• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Tackar för alla tummar som hålls för oss!!!

Telis - tycker inte de var opersonliga i Uppsala fast då har jag inget att jämföra med. Systern som tog hand om oss satt länge och väl och gick igenom allt och svarade på min makes galna frågor. Hon var jättegullig! Tycker bara det är synd att hon inte jobbar idag men hon önskade oss lycka till och gav mig otroligt mycket hopp inför att allt skulle gå väl. Rummet vi fick var litet, mysigt och modernt och det kändes skönt att ha något eget där vi kunde sitta och prata ifred både innan och efter ingreppet men jag antar att ni får eget rum även om ni gör det i Falun.

Sen låter det trevligt med hotell och fin middag men jag har blivit rekommenderad att inte dricka något vin från sprutstart och framåt så den biten (vinet) vet jag inte om du inte ska ta och skippa dagen innan ÄP, liksom maken som ska producera bra simmare. I Falun så gör de ju gärna långtidsodling. Ska ni då stanna där uppe i en vecka eller åka hem emellan?

Idag tar vi bilen till Uppsala. När vi var där i måndags var det ingen snö alls på gatorna (betydligt värre i lördags) så vi kunde ha tagit bilen.

• _koko_

Lappis - Eftersom de inte hört av sig är jag helt säker på att du kommer att få ett ägg tillbaka idag! Så jag håller tummarna för att det blir många till frysen!

Stämmer att jag nedreglerades i flera månader. 6 månader tyckte läkarna, 4½ tyckte jag räckte, sen ville jag ha BEBIS.
    Men jag sprutade, så jag slapp iaf nässprayen så länge.

Nu ska jag på lunch!

• Liten med Mindre

Åhå, Falun, vi firade bröllopsnatt på Scandic. Lite utanför centrum, men de var otroligt trevliga när vi kom. Hade bokat ett vanligt rum för bröllopsnatt (givetvis talat om den speciella dagen). De bokade ett större rum åt oss, frukt godis och vin på rummet, samt frukost till dörren dagen efter till samma pris. Tydligen "standard" överraskning. Och inte alls dyrt då i alla fall.

Däremot har jag aldrig ätit ute kvällstid i Falun. Bara prövat pizzahaken. Inga höjdarpizzor i alla fall...

• nennesjuttioåtta

Lappis, det är i alla fall plusgrader även här uppe, men ganska halt ändå, så kör försiktigt! *kram och lycka till*

• Lapinette

Tack kokisen!!!
    Har konstigt nog inte varit nervös att de ska ringa. Systern på CvL lyckades på något sätt övertyga mig (utan att lova något) att allt skulle gå bra. Har inte väntat mig något telsamtal.

Sprayen var helt ok för mig, dock började jag känna mig "tung" mot slutet så jag är evigt tacksam att jag "bara" tog den i 3 veckor. Flera månader, nej tack!

• Lapinette

nenne - maken är försiktig, hans bil är hans ögonsten (ja, och så jag förstås )!

• nennesjuttioåtta

vi bodde också på scandic på bröllopsnatten (och natten före). Mycket bra!

piccolo Mondo gör (gjorde iaf?) grymma pizzor, men då måste man ta sig till *tilt* vafanhettere... mitt emot Scania.

• Lapinette

Ska väl slita mig härifrån och hoppa in i duschen så jag inte luktar skunk när jag kommer till CvL. Kanske embryot vägrar att "entra" när den känner stanken .

• Nattson

Hej Tjejer!

Tillbaka på jobbet!

Lappis, lycka till idag!!!

Page, hur har det gått?

Tack för tummar och att ni tänkt på mig! Vi åkte in igår men då var de inte helt säkra på att allt var bra för de såg inte så mycket. Men idag ringde de från ultraljudsavd så jag fick ta mig dit så snabbt jag kunde tyckte dom. Gynekologen tittade och såg en liten säck på rätt ställe!!!!!
    De tror att det onda beror på att tarmar flyttas osv.
    det var en manlig gyn både igår och idag, jag som sagt att jag aldrig vill ha en manlig gyn. Men det fanns inte i tankarna igår, bara allt är bra så skiter jag i vem som kollar tänkte jag.
    Phu, nu kan jag andas ut lite i allafall...

• Telemarkgrrl

Åh men tack snälla söta för Falun-tips! Och hur skulle det kunna gå fel med lite live Nenne-pompomning?!

Fast Nenne, vi lär säkert vara där uppe en veckodag.

Lappis, jag tror inte att man får eget rum i Falun, det är ett gammalt lasarett med stora salar tror jag. Dom gör bara långtidsodlingar om man får ut fler än tre ägg så det är inte säkert att det blir en sån men vi åker hem emellan i vilket fall som helst.

Lappis, stort lycka till!!!

Koko, hoppas att du kommer tillbaka efter lunchen och ser det här. Vet du om det är någon skillnad i biverkningar på nässprej och sprutor eller beror det mer på hur man själv reagerar på medicinen? I tre veckor kan man kanske stå ut med lite biverkningar men i tre månader vill man gärna slippa det.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag