Muggles - tack så mycket! Jag har inte riktigt lyckats slita mig än!
I eftermiddags var jag med om lite vardagsdramatik, så här dagen före avresan. Igår ringde jag till min vanliga BM här i Lund för att berätta att jag har två bebisar på gång. Vi pratade lite, och så undrade hon om jag blödde något eller hade molvärk (ville kolla att allt var bra inför semestern). Nej, sade jag; jag mår bara bra. Frid och fröjd i himlens höjd och så var det inte mer med det.
Sen idag kände jag molvärk i ryggen till och från (mest till) under hela förmiddagen. Vilken annan dag som helst hade jag inte funderat närmare på det, men eftersom BM frågade om just det igår tänkte jag att det kanske hängde ihop med något särskilt, som inte var bra. Alltså ringde jag dit vid 14-tiden, när det var telefontid. Jag får då till svar att det _kan_ vara ett tecken på urinvägsinfektion, och när hon fick höra att jag åker till Sydafrika tidigt imorgon bitti tyckte hon att jag skulle ringa till akuten på KK för ett utlåtande. Jag gjorde det, och de tyckte att jag skulle komma dit genast. Jaha, det var bara att raskt avsluta jobbet inför semestern, och så ge sig iväg till sjukhuset.
Jag fick ganska snabbt lämna urinprov, och efter ytterligare en kort stund kom jag in för undersökning. Urinprovet visade inga bakterier, och den kompletta gynundersökningen, inklusive både VUL och UL, visade inte heller på något konstigt. Tvillingarna hade party i magen; slog volter och vinkade, och det syntes inga tecken på blödningar eller andra fel heller.
Jag var egentligen aldrig orolig, utan det var mest för att BM tyckte att jag skulle kontakta KK och för att vi åker till bushen imorgon som jag tänkte att det var lika bra att få allting kontrollerat. Nu har jag iallafall ännu ett besked på att allt ser bra ut, så jag åker på semester med frid i sinnet och ser verkligen fram emot att komma iväg.