Izzie ? vilken berättelse, helt otroligt (eller kanske snarare vansinnigt) vad du gick igenom. Jag är på samma gång både mållös & i vissa delar associerar jag till min egen förlossning & alla de där jobbiga tankarna efteråt. Men med den skillnaden att du måste haft det så otroligt mkt jobbigare & dessutom att det höll på så vansinnigt länge! Blir faktist lite halvförbannad, hur kan man låta ngn lida så omänskligt mkt under så lång tid? Det påminner också om en kompis förlossning ? hon höll på i tre dygn & det var verkligen HELT omänskligt det hon gick igenom. Minns att de fick söva henne på slutet, eftersom moderkakan inte kom ut. Sen vaknade hon på uppvaket, hennes sambo var inte där & sköterskorna kom direkt med deras lilla pojke & lade honom på hennes mage, vilket gjorde henne helt livrädd á la ?Ta bort honom!!? Det där med att knyta an direkt skedde definitivt inte där ? hon var för traumatiserad. Efteråt har hon fått professionell hjälp för att bearbeta allt som hände, tror dock fortfarande att nästa barn är väldigt långt borta i hennes sinnevärld. Till saken hör att denna tjejen definitivt är en av de tuffare jag känner, definitivt ingen ?vekling? som gnäller i första taget.
Som sagt ? jag känner igen känslorna när de höll på att bända ut & in på en, när det bara gjorde så olidligt ont, när de hävde sig på min mage, smärtan som aldrig tog slut, jag som bara skrek & en BM som då höll handen för min mun ? ?Skrik inte, använd kraften för att krysta istället?. Just den där handen har jag drömt mardrömmar om flera ggr & bara gråtit när jag tänkt på det, kändes så fruktansvärt obehagligt liksom. Att gå igenom en vaginal förlossning till, känns i dagsläget avlägset. Snitt kan jag ju hantera eftersom jag gjort en sådan operation förut, men vaginalt var bara så himla gräsligt. Naturen är finurlig, men varför i hela världen ska det vara så smärtsamt & jobbigt att föda barn?? Fattar inte varför inte naturen kunnat fixa till det lite finurligare & smidigare?
Men du höll på så mkt längre, så himla mkt mer komplikationer & så snittet på slutet. Att du grejade detta ? jag är verkligen imponerad!! ?och det där att skriva av sig, att det är lite som terapi ? så var det precis för mig med. Kände att när jag väl hade kommit till skott & skrivit min berättelse, så kunde jag lämna det bakom mig lite mera.
Nu läste jag precis ditt inlägg en gång till ? mina tårar bara rinner! Vilken bedrift, Izzie! Stoooor kram!