• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Izzie
    Vilken berättelse och vilket slit!!!!!!
    Usch och wow för din styrka!!
    Ja, nog är det plågsamt att föda barn men väl värt det när man får barnet i famnen.

Min förlossning med Max var kämpig och höll på i 9 timmar på förlossningen med intensiva värkar hela tiden och till slut fick de hjälpa till med en sugklocka. Efteråt kunde jag inte sitta på en månad och mådde rätt så dåligt i 3 månader, mycket pga av annat också (sömn, mat, första barnet osv), en tuff förlossning, MEN efter ca 2 år var jag redo för att försöka igen.

Andra förlossningen var ju mitt MF, värkarna och smärtan var detsamma men det var lättare att föda ut sonen. Han var ju inte så stor.

Nu tredje förlossningen gick väldigt snabbt, 2 h 20 min. Smärtan och värkarna detsamma men det gick fort i alla fall.

Bra är i alla fall om man kan bearbeta det som har hänt. Det hjälper en att sortera sina tankar om det som har hänt och kanske också våga ge sig in i det hela igen.

• Vännerfan

Nu stämmer jag in i kören: SKIT-BT!!!!! Mitt långa inlägg försvann!

• Vännerfan

Jag som brukar skriva i word... men inte nu förstås.

• Vännerfan

Izzie,
    Så ont ska ingen behöva ha det på sin förlossning!!!
    Ta kontakt med psykolog snarast och sen med en Aurora-mottagning! Kram till dig!!!

• Vännerfan

Mugg,
    Prinsen sover ute i minusgrader! Bvc-sköterskan sa tvärt emot sjukvårdsrådg. att de kan sova ute även med feber, så det kommer han få göra i fortsättningen. Hur har dte gått?

• Vännerfan

Tinga,
    Såg världens sötaste tvillingar på vagnen nyss. En pojke och en flicka. Som ren reklam för tvillingar. Så söta med likadana kläder och filtar men i olika och rätt så könsneutrala färger. Och deras mamma såg pigg och glad ut! De var 14 mån.

• Vännerfan

Min vän med de dubbla tvillingparen ammade inte de första pga att den ene skrek när den andre åt, men andra paret helammade hon och det gick bra.

• Vännerfan

Aurora= för förlossningsrädda.

• Mrs  B

Läste precis ett mail från en barndomskompis som numera bor i Japan. De ska ha barn i mitten av april.......

Nu har vi tre kompispar som ska ha barn inom loppet av en månad (mars-april). Kul för Malte att få lite kompisar i sin ålder!!!
    Max har tyvärr ingen som vi umgås med som är lika gammal som honom, bara äldra och yngre. Men men det funkar också.

• fru AM

Izzie: Vilken förlossning! Respekt!
    Och kram!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag