• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Hehe! ja det är kul! Jag har börjat fatta nu, men det tog en stund. Sedan så vet jag ju att det är risk för MF och så, men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen. Känner mig ändå lite lugn av att jag nu vet attt jag faktiskt KAN bli gravid!

• muggles

Sweet: ja det är ju så man får tänka, att det kan funka. Men förhoppningsvis har vi nått MF-kvoten i tråden för ett tag framåt nu...

Jodå, Moa sover fantastiskt bra emellanåt. I natt från 18.30 till 04.45 i ett sträck. Det är ju i princip hela natten. Hon har gjort det några ggr, det är inte varje natt men det verkar bli fler och fler. Så jag klagar absolut inte!

• muggles

Nu är det Piggelin och hennes M2B som gått med i "inte-sova-hela-natten-klubben"

• muggles

Förresten, varför inte önska er "Ett barn blir till" i julklapp? Kan ju sätta myror i huvudet på familjen Den har kommit i reviderad upplaga med det senaste i forskningen men bilderna är nog de samma.

• sweetstreet

Haha! Njae, jag tror vi helst vill berätta live för våra resp familjer....

Jag vet inte ens riktigt hur det kommer "tas emot"...??
    Självklart kommer de säkert bli glada, men samtidigt vet jag att både min mamma och framförallt min mans syster kommer bli jätteledsna över att vi är så långt bort när vi får barn. och jag vet att ett barn ytterligare kommer att stärka deras press på oss att komma tillbaks till Sverige så snart som möjligt...

Det är inte alltid så lätt detta med familjer...

• muggles

Sweet: oj då, trist. Men de får väl vara glada att det blev ett barn istället?! Ni bestämmer ju själva när ni tänker komma hem. Vad händer med barnet - visst får det automatiskt amerikanskt medborgarskap när det föds där? Kan man ha svenskt också el tillåter de inte dubbelt i USA?

• sweetstreet

Alltså, det är klart de kmommer bli glada. men just detta att vi är så långt bort kommer säkert att göra att de tycker det känns trist. och jag är ganska säker på att de kommer säga det till oss också...

Jo alla barn som föds här i USA får amerikanskt medborgarskap automatiskt. Vilket inte känns fel direkt. Men jag tror att det inte är några som helst problem med dubbelt medborgarskap. Tidigare har det väl varit Sverige som haft rätt strikta regler abg detta. Förr vet jag att man itne fick ha dubbelt medborgarskap i Sverige sedan man blivit myndig. Jag hade vänner när jag var yngre som hade dubbelt (pga av att de hade en svensk förälder och en förälder från annat land) men de var tvungna att välja när de fyllde 18. Idag har jag ingen aning om ifall det fortfaraned är så i Sverige?
    Jaja, i vilket fall skadar det ju inte att ha medborgarskap i både USA och ett EU-land...!
    Så länge det nu varar...

• Lapinette

Har varit ute och promenixat. Härligt väder här i Stockholm idag! Hamnade även på Ett litet hak och åt en god lunch samt kanelbulle. Våa inköp blev skosnöre till maken, mascara till mig och så ännu mera filmer. Jag undrar hur många dvd vi har nu (vill nog inte vet). Har föreslagit eftrmiddagsmatiné (maken fattar inte hur matiné kan vara eftermiddag då matin är förmiddag på franska). Det blir Hitta Nemo!

Toppen med medborgarskap i USA!! Själva har vi inte disktuerat medborgarskap för vår eventuellt, kanske, om det vill fasta, barn men jag antar att vi båda vill ha våra repsektive land så om det går dubbelt.

Annars har maken läst om celldelning och embryon och hela historien från ägget till bebis på internet idag. Han är så gullig, vill alltid förstå allt medan jag lullar glatt omkring ovetandes i denna stora värld.

• Lapinette

Om du började skriva slarvigt när du blev gravid Sweet...så har jag definitivt inte tagit död på embryot än...för herregud, det fattas ju bokstäver lite här och var i mitt inlägg ovan.

Och förresten, skrattade när jag läste om Piggelins blivande inlägg om födseln. Skulle också bli mäkta förvånad om det blir en kort historia .

• sweetstreet

hej lappis!!!
    ja hoppas nu att det fäster fint!
    Låter jättemysigt med promenad.
    Själv ska jag snart ät amin 2:a frukost och sedan dra till jobbet. Ska bli såååååå skööööönt när detta är över! Helgjobbandet är bara för mycket i längden!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag