• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Piggelin1 = BF 18/11 2007
    Moppy = BF 23/11 2007
    Storasystern BF 14/12 2007
    Oms = BF 16/12 2007
    Izzie = BF 26/12 2007
    Liten med Mindre = BF 3/1 2008
    Mrs B = BF 6/1 2008
    koko_= BF 21/1 2008

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis=
    Junilejon=
    Nattson=
    Sweet=

• muggles

Liten: på Magplasket fick vi sådan förberedelseolja att smörja med 5 min varje dag from v34. Jag gjorde aldrig det (kom mig aldrig för) och jag sprack inte ett dugg. Jag tror inte så mkt på det där... Men testa gärna - det kan ju inte skada.

BS: nu blev jag nyfiken - hur gör du för att Iris inte ska börja illvråla? Du skrev att du lärt dig handskas med henne jämfört med förut. Ja, jag har ingen aning om hur man lär dem av med att somna vid tutten. För min del kom det ju aldrig så långt, det kanske var tur?

• muggles

Det är lustigt det där - innan man föder så föreställer man sig alltid hur ont det ska göra när huvudet ska ut genom det där hålet. ajajajajjajaj typ. Men det är ju inte det som gör mest ont. Det som gör allra ondast är ju de sista cm i öppningsskedet (iaf om man inte har epidural).

• muggles

Sweet: härligt att du fortfarande är på smällen! Men jag var aldrig orolig att ditt kiss (el stickorna) lurat dig

Jag skulle gärna köpa alla Kalla fötter-avsnitt men har fullt sjå att försöka hänga med i Heroes. Har inte tid att se fler serier just nu

Ruva duktigt i helgen Lappis!

• muggles

Jag har förresten också varit på glöggen redan

Glögg och pepparkakor är som godast de första gångerna - vid jul har jag redan tröttnat. Jag tycker vinglögg är absolut godast (gillar inte starkvinsglöggen) och jag HATAR verkligen saftglögg - URK! Det går ju bara inte att jämföra.

• muggles

Aaaaarrrggghhh - det är bara fel personer som messar mig hela tiden! Jag tror att Piggelin får en kille - är nyfiken på om jag får rätt...

• Lapinette

Maken ville köpa pepparkakor hem men jag förbjöd honom och sa att det är ok i december...och så kunde jag själv inte låta bli lussebullarna idag. Ja, inte föregår man med gott exempel.

Lagar nu min favoritkyckling och maken har öppnat ett gott vitt vin från Bourgogne. Jag har sniffat och blivit lovad pytte-lite . Om jag ska vara ärlig har jag inte varit helt fri från vin sen sprutstart för drygt 2 veckor sedan. Fick ett glas champagne i väntan på vårt bord på Yasuragin för 2 veckor sedan och så när vi var ute och åt förra fredag tog vi båda ett varsitt glas till maten. Men jag resonerar som så att är det i dessa små mängder så borde det vara ok.

• muggles

Lappis: det tror jag med! Jag har också druckit ett litet glas idag (Stoneleigh Chardonnay) men det är ju efter sista amningen så jag är inte det minsta orolig.

Dock har jag fortfarande inte hört ifrån Piggelin! Hoppas det inte blir utdraget...

• Izzie

Nämen, vad skådar mina ögon??!!

Har Sweet plussat? FY TUSAN VAD ROLIGT!!!!!! Grattis, grattis, grattis! Det var du verkligen värd gumman! Hur skoj som helst. Jag håller alla tummar som finns på att det lilla livet väljer att stanna kvar därinne.

Åh Lappis, grattis du med såklart! Vad härligt att ni fick så bra utfall att ni tom fick några till frysen. Det är verkligen din och Sweets tur nu. SÅ SKOJ!!!

massa kramar!

• Izzie

Håller tummarna för Piggelin! Häftigt att det äntligen är dags!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag