risgröten med banan som jag tryckt i henne och som direkt kommer upp igen som en fontän innan hon hunnit äta klart. Hon brukar få havregröt varannan kväll och risgröt varannan men den gamla risgröten tog slut, hon hade en från fyra månader, så jag köpte ny och den här är från fem månader, Iris blir ju åtta månader om en vecka, så jag vet att hon klarar risgröt och banan är det i havregröten så frågan är vad exakt det är i den hon inte tål, suck. Ska göra ett försök att fråga på BVC.

• Telemarkgrrl

Grattis på födelsedagen, Mrs B! Hipp hipp hurra!!! Happy Birthday 10

• Mrs  B

Telis

Tack så mycket!

Var går förresten er alpresa och när?

• Telemarkgrrl

I mitten av mars åker vi först en vecka till Chamonix i Frankrike och sen en vecka till Courmayeur i Italien. Ska bli så härligt!

• start september

Grattis MrsB!

Välkommen hem Lapinette! Låter som ni haft en kanonvecka! Var det ett ställe du kan rekommendera? Har för mig att du skrev att din make hellre åker röda än svarta backar - var det bra åkning för honom? Stämmer nämligen ganska bra på min make också.

Jo, tråden har varit lugn. Mycket beroende på att BT har varit nere nästan mer än det varit uppe (iallafall när jag försökt). Sen har Vickan jobb med surfförbud (fniss) så det sammantaget med semestrar (Tinga har ju också åkt nu) och nyfödda som tar tid har givit en lugn tråd. Magsjuka verkar också vara en trist trend. Men det tar sig nog med aktiviteten igen! Kul att ha dig tillbaka!

Kokosen har förresten tittat in också! Och FruLlan, det var längesen!

Nu fick jag nytta av den nygamla tekniken med att skriva i ett annat program - naturligtvis föräkte BT äta upp inlägget. Grrr.

• Lapinette

Grattis Mrs B! Minns min 30-årsdag precis som den var igår !

Telis - tänkte faktiskt på det, att jag inte visste vart du ska i mars. Så det blir båda sidor om Mount Blanc. Har varken åkt i Chamonix eller Courmayeur men har varit där på sommaren.

Förresten, hur går det med sprayen. Känner du av den eller funkar det bra. Var på väg att skicka ett sms på semestern för att höra men tänkte att jag skulle vänta tills du var inne på din andra vecka innan jag frågade igen.

• Lapinette

September - min make har bara åkt sen jag förde in honom på det här med skidåkning. Första gången han åkte var en liten gåva från mig i julklapp. Ett par skidbyxor en dag i Romme med privatlärare (min mammas sambo är fd skidlärare från Östersund). Sen flyttade maken till Österrike och där fick han ju öva desto mer. Som sagt, han är inte alls lika betagen som mig stackarn.

Vi åkte faktiskt dit då Telis rekommenderat det. Det fanns mycket att välja på så i princip både blått, rött och så lite svart. Problemet kan vara att man gärna vill ta sig iväg i systemet och då måste passera mindre "roliga" backar för inte så erfarna skidåkare men jag har verkligen njutit!

• Telemarkgrrl

Lappis, jag mår bara bra! Så himla skönt att jag iallafall har mått bra så här långt. Men blödningen var verkligen HEMSK, jag har aldrig haft så ont och inga tabletter hjälpte, inte ens dom receptbelagda i maxdos. Men nu har smärtan släppt så nu mår jag bra igen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag