• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Tack Nenne! Vad synd att ni inte ska börja planera för flytt riktigt än, hoppas att ni hittar något snart.

En tjej i min föräldragrupp har fått sin dotter med ivf, fast jag glömde fråga var de gjort den, men det blev två ägg, ett som de använde och ett till frysen. Fast tydligen så är det bara ett av tre ägg som klarar upptining så hon gissar att hon får börja om igen med sprayning osv inför eventuellt syskon. Så Lapinette, hoppas att det blir minst tre ägg till frysen! Å andra sidan kan man ju ha tur och det enda ägget klarar sig.

• Liten med Mindre

Angående bilkörning och placering av bebis - så känner jag mig mer orolig för alla som har sin bebis fram, och inte kan låta bli att pilla och dutta fastän de kör bil. Snäppet värre än de som vinglar fram med mobilen i örat.

Har man diciplin nog att låta bli bebisen, och inte leta i stolen efter tappad napp etc medan man kör är det väl ok att ha den där fram.

Vad jag minns så satt Geneve-bebisen bak, fast hon var ju både större (8-12 månader när jag var där) och riktigt snäll.

(Då var det värre med 7 och 9 åringen som jag hade först - de klängde som djur i bilen. Bara att stanna och säga att vi åker inte till skolan förrän ni sitter still. Av någon anledning var de rädda för att komma försent. )

• Liten med Mindre

Spännande med huset BS. Ska ni måla hela helgen nu då eller? Behövs det en massa grundarbete, eller är det "bara" att slänga på färgen?

• Lapinette

BS - så ni har fått ert nya hus nu! Vad spännande men samtidigt, vad jobbigt! Igår var det 1 år sedan vi flyttade in här. Vi höll på som galningar med att plocka upp saker och tapetsera ända fram till julafton. Minns hur trött och sliten jag var för samtidigt så är denna period min absolut värsta på jobbet. Satt vid datorn medan maken slet ned gamla tapeter. Fast då hade vi ingen liten skrikande bebis att bry oss om. Tack och lov!

• BrudSommar2006

I några rum är det bara att rolla på och i några rum måste vi slipa och spackla lite. Fast vi ska försöka spackla så lite som möjligt, man kan ju t ex inte bredspackla när det är gipsväggar, det blir ju för blött.

Har man bilstolen fram är det lättare att stanna till och mata med flaska än om man måste kliva ur bilen och sätta sig bak och så fram igen och köra vidare. Iris är förresten rätt så förtjust i sin nya stol, hon sitter högt och bekvämt och ser ut.

Stackars maken har haft en stressad morgon! Först skulle han bära ut en kartong till bilen och så hade han lagt en flaska med anti-freeze överst utan att locket var på ordentligt så hela trapphuset och alla hans verktyg blev täckta av fet smörja som tog sin tid att få bort och kartongen blev förstörd. Sedan insåg han att han packat ner alla sina arbetskläder och kört ut till mina föräldrars förråd. Sedan kom han ut till huset och insåg att han inte hade någon penna när han skulle börja mäta rummen och skriva upp hur mycket färg han behövde skaffa. Nåväl, han överlever väl!

• Telemarkgrrl

Hej!

Nu på kontoret efter besök hos Lappis gynekolog. Lappis, vad mysigt det var där, jag skulle vilja gå dit på lunchen bara för att få sitta i röda soffan och läsa skvallertidningar.

Framöver ska jag ta lite prover, dag 3, dag 21 och HIV-prover, och göra konstraströntgen av livmodern och om allt ser bra ut så är det bara att köra igång om kanske en månad. Ev. kan jag behöva spreja i tre månader istället för tre veckor beroende på min endo men det beror på hur det ser ut där inne.

Nu ska vi bestämma om det blir Falun eller Uppsala och om det blir trepack eller enpack.

Nattson, nu vill vi höra att allt är bra!

BS, åh så spännande med huset. Lycka till med flytten!

• BrudSommar2006

Flytten går på fredag om en vecka, får väl se hur mycket vi hunnit med då.

Nehepp, nu börjar Iris tröttna på sitt babygym. Bäst att ila.

• Lapinette

Telis - visst var det lugnt där!? Så du ska ta så många prover. Har inte du gjort kontraströntgen tidigare? Har för mig att Kokisen fick spraya i flera månader pga sin endo. Håller tummarna att du slipper det.

Jag röstar för 3-pack och Uppsala för att det är närmare . Även om bilen inte går pga snöstorm så tar ju tåget bara 40 minuter från Centralen. 3-pack för att det känns psykoligskt bättre att veta att man har flera gånger på sig.

• Storasystern

Värsta TV-kvällen i tråden igår. Där missade man något tydligen! Satt och pysslade framför TV:n till den otroligt trista filmen day after tomorrow...

Hörni jag har en undran. Ni som redan har barn, hur bestämde ni namn på bäbisen/barnet? Vems önskan/förslag vägde tyngst??
    Min man och jag har varsitt favoritnamn och ingen av oss vill ge sig. Skitfånigt jag vet, men det kommer att bli ett problem....
    Någon som har några bra förslag på hur man tar sig ur situationen???

• nennesjuttioåtta

Dubbelnamn! Det komemr säkert starkt nu, och då är ni först att starta trenden!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag