Liten - vad underbart med en så positiv förlossning!!! Härligt att läsa om förlossningar när allt går bra!! Bra uppvägning liksom
Plus att det ger hopp!
Vilket fint namn förresten, jag gillar Josefin! Mamma hade ett dagbarn som hette så när jag var liten, sen dess har jag gillat det namnet!
Känner igen det där med att lägga/rulla filtar i korgen, vi gjorde samma sak för Amanda & nu för några veckor sen så insåg vi att hon vuxit så mkt att det var dags att ta bort dem!! Hon vägde ju 3165g när hon föddes, nu tror jag att hon väger 5,7 eller kanske tom lite mer! Snacka om att växa till sig procentuellt på ett par månader!
Angående hur ofta man ammar, så ammar jag Amanda var tredje, var fjärde timme & då ca 20 minuter i taget (& ett bröst per amning). Ibland lite mindre, men sällan mer än 20 min. Nu denna veckan har det varit ett par nätter då det faktist varit 4½ timme mellan amingarna, vilket är rekord. Dock sover vi ju aldrig så länge emellan, eftersom amningen tar sin tid, sen ska det bytas blöja (hon skiter nästan alltid efter att jag ammat henne) & så stoppa om henne i korgen, sen hoppar jag i säng & försöker somna om. Ett tag hade jag jättesvårt att somna om, men nu går det bättre. Ibland är hon mer hungrig & då är det bara två timmar emellan (dvs kanske 1-1½ timmes sömn), men tack & lov är de nätterna i minoritet.
Angående amningstoppar - man kan shoppa tex Boob's toppar via internet! De är dyra, men helt suveräna. H&M's motsvarighet är betydligt billigare, men inte alls lika bra ? tror att mina boobs är för stora
för ?hålen?. Kolla in boob.se & sen kan man hitta återförsäljare via deras hemsida.
Ang att amma ?offentligt? så ammar jag i ärlighetens namn fortfarande helst hemma, men har gjort det på fik ett par ggr nu. Bor ju så pass centralt i Gbg, så allt är på promenadavstånd & jag hinner ofta fixa allt jag ska innan det är dags att amma igen? Hur som helst så kändes det ovant den första gången, men nu känns det OK, speciellt om man gör det på ett ställe som är ?välvilligt inställt? till att man ammar där?!