• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Åhhhhhhhhh jaaaaaaaaaaaa, den serien älskade jag med! Vårt Hemliga Liv, alltså!! Lappis, jag satt precis & kollade klippet från YouTube via blogglänken du skickade. ALLT kom tillbaka Minns att denna serien varvades med Sex & the City (på trean), när det sändes första gången - måste varit runt millennieskiftet eller strax efter. Hmmm, mannen köpte ju en box med alla Sex & The City-säsonger till mig när han var i Kina senast, som jag tänkte ta till om det blir många vaknätter framöver - om det inte räcker så ska jag nog införskaffa Vårt Hemliga Liv & Kalla Fötter också.
    Gillade verkligen Kalla Fötter med, dock tror jag att jag tyvärr missade ngn/några säsonger av ngn anledning som jag inte minns. Blir ju rentav avis på dig nu, Lappis!

Numera är jag tyvärr rätt kass på att följa serier. 24, Lost, Desperate Housewifes - har följt dem alla, men tröttnat efter några säsonger. Grey's Anatomy har det aldrig blivit av att jag har följt, men det känns nästan som om jag missat ngt där Cityakuten är en annan serie som jag aldrig kommit igång & följt heller.
    Däremot får jag erkänna att jag sett Lyxfällan flera ggr... Få förfasa sig en stund... Förra veckan var det en kille som vunnit en miljon för några år sen, men nu istället hade skulder på 1,2 mille... DrPhil brukar det bli ibland också - såååååååå simpel är jag

• Piggelin1

Kunde inte låta bli att googla jag heller - nu kan vi tom stoppa in serien tidsmässigt när den gick...

"2002-10-07 16:01 (Senast uppdaterad: Björn om Tv/Vårt hemliga liv)
    Vinfylla på Kanal 5 är bäst
    Landets bästa tv visas i Kanal 5. Det handlar om australiensiska serien Vårt hemliga liv som hade säsongsavslutning nyligen. Målgruppen är 20 till 35-åringar med hjärna, och serien är vid sidan av Vita Huset en av de internationellt mest prisbelönta för närvarande.Vårt hemliga liv kretsar kring ett gäng unga vuxna i Melbourne - bland dem författarslackern Evan, nyblivna läkaren Alex och sexuellt ambivalente Richie - och skildrar deras romanser, konflikter och dåliga vinfyllor. Det bästa med Vårt hemliga liv är att karaktärerna känns autentiska. Bara lite roligare än de man stöter på i verkligheten. Dialogen är intelligent utan att vara tillgjord och ofta rolig, och serien är befriad från de moraliska pekpinnar som brukar göra amerikanska bidrag i genren så outhärdliga. Enligt Kanal 5s vd Manfred Aronsson har inte tittarsiffrorna varit tillräckligt höga för att seriens framtid i kanalen ska vara säkrad. Jag räknar med att konkurrenterna tar sitt ansvar om inte Kanal 5 har den goda smaken att köpa in fortsättningen."

• Telemarkgrrl

Piggelin1 skrev 2007-11-15 17:43:35 följande:

Kunde inte låta bli att googla jag heller - nu kan vi tom stoppa in serien tidsmässigt när den gick..."... om Tv/Vårt hemliga liv) ... Målgruppen är 20 till 35-åringar med hjärna,"
    Jaha, då tillhör man inte målgruppen längre då.
  • fru AM

Liten: Ändra inte förlossnings-bb av rädsla för ett filmteam.
    Ni behöver INTE filmas/vara med i tv vid förlossningen om ni inte vill! Säg nej! Skriv nej i förlossningsbrevet!

Herregud - jag var till och med lite småbesvärad av att Livias pappa skulle ta bilder på mig under värkarna ... Om ett filmteam hade dykt upp hade jag bitit huvudena av dem.

• Lapinette

Telis - tänkte inte ens på det utan tog åt mig direkt!!! Blir aldrig äldre än 35.

Piggelin - såg nästan alla Sex and the City från start så den boxen har jag ännu inte köpt. Det kanske är samma sak med Kalla fötter men jag kunde bara inte låta bli den ändå.

• Lapinette

Nej usch, vem vill ha en kamera upp mot muffen!!! Iiiiiii... skulle springa och föda inlåst på toaletten istället.

• Lapinette

Piggelin - 24 har vi de första fem säsonger. Har aldrig följt den på tv men som box är den perfekt för då kan man se minst två på raken. Har även Greys första tre säsonger då jag inte såg den då pga att jag bodde mestadels i Cannes.

• Lapinette

Men Telis hjärna har vi ju!!! fast ibland är jag faktiskt tveksam när det gäller mig själv.

• Telemarkgrrl

Jag känner mig inte som en dag över 35 heller men ibland undrar jag om jag inte faktiskt håller på att bli äldre?! Förr skakade jag alltid på huvudet när mamma sa att åren går så fort, att hon inte behövde något i julklapp för att hon redan hade allt och att det är så besvärligt att komma ihåg namn på folk. Men nu är jag där!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag