• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Sept: profylaxkursen tyckte jag var superbra förberedelse! Informativ även för mannen (de läser normalt inte på lika mkt som vi). Väl värt pengarna!

• _koko_

start - Jag tyckte att annas profylax var aaaaasbraaaaa!!! Inte bara för att lära sig andas, utan kanske mest för att min sambo började känna sig delaktig på ett helt annat sätt än innan. Andningen var dock en stor hjälp för mig under förlossningen, men även att jag hade övat på att krysta.

• Nattson

Start september, japp återkommer med mer info imorgon ang gympan. Vi har bestämt att vi ska gå en profylax kurs, det blir nog Annas. Men för oss blir det nog i maj.

• muggles

Jag instämmer helt i kokos inlägg!

• sweetstreet

Å Koko!!!
    Underbart att se dig i tråden igen!!
    Härligt att Conny mår bra!!!
    Haha, kanske han inte heter Conny????

Jag ser fram emot din berättelse och att få höra hur det känns att ha blivit mamma.

Kram!!!

• sweetstreet

September,

Kul att du känner rörelser.
    Själv börjar jag fundera om jag verkligen är gravid?!?!?!?!?
    Jag växer ju inget. Magen är som vanligt förutom att jag vissa dagar får jättemycket gaser som gör att den är stor och spänd som en ballong...
    Jag mår inte illa längre (tack och lov!) och jag är inte alls lika trött länge.

Men det finns liksom inga som helst tecken (förutom min fisiga mage då... ) på att det verkligen ÄR någon därinne...

Hm.

Ska på nästa undersökning om ca 1,5 vecka och det ska faktiskt bli skönt. Lite som att man hoppas att man ska få någon bekräftelse på att det fortfarade simmar runt en liten räka därinne.

Jag är inte orolig eller så, Det bara känns som om jag är den mest ogravida gravida personen i världen.
    Kanske har jag en Cicci-mage?? Eftersom den tydligen aldrig vill bli större.

• sweetstreet

Piggelin!!

Vaaa!!!! Tryckte hon upp en hand mot din mun när du ville skrika av smärta!!!!!!!!
    Jag är faktiskt chockad! Så får man väl verkligen itne göra! Herregud!!!!! Det var det värsta jag hört på länge.
    Att så handgripligt försöka att tysta ner någon som har otroligt ont. Det känns som om man knappt tror det är sant!

Jag blir uppriktigt sagt skitförbannad när jag hör sådant!!!

Förstår verkligen att du fortfarande har mardrömar om det.
    Men du ska se att alla negativa tankar från förlossnngen kommer att blekna med tiden. Sedan är det väl olika för olika personer ifall man vill ha ett planerat kejsarsnitt vid en ev andra förlossning eller om man orkar prova att gå på vaginalt igen.

• sweetstreet

Haha!!!!
    Insåg plötsligt att det ju är Tinga som nu kommer få en liten Ronny & Bonny!!!!

Hehe!
    Vi trodde det var Koko som skulle få en Conny & Sonny men så blev det Tinga som står för dubletten!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag