Åh, Lapinette är kvar, lycka till!!!
Liten, håll ut, snart är det jul och nyår och det är ju trevliga saker och sedan är det dags om inte förr!
På profylaxen kunde man köpa olja att smörja in underlivet med inför förlossningen och så skulle man ta med sig den och be BM att smörja med under förlossningen så man inte sprack. Jag hade visst lite annat att tänka på då än att ta fram en fin liten flaska och be BM börja dutta med men någon annan kanske vill prova?
Nattson, var är du, hur har det gått?!
I mitten bak är ju mycket riktigt säkraste platsen för barnstol och vi hade babyskyddet där när vi åkte båda två så att en kunde sitta bredvid. Sedan när jag började åka själv så var jag tvungen att börja ha stolen fram bredvid mig, man är verkligen en trafikfara av stressen med en illvrålandes bebis i baksätet! Nu har vi ju skaffat större stol och den har vi i framsätet eftersom man inte kan hålla på och flytta den.
Muggles, jag har också läst att det är bra om bebisen kan somna utan att amma eftersom den då lättare lär sig att somna om när den vaknar på natten men jag har inte lyckats att få det att fungera rent praktiskt. Får hon snutta lite så somnar hon snabbt om och jag kan somna om igen, jag tror att även om hon skulle vakna och somna om själv (vilket jag undrar om vi någonsin kommer att lyckas med men, men) så skulle jag vakna också. Iris är ju en sådan bebis som illvrålar så att hon tappar andan om hon blir missnöjd, fast jag har ju lärt mig hur man handskas med henne nu så det händer i princip aldrig att vi kommer till det läget längre tack och lov, inte på dagarna heller. Fast förut var man ju rätt nervös att det skulle hända när vi var ute bland folk och det gjorde ju det några gånger också...