• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Förresten har jag också saknat Frejis och undrat hur det går!?

• MSW

Sitter här och oroar oss för att öresundsbron ska stängas och flyget bli försenat (flyger från Köpenhamn) p.g.a blåsten... Men iväg borde vi juh komma iaf!Hoppas jag.....

Sweet: vecka 10 är jag i.

NU är det hejdå "på riktigt"(förutsatt att vi inte blåser bort!)

• Lapinette

Hi girls,

Är tillbaka från ett snöigt och soligt alperna och bara orkar inte läsa allt som hänt den senaste veckan. Någon som kan tala om ifall jag har missat något?

• sweetstreet

Heeeej Lappis!!!!!!

Hur var semestern???
    Härlig skidåkning?
    God mat?
    Sol?
    Pudersnö?

Jätteskoj att du är tillbaks!

Eh, det absolut största som hänt är väl att Tinga fått veta att hon väntar tvillingar!!!
    Och att Mindre tittat ut!!!!!!

Fast det kanske hände innan du åkte? Jag ä'r vilsen på dagar så jag har inte riktigt koll på vad som hänt senaste veckan och vad som hände lite innan dess...
    Det har varit ganska lite aktivitet här inne senaste tiden så kanske hade detta hänt innan du försvann från tråden?

• Victory

Hej!

Jag är in här alltmer sällan, tyvärr. Nu när jag äntligen plussat är det ju faktiskt ROLIGT att hänga här, men tiden (och emellanåt orken) räcker inte till.

Med mig är allt i alla fall bra. Det har väl varit sisådär, mått lite illa, varit lite nedstämd och omotiverad, men nu börjar det vända! Jag har berättat på jobbet (alla blev jätteglada), jag börjar få lite mage (mysigt!) och humöret är mycket bättre! Jag är i v. 14+0 idag, alltså går in i v 15 nu. Igår var jag på stan och shoppade mammakläder, skitkul! Det fanns t.o.m. på rea så det blev inte dyrt. Jag har också beställd mammakläder från nätet. Dessutom har jag fått min systers mammakläder så nu kan jag lägga undan alla för trånga byxor!

Hoppas allt är bra med er alla och att jag inte missat något viktigt. Jag har i alla fall snappat upp att Tinga ska ha tvillingar! Jättestort grattis!!! Min bästa kompis har tvååriga tvillingar och det var lite jobbigt i början men nu har de två underbara pojkar. Så det kommer att bli jättebra ska du se!

• muggles

Välkommen tillbaka Lappis! Hur var det i Alperna?! *avis*

Vi var ute på finkrog igår och åt en 4-rätters meny - sååå lyxigt. Det bästa var att jag kunde välja ett halvt vinpaket (även om jag inte ammar längre så tål jag inte så mkt längre) så jag fick rätt vin till rätterna men inte så mkt. Det häftigaste var nog aptitretaren (el smakportionen som maken råkade säga - vaddå miljöskadad! ) som var ngt så ovanligt som rökt makrill med krusbärskompott! Det låter ju verkligen inte gott men det var det och serverat i en gammaldags glasburk (sådan som man kan lägga sin hemlagade sylt i) och när man öppnade den så pyste det ut rök! Den andra sensationen var efterrätten som bla innehöll "sprakande lingonmoln" och det liksom smätte och mini-exploderade i munnen - superhäftigt! (Som sådant där godis man kunde äta när man var liten om ni kommer ihåg). Annars ingen matorgasm men otroligt gott och lyxigt att ha barnvakt och bara mysa vi två.

• muggles

Just det, kul att allt går bra för dig Victory! Det tog ju sin tid men när det äntligen hände så...

• Lapinette

muggles - låter härligt med lyxmiddag ute.

Tinga väntar tvillingar!!! Gud va skoj! De första här på tråden. Vad spännande!!!

Eftersom ni ändå frågar så tänker jag var lite OT. Veckan bestod av sol nästan varje dag. Snö fanns det också tillräckligt av då det hade kommit 1,5 meter veckan innan. Vi åkte m a o helt rätt vecka. Vi bodde på ett bra hotell som hade egen chaufför som tog oss till och från liften varje dag, SPA samt 4-rätters middag och stor frukostbuffé.

• Telemarkgrrl

Välkommen hem Lapinette!

Jag har precis betalat in det sista på min alpresa och längtar så föskräckligt. Hoppas att vi får lika mycket sol och snö som ni.

• Telemarkgrrl

Muggles, den där middagen lät ju himmelsk! Och vad spännande med både rök och sprak i maten.

På tal om mat (och glass) förresten, jag är inte heller så förtjust i cookie dough-glassen. Men igår åt vi Lejonet&Björnens äpplepajsglass och det var grejer det. Ni kan, ni där borta på västkusten!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag