• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

MSW
    Ha en jättetrevlig resa och njut ordentligt av värmen och solen. Kan säkert behövas nu i mörkret.

• MSW

Mrs B: Tack, vi ska göra vårt bästa!!

Kom på en knäpp sak att fråga till innan jag ger mig..
    Vad ska man kissa i om man ska ha med urinprov till BM? Alla alternativ känns ganska knäppa..

• sweetstreet

MSW,
    vilken vecka är du i nu??
    Eller om du inte ser detta förrän du kommer tillbaka vilken vecka kommr du vara i då?
    Ha en skön mysig resa!!

MrsB,
    Kul att ni har datum för dopet! Bra att ni kunde få den präst och kyrka ni ville ha.

Zozo,
    visst är det roligt när familjen vet! Jag håller med dig om att man gärna vill att de ska veta eftersom även om det skulle gå tokigt så kan man då få stöd.

Vickan!
    Underbart att du trivs på nya jobbet! Visst saknar man dig i tråden, men eftersom jag ändå ligger 6 timmar efter så ser jag dig ju inne när det fortfarande är dag här iallafall!

BS,
    Hoppas verkligen att Iris kryar på sig snart! Inte roligt med magsjuka, vare sig för föräldrar eller barn. Skulle inte n på vernissage örresten? Blir det inställt nu om Iris är sjuk?
    Trist isåfall.

Muggles,
    Gumman jag tycker verkligen inte du ska känna dig "misslyckad" i din mammaroll bara för att saker och ting inte flyter på som ett oljat urverk. Det gör det väl typ aldrig? Inte för någon förälder, och inte heller vad gäller andra saker i livet. Jag tycker du verkar vara en toppenmamma till Moa och jag är ärligt imponerad av din "logik" när du liksom testar nya saker. Som sovmönster, ätvanor etc. Haha! Du är riktigt vetenskaplig av dig. Att prova och se vad man får för resultat. Prova igen. Ev ändra lite på processen för att se om det blir bättre. Trial and Error på högsta nivå!
    Hoppas själv man kan bli en sådan cool mamma så småningom!

• sweetstreet

MSW,
    får du inte en burk där på plats?? Av BM alltså??
    Jag tror ofta man brukar få det.
    Fast ska du kissa morgonurin så kasnke du bör ha något annat som du "har hemma"??
    Vilken tättslutande burk m lock som helst går väl bra gissar jag. Bara den är ren.

• sweetstreet

Jag har en undran.
    Var tog August vägen????????
    Är det någon som har en aning??
    Jag minns att hons krev flitigt i somras, men jag tror inte jag sett henne inne i tråden under hösten??

• sweetstreet

Och så undrar jag hur det går för Frejis!
    Visst skulle du börja med IVF:n snart?
    Och har ni fått svar på om hur ni ska göra med privat vs landstingskön??
    Kan ni köra båda så ni får 2 försök då? Eller måste ni välja?

• BrudSommar2006

MSW, urinprov brukar man inte behöva ha med sig till BM, det brukar man få ge när man väl är där första gången. Annars är det väl bra att titta förbi i förväg och plocka på sig ett rör.

Jo då, det blir vernissage i morgon, Iris har piggat på sig tack och lov, sista gången hon kräktes var vid lunch, och middagsgröten har hon fått behålla utan problem. Det har varit en tuff dag för stackars Iris tyvärr för vi hoppas dessutom att hon ska lyckas somna själv ikväll utan att ammas till sömns så maken ligger med henne där uppe och jag sitter härnere. Hon har slutat att gråta hysteriskt i alla fall vad jag kan höra, usch det är tufft. Hon vill ju hellre vara med mig oavsett om hon får amma eller inte och egentligen har jag ingenting emot att amma henne men jag inser ju samtidigt att vi inte kan hålla på så i all evighet och jag tror inte att det bara helt mysteriskt löser sig.

Liten, jag vet inte hur ofta jag ammade i början men ofta var det, definitivt mer än var tredje, fjärde timme, det är ju inte förrän nu på slutet som det blivit mer sällan än så.

• viktualia

Sweatan - det är ju bra att du inte hinner sakna mig.. hihii.....

själv saknar jag trivsamt pladder på BT dagtid, men men.. det är bara att inse: börjar jag med en dålig vana nu när jag inte är speciellt överlastad med jobb, då blir det skitjobbigt när det hettar till... så näpp, inget sånt...

...men som sagt.. den som har tillgång till msn får gärna adda mig... adressen avslöjar jag via inboxen på uppmaning!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Kommer ni ihåg mig?????

Kanske inte... men men hejsan på er iallafall.
    Jag har varit inne ett fåtal gånger och läst några inlägg men de gångerna går att räkna på ena handens fingrar... ja inte ens alla fingrar på ena handen behövs

Ja helt enkelt så sitter jag inte framför datorn på dagarna,m och inte på kvällarna heller för den delen. Så därav min totala frånvaro i tråden. Men jag har nog fått lite info om er från andra källor ska ni veta !
    Så jag vill verkligen super gratta sweetan till plusset (om jag inte gjort det resdan) sååååååå kul!!!!! Grattis även ni andra som plussat, det verkar vara en hel del som gjort det.

Kul även att min gamla häxkompis från en annan tråd Zozo har dykt upp här och dess utom plussat. Grattis!!!!!

Grattis till nytt jobb vickan!

och grattis alla ni som fött barn det verkar också vara en hel del inklusive liten. Grattis allihopa.
    Kokosflingan har jag ju redan grattat på annat sätt men grattsi ändå hjärtat!

Sj'lv så mår jag så satans-jävla-ficking-skit BRAAAAA och NJUTER så enormt av livet, bebisen och mammaledigheten så det är HELT ENORMT!!!!

Hur i hela världen lyckades JAG struliga, kaosartade och förvirrade stackars tant få en sån underbar liten kille????? Hur gick det till??????

Han är så satans go, glad och söt jämt, så lätt att ha och göra med. Somnar som en liten sten klockan 21 och sover till 9 har han ju gjort sen han föddes så vi har fått sova jämt. Glad och rolig... hur gick det till?????
    Visst har han en underbar pappa men inte såååååå

Nåja

EN verklig jobbig grej har vi dock varit med om.
    Boren fick RS när han var 2.5 månad och blev riktigt riktigt sjuk. Vi låg inne 3 eller 4 dagar och till och med läkarna var oroliga för honom när vi kom in. Till råga på allt hade han även en mindre lunginflammation så det hela var riktigt illa.

Men svensk barnsjukvård är sååååå otroligt bäst så det hela gick bra. Han är lite känslig nu men dock återställd.

Så en STOOOOOOOOOR varning till alla er som fått barn nyligen, ta det lugnt. Undvik folksamlingasr och ALLA som är förkylda eller risiga. RS är jätte jobbigt för små barn. Ju äldre de blir ju bättre klarar de av det. Men riktigt små barn får det väldigt jobbigt och i år är det en riktigt jobbig RS epedimi. Så ta det försiktigt.

Det har ni säkert alla redan tänkt på.... men en liten varning dock.

Så ....
    hmmmmm
    näe.....
    det var vel allt va....

kram på er alla
    tuuuuuuuusen pussar och kramar från frUllan och borren (som visserligen sover.....)

puss

• sweetstreet

Å FruLLis!!!!

Vad ROOOOLIGT att du tittar in i tråden!!!!!!
    Har hört från Kokosen att allt är bra med dig och Borren. Blev orolig när jag fick veta om RS:en men hon meddelade senar att allt var bra.

Tack för Grattis!
    Det känns så himla bra. Hoppas verkligen att allt går som det ska också.

Och du att Borren är go och glad är väl inte så konstigt. Du har visserligen humörsvängningar gumman, men de flesta av dem verkar ändå vara "uppåt"!

KRAAAM nu till er!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag