Tusen tack för alla stärkande kramar och kommentarer ang min förlossning! Ja, det var som sagt ingen trevlig upplevelse, men jag känner mig nöjd över att jag stod på mig ang bäckenröntgen. De ville först inte gå med på det, men jag känner att jag måste det för att få sinnesro. Skulle det visa sig att jag är det minsta trång, så kommer jag att kräva planerat snitt om det blir en nästa gång. Skulle jag ha normalt bäcken så får tiden utvisa hur jag resonerar när/om det blir dags.
Ja, riktigt tröttsamt att BT funkar så dåligt. Det är ju hopplöst att försöka läsa ikapp när det hänger sig hela tiden.
Bebisar och sömn är verkligen ett kapitel för sig. Än så länge har jag inte hittat någon helt regelbunden rytm, men jag hoppas att det kommer. Just nu verkar Matilda vara inne i en tillväxtperiod. Hon äter och äter men verkar inte bli mätt. Jag har gett henne en del ersättning för hon suger så hårt på bröstvårtorna att de är superömma. Jag har äntligen vant henne av med amningsnappen och jag är inte sugen på att börja använda den igen. På nätterna sover hon emellanåt bra, men hon har så mycket ljud för sig att det är svårt att sova. Hon småstönar, smackar och har sig. Maken har förmågan att koppla bort det, men inte jag. Har sovit med öronproppar de senaste nätterna och det funkar hyfsat. Då hör jag om hon skriker, men inte småljuden.
Nä nu måste jag försöka få i mig lite lunch... Återkommer med kommentarer lite senare...