• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Det är så tråkigt att man aldrig lyckas kommentera saker här i tråden när de är aktuella! Nu när det verkar fungera att skriva inlägg så kommer jag ju inte ihåg allt jag läst och känt att jag velat kommentera så klart. Inte hann jag önska Tinga trevlig resa heller.

Jag är superimponerad av alla er som är ute och reser med era små, jag trodde ju att vi skulle passa på medan jag ändå är hemma men jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle gå med Iris på ett flygplan, hu!

Izzie, bra att du kollar upp ditt bäcken så slipper du vara nervös över det inför en eventuell andra förlossning men det är ju också möjligt att välja planerat snitt så slipper man allt elände du just gick igenom. Min förlossning var ju inte lika illa som din, mer som Piggelins, och det tyckte jag räckte för att kännas som något jag aldrig mer vill uppleva. Jag har förresten fortfarande ont i bäckenet, det känns som att man har gått ner i spagat och sträckt sig rejält typ.

• BrudSommar2006

Mrs B, det skulle vara mycket lättare att hålla tråden vid liv om det gick att ta sig in här och skriva inlägg! Jag har vid upprepade tillfällen försökt och fått ge upp och man tröttnar ju till sist. Sedan är väl några i gänget ute och reser nu också och andra har små nyfödingar som kanske inte tillåter alltför mycket datoranvändande. Efter sommaren börjar väl de första av oss här att börja jobba igen så då blir det mer skriva av!

Vad jobbigt att få sova så lite, det är som att man har förträngt hur hopplöst det var i början.

Nu har ju Tinga försvunnit iväg redan men vad det gäller tvillingar så gissar jag att det är jobbigt i början men att man sedan får ordning på sömn och andra rutiner tidigare än om man bara har en helt enkelt för att man måste. Man kan inte amma två till sömns samtidigt tex så den fällan hamnar man väl aldrig i. Sedan tror jag att det är skönt om de tar ersättning så man får lite avlastning även om mjölken räcker.

• BrudSommar2006

Telis, vad bra att ni hittat en badrumskille! Det har vi också tror jag, vi försökte ju först med Lapinettes badrumskille men han visade sig vara väldigt opålitlig, antagligen för att han hade för mycket att göra, så honom gav vi upp hoppet om. Det jag tycker är konstigt är varför hantverkare inte bara kan säga att de har fullt i stället för att lova att de ska komma och sedan inte höra av sig. Nu tror jag att det har löst sig i alla fall, vi går och väntar på att få svar på ungefär hur mycket det kommer att gå på och när han kan börja. Hoppas, hoppas att det inte strular nu igen bara...

• BrudSommar2006

Det känns som att Iris har sovit så bra i natt för jag känner mig helt utsövd men när jag börjar räkna efter så har hon nog sovit ungefär som vanligt. Det är väl i och för sig inte konstigt att jag är utvilad, jag låg ju däckad hela dagen igår. Iris sov tre timmar från nio till tolv, sedan en och en halv timme till halv två, sedan en och en halv timme igen till tre, sedan tre timmar till sex och sedan två och en halv timme till halv nio. Då har jag ammat fyra gånger under natten, det är nog ungefär vad jag brukar tror jag. Hon snuttar ju inte så länge innan hon somnar om igen.

• BrudSommar2006

Nehepp, nu har jag nog hållit låda tillräckligt för ett tag!

• Mrs  B

Brudsommar
    Hade precis skrivit ett meddelande till dig som försvann när bt försvann, så irriterande!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Brudsommar

Förstår vad du menar med BT, irriterande när det försvinner hela tiden.

Vi kanske kan höras lite mer på FB?????

Sömnbrist ja.....
    Hade nästan glömt hur det var med vaknätter, var ju ca 2 år sedan sist. Nu sover i och för sig inte Max bra fortfarande men det är på ett annat sätt. Han vaknar bara en gång per natt och då kommer han oftast själv in till oss och då kan man bara somna om igen. Detta funkar ju inte med Malte som ska ha mat hela tiden. I natt vid 3 gav jag Malte ersättning för att han skulle sova bättre, men icke så nicke...... Han vaknade ändå efter 2 1/2 timme. Är nog inne i en tillväxtperiod eller nått, han äter ju upp mig........

• muggles

Jag håller med BS, jag har försökt ett antal ggr men det går ju knappt att komma in här nuförtiden. Det konstiga är att det verkar vara samma server som FL och FL funkar ju.

BS: gör som Vänner (skriver i Word) el jag (skriver i Notepad) när man läser ikapp, då kan man kommentera "under vägen". Och så har man kvar sitt inlägg om BT skulle krascha... Det är ju omöjligt att komma ihåg efteråt allt som man ville kommentera! Iaf för mig med mitt guldfiskminne...

Idag gick det sämre med utesömnen, blev iaf bara en halvtimme. Det var väl nybörjartur i måndags då suck. Har inte tid att bråka med henne heller, ska iväg och träffa en ur f-gruppen kl 13.

• Izzie

Tusen tack för alla stärkande kramar och kommentarer ang min förlossning! Ja, det var som sagt ingen trevlig upplevelse, men jag känner mig nöjd över att jag stod på mig ang bäckenröntgen. De ville först inte gå med på det, men jag känner att jag måste det för att få sinnesro. Skulle det visa sig att jag är det minsta trång, så kommer jag att kräva planerat snitt om det blir en nästa gång. Skulle jag ha normalt bäcken så får tiden utvisa hur jag resonerar när/om det blir dags.

Ja, riktigt tröttsamt att BT funkar så dåligt. Det är ju hopplöst att försöka läsa ikapp när det hänger sig hela tiden.

Bebisar och sömn är verkligen ett kapitel för sig. Än så länge har jag inte hittat någon helt regelbunden rytm, men jag hoppas att det kommer. Just nu verkar Matilda vara inne i en tillväxtperiod. Hon äter och äter men verkar inte bli mätt. Jag har gett henne en del ersättning för hon suger så hårt på bröstvårtorna att de är superömma. Jag har äntligen vant henne av med amningsnappen och jag är inte sugen på att börja använda den igen. På nätterna sover hon emellanåt bra, men hon har så mycket ljud för sig att det är svårt att sova. Hon småstönar, smackar och har sig. Maken har förmågan att koppla bort det, men inte jag. Har sovit med öronproppar de senaste nätterna och det funkar hyfsat. Då hör jag om hon skriker, men inte småljuden.

Nä nu måste jag försöka få i mig lite lunch... Återkommer med kommentarer lite senare...

• Piggelin1

Hej allihopa,
    sällar mig till skaran som blir tokig på den kassa tillgängligheten här på BT? Har försökt komma in lite då & då, men lyckas sällan
    Lika bra att skriva i word från början?

Tinga ? nu har ju du redan rest iväg, så det känns lite överflödigt att skriva ngt om tvillingar just nu Du & din man kommer hur som helst att blir kanonföräldrar & vad BRA att mannen din ska vara hemma parallellt med dig flera månader i början. Låter kanon! Jag får helt enkelt skriva vidare om det när ni kommit hem från Madikwe & Mauritius! GISSA om mannen & jag är avis på er som ska till Madikwe! Det var sååå häftigt när vi var där nov-06!

Cicci ? kul att höra hur du hade det i Alperna!! Lät som en härlig vecka! Härligt också med alla resor som ni har framför er nu under våren!!

Oms, tack för att du delade med dig av din berättelse ? intressant läsning & en liten tår i ögonvrån kom faktist när jag läste om hennes första skrik etc.
    Izzie ? jag återkommer till din berättelse!

Muggles ? ska du till Åre med jobbet?! Det hade jag missat! När åker ni?!

Telis ? gott att du än så länge mår bra (peppar, peppar!) av sprejandet Hoppas att det fortsätter så!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag