• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Liten, vad skönt att förlossningen gick så bra och att denäldre BM kunde hjälpa med amningen.

Muggles, tack för boklänken! Ska beställa den lite längre fram. Annars läser jag dina och andras råd som ni så snällt skriver här och suger åt mig som en svamp!

September, gympan igår var bra tycker jag! Det var lite styrketräning med gummiband så idag känns det lite i armarna. Men jag tyckte att det var bra och det var olika storlekar på magarna. Allt från stora till små.

• Mrs  B

Angående amning:
    Just nu ammar jag Malte varannan var tredje timme och ibland känns det som han äter upp mig. Är ju inte van vid att amma på detta sätt. Tar ca 20 min på varje bröst och Malte kräver 2 bröst innan han är mätt. Ibland har jag inte så mycket mat och då får i kompletera med tillägg.

Jag har inga problem med att amma offenligt. Gjorde det inte så mycket med Max men då hade jag ju inte så mycket mat, det är skillnad nu.

Har bara en amningströja och den funkar ok.

• Mrs  B

Piggelin
    Angående dopet så ville jag vara ute i gog tid för att få det datumet vi ville ha och den prästen som vigde oss. Vår kyrka här i byn är inte den som har mest gudstjänster i passtoratet så man har inte så mycket att välja på. Malte kommer att vara 2 månader när han döps. Han växer så det knakar nu så hoppas verkligen han kommer i klänningen.

Sms:ade en kompis igår angående dopet, eftersom hon fyller 30 dagen innan, och hon skickade tillbaka att de förmodligen kommer att vara bakfulla dagen efter.
    Hur ska man tolka det????????????????????????????

• muggles

Liten: kul att höra ifrån dig! Jag hade provat att amma närhelst hon skriker i början. Amning funkar ju även som tröst och inte bara mat. Tids nog inser man när hon är hungrig, när hon behöver tröst mm och då kan man om man vill stoppa in nappen el göra ngt annat när hon inte behöver mat.

Jag har väl också haft lite problem med mammarollen. Mitt problem tror jag är att om jag misslyckas med ngt (tex att få henne att sova som jag tänkt) så känner jag mig misslyckad. Och det är ju eg inte riktigt samma sak, man ska hålla isär sak och person

Jag kände faktiskt igen mig lite i din förlossning även om jag tror att din ev gick ännu lättare än min. Jag har insett nu i efterhand att jag hade en drömförlossning, speciellt för att vara förstagångsföderska. Eg har jag aldrig trott att det skulle gå så lätt för mig pga att jag har ganska smala höfter och trodde inte att mitt bäcken skulle vara så stort. Men känslan av slurp (jag krystade kanske ett tiotal ggr) känner jag def igen! Det gick mkt fortare att få ut henne än jag trodde var möjligt. Jag är inte ett dugg rädd för en andra förlossning och har så smått börjat fundera på om man inte skulle bygga en bebis till

• BrudSommar2006

Liten, vilken fantastisk berättelse!

Suck, nu tror jag att Iris fått min magsjuka, hon kräktes upp både frukosten och lunchen och så bajsade hon ner sig totalt. Typiskt nog har jag tryckt i henne katrinplommon eftersom hon var så hård i magen igår så det var ju väldigt usel timing. Nu har hon väl inte fått behålla mer än lite fruktpuré sedan igår, stackarn.

Hur är det tror ni, smittar jag som redan varit frisk ett par dagar nu om andra i familjen är sjuka??

• Nattson

BS, vilken otur! Jag tror inte att du smittar eftersom du varit frisk i ett par dagar nu. Men tvätta händer osv ordentligt så att det inte sprids på det sättet. Hoppas att det går över snabbt!

• Nattson

Muggles, fantastiskt att du tänker på en till liten redan nu!

Min man sa igår att han skulle vilja ha nästa barn ganska tätt inpå och jag visste knappt vad jag skulle säga.
    Jag är jätte glad över att vi ska få barn, men ärligt talat så tycker jag att det varit ganska jobbigt med illamående, konstant trött, väldigt dåligt humör osv. Så ja vi får se hur det blir med det!

• MSW

Sweet: Jag känner mig heller inte ett dugg gravid.. Skönt att andra gör det också.. Och du har juh dessutom gått längre än vad jag har!

Håller med om att BT verkligen varit helt kasst den senaste tiden!!!!

Liten: Jag hoppas på en sådan förlossning som du fick.. När det väl blir min tur!

Izzie: Jag vet inte om jag kommenterat din berättelse, men hoppas att du får hjälp med att bearbeta den..

Detta är förmodligen sista gången innan vi sticker till Thailand i en månad som jag hinner skriva!
    Så jag hoppas ni bjuder på mycket spännande och plusitiv läsning när jag kommer tillbaka!

Ha det bra!!

• viktualia

Tjohoo!

Igår kraschade BT precis när jag skrev ett inlägg och sen skulle jag sova... segt...

....hur som: Jag saknar BTandet dagtid men ärligt talat är jag underhållen ändå, inser att mitt förra jobb gick i masfart i jämförelse och detta innan jag hunnit börja gå för full maskin på mitt nya.. knasigt!

*vinkar till alla*

• Zozo

Hejhej.. Har första mötet med gyn den 31a. Nu säger de väl inte sa mycket än, men det ska bli skönt och fa komma dit och fa nagonslags koll pa vad som händer.

Annars kläckte vi nyheten till de närmaste i början pa veckan; Vi tänkte som sa att hur det än gar sa ville vi dela det med familjen. En smärra chock för de flesta, eftersom vi varit sa kategoriska med att säga att barn kan vänta... Mamma trodde först att vi skulle skaffa katt *fnisss*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag