• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Izzie, jag är också helt mållös av din berättelse! Jag är så djupt imponerad av dig, vilken otrolig prestation. Hoppas att det var ett steg mot bearbetning av förlossningen att skriva ner den och att du till sist kan tänka på den bara med stolthet över dig själv. Kram!

• Tinga

Muggles - tack så mycket! Jag har inte riktigt lyckats slita mig än!

I eftermiddags var jag med om lite vardagsdramatik, så här dagen före avresan. Igår ringde jag till min vanliga BM här i Lund för att berätta att jag har två bebisar på gång. Vi pratade lite, och så undrade hon om jag blödde något eller hade molvärk (ville kolla att allt var bra inför semestern). Nej, sade jag; jag mår bara bra. Frid och fröjd i himlens höjd och så var det inte mer med det.

Sen idag kände jag molvärk i ryggen till och från (mest till) under hela förmiddagen. Vilken annan dag som helst hade jag inte funderat närmare på det, men eftersom BM frågade om just det igår tänkte jag att det kanske hängde ihop med något särskilt, som inte var bra. Alltså ringde jag dit vid 14-tiden, när det var telefontid. Jag får då till svar att det _kan_ vara ett tecken på urinvägsinfektion, och när hon fick höra att jag åker till Sydafrika tidigt imorgon bitti tyckte hon att jag skulle ringa till akuten på KK för ett utlåtande. Jag gjorde det, och de tyckte att jag skulle komma dit genast. Jaha, det var bara att raskt avsluta jobbet inför semestern, och så ge sig iväg till sjukhuset.

Jag fick ganska snabbt lämna urinprov, och efter ytterligare en kort stund kom jag in för undersökning. Urinprovet visade inga bakterier, och den kompletta gynundersökningen, inklusive både VUL och UL, visade inte heller på något konstigt. Tvillingarna hade party i magen; slog volter och vinkade, och det syntes inga tecken på blödningar eller andra fel heller.

Jag var egentligen aldrig orolig, utan det var mest för att BM tyckte att jag skulle kontakta KK och för att vi åker till bushen imorgon som jag tänkte att det var lika bra att få allting kontrollerat. Nu har jag iallafall ännu ett besked på att allt ser bra ut, så jag åker på semester med frid i sinnet och ser verkligen fram emot att komma iväg.

• Telemarkgrrl

Tinga, jag ser en grön plupp på dig! Vad bra, då hinner jag önska dig en riktigt härligt resa! Hoppas att ni får det underbart skönt och härligt!

• muggles

Måste lägga till en sak: hon sover givetvis mer än en timme på dagen men det här handlade om att få henne att sova mer än sin vanliga halvtimme i sträck. Hon sov totalt 2,5h idag på dagen och det är jag himla nöjd med! En timme totalt hade ju inte varit så mkt att hänga i granen...

• muggles

Tinga: vad skönt att du inte kände molvärk första dagen på resan utan nu när du hann kolla upp det!

• start september

Jag får börja med Tinga så att du kanske hinner läsa!

Vilka nyheter! Jag förstår att det är upp och ner nu, men jag är säker på att det blir bra, även om det blir jobbigare i början.

Ha en underbar semester och hoppas ni får chans att smälta detta!

• start september

Izzie,

vilken upplevelse du varit med om, det är svårt att finna ord. Tack för att du delade med dig! Jag är grymt imponerad av vad du klarade av. Jag tycker också att du ska se till att få prata med någon.

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!

Ingen här ser jag.......
    För några månader sedan var här fullt liv i tråden, men nu tycks det vara mest dött..... ????

Idag känner jag mig mest TRÖTT TRÖTT TRÖTT!!!!!!!
    Malte ville i natt äta varannan timme var tedje timme och sen kom Max in till oss vid tre tiden. Lite trångt i sängen alltså. Sen brukar Malte sova på morgonen/förmiddagen och då kan man själv slumra lite medan Max tittar lite på tv, men idag skulle han minsann inte sova.

Nu är det kaffe som gäller och ev en huvudvärkstablett.

Vädret är kallt idag så det blir till att klä på sig en massa kläder när vi ska gå ut. Brrrrrrrr
    Undrar om det kommer att snöa idag???

• Nattson

God morgon!

MrsB, jobbigt med sömnbrist och matning så ofta! Hoppas att han börjar sova längre stunder snart!

Idag ska jag gå på väntabarn gympa på Friskis o Svettis här i stan. Det ska bli skönt att röra lite på sig. Jag hoppas att jag får lite mer energi av det!

• BrudSommar2006

God morgon! Äntligen har jag lyckats läsa ikapp, jag har hållit på i en hel vecka och försökt läsa ikapp men varje gång jag försöker bläddra sida så hänger sig eländet. Om jag lyckats ta mig in alls vill säga, så här dåligt brukar inte ens BT vara!

Jaha, nu har jag tagit mig igenom maginfluensa nummer två medan jag ammar men som tur var blev jag dålig under natten, det var som värst tidigt igår morse, sedan fick maken ta Iris hela dagen igår och sedan klarade jag faktiskt av att amma inför sovdags igen. Det värsta var när maken kom in med henne för att hon skulle få amma lite någon gång under dagen igår och hon klamrade sig fast vid mig med kalla små händer för allt vad hon var värd och ändå fick jag be maken att komma och ta henne eftersom jag kände att jag måste kräkas. Den förtvivlan hon kände när närheten hon just blivit erbjuden försvann igen känns i hjärtat än...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag