• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Är saftglögg så svårt att hitta?

Maken köpte lättglögg utan att tänka, jag hade mest tänkt smaka sådan vid jul i nödfall.

• start september

Aah- koka var ju smart! Kanske krävdes än Koko för att komma på att koka

Ibland tror jag att jag ärvt min fars dåliga humor, stackars min make och alla andra också...

• viktualia

Glöggfrågan - det är ju bara att låta glöggen koka upp ordentligt så försvinner all spriten..

.... själv inser jag att glögg och bantning är en svåris och låter bli ett tag till...

• Lapinette

Finns det verkligen alkoholfri glögg som smakar ok dvs inte är för söt? Jag tror jag skippar glöggen totalt (alkoholfri) fram tills BIM utan kör då hellre te eller varm saft.

Och visst jag är kvar i stan. Ska inte vara i Uppsala förrän 13:45. Har tagit semester men har så mycket jobb att jag tänkte ta någon timma framför datorn.

• Liten med Mindre

Jag har för mig att jag läste någon undersökning om att det inte alls försvinner så mycket alkohol som man tror när man kokar sprit. Fast något försvinner säkert, annars skulle jag ju kunna bli full på köttgryta med rödvin i. Det har inte hänt hittills.

Gjorde misstaget en gång att koka starkglögg på gasspis, för att få bort alkoholen. Inte så lyckat - alkoholångor är lättantändliga. Men med flamberad glögg så kan det ju inte vara någon alkoholfara...

• Lapinette

nenne - visst var Kalla fötter bra igår !

• nennesjuttioåtta

Lappisen
    ja, det var det! Måste ha slumrat till (damn, vilken skön soffa du har!) för jag minns inte så mycket.

• BrudSommar2006

Jisses vad här har skrivits, det har tagit hur lång tid som helst att läsa ikapp. Vi fick ju nycklarna igår och tillbringade eftermiddagen och kvällen i vårt nya hus! Vi har nu tittat ut vilka färger vi vill ha i alla rum, varit till affären och skrivit upp färgkoder och allt och maken är nu iväg och handlar. Själv orkar jag inte sitta på en stol i köket hela dagen med Iris så jag är kvar i lägenheten med henne nu på förmiddagen så har jag förhoppningsvis en soffa hopskruvad och klar till i eftermiddag.

Nu hann jag inte önska Lappis lycka till heller men jag får väl försöka gå in här ikväll och höra hur det gick med alla ägg om hon inte hinner in här innan jag försvinner iväg efter lunch.

Jösses, FruLlan funderar också på tillökning igen! Om jag bara fick sova på nätterna lite bättre och Iris inte hade ett sånt himla humör på dagarna så kanske men det ger sig väl med tiden. Jag är inte så trött att jag är ett vrak eller så men skulle inte klara en till i nuläget! Alltså, det tar ju nio månader för den att ploppa ut och då har väl Iris vuxit till sig lite men jag skulle inte orka med att vara gravid just nu i vilket fall.

• nennesjuttioåtta

jajustdet Lappis! Lycka till idag! Jag kramar tummarna ur led! *kramar om*

BS
    Grattis till inflyttningen! Vad skönt att äntligen få börja fixa och boa till sig i nya huset!

• BrudSommar2006

Åh, Lapinette är kvar, lycka till!!!

Liten, håll ut, snart är det jul och nyår och det är ju trevliga saker och sedan är det dags om inte förr!

På profylaxen kunde man köpa olja att smörja in underlivet med inför förlossningen och så skulle man ta med sig den och be BM att smörja med under förlossningen så man inte sprack. Jag hade visst lite annat att tänka på då än att ta fram en fin liten flaska och be BM börja dutta med men någon annan kanske vill prova?

Nattson, var är du, hur har det gått?!

I mitten bak är ju mycket riktigt säkraste platsen för barnstol och vi hade babyskyddet där när vi åkte båda två så att en kunde sitta bredvid. Sedan när jag började åka själv så var jag tvungen att börja ha stolen fram bredvid mig, man är verkligen en trafikfara av stressen med en illvrålandes bebis i baksätet! Nu har vi ju skaffat större stol och den har vi i framsätet eftersom man inte kan hålla på och flytta den.

Muggles, jag har också läst att det är bra om bebisen kan somna utan att amma eftersom den då lättare lär sig att somna om när den vaknar på natten men jag har inte lyckats att få det att fungera rent praktiskt. Får hon snutta lite så somnar hon snabbt om och jag kan somna om igen, jag tror att även om hon skulle vakna och somna om själv (vilket jag undrar om vi någonsin kommer att lyckas med men, men) så skulle jag vakna också. Iris är ju en sådan bebis som illvrålar så att hon tappar andan om hon blir missnöjd, fast jag har ju lärt mig hur man handskas med henne nu så det händer i princip aldrig att vi kommer till det läget längre tack och lov, inte på dagarna heller. Fast förut var man ju rätt nervös att det skulle hända när vi var ute bland folk och det gjorde ju det några gånger också...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag