• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Haha! Lappis, jag förstår ditt "gosstadium"....
    Jag är ungefär likadan själv. jag tror att det kan bero på hormonerna till viss del, men också att man när man kämpat så inihelvete länge och hårt för att komma dit man är idag, så blir det extra mycket "team-känsla" och ett behov att bara vara nära varandra när man nu äntligen kommit såpass långt. Man får någon slags "vi-känsla" som jag tycker känns ännu starkare på något vis.

• sweetstreet

Hehehe!!! fast min make går runt och är "oorolig" att de ska ha blandat ihop hans simmare med någon anans!!!! fniss!!!!! Så nu går han runt och säger att "hm, tänk om man får sig sitt livs överraskning när barnet föds och det visar sig att det bara måste ha en svart pappa!!"
    "Och då kan ju du helt lätt skylla på att de gjort fel på kliniken, fast du egentlgienv arit ute och haft rajtantajtan med någon stor stilig svart man här....!" Hahahahaaaaa!

Jovisst, när man gör insemination så släpper man förvissa kontrollen till viss del ju!
    Men jag tröstade honom med att det par jag såg som var precis före mig på inseminationsdagen var ett asiatsikt par. Så om det blivit fel simmare så lär det nog blivit han som var där innan och det lär inte synas lika mycket! Man kommer bara tro att mina gener var mer dominanta! Moahahaha!!!
    Å andra sidan så skulle man ju kunna stämma kliniken på en 7 helsikes massa dollars ifall de skulle gjort fel! Hehe! Kanske skulle man bli snorrik på kuppen...?!?!?

Men näe, jag tror nog att de är proffsiga så jag tror knappast det är någon ihopblandning. Men jag minns att jag såg en film en gång som byggde på en verklig händelse där ena läkaren hade använt sina egna simmare till alla inseminationer! :-0 Det blev värsta skandalen och självklart blev det en domstolssak!!! han hade hur många små barn som helst....

• sweetstreet

Oj vad jag gled iväg....

Nä, nu kanske man skulle ta och stoppa i sig lite frukost?!
    Innan man ska till jobbet. igen,
    Usch nu har det gått så långt att jag drömmer om jobbet också...
    Jaja, jag hoppas att detta ska bli dens ista veckan med såhär hårt jobbande. Och förhoppningsvis är det sista helggjobbandet också??? Om man har tur. beror på cellerna såklart.
    Men nu i slutet av denna veckan är det ju Thanksgiving (den största amerikanska högtiden) och det vore skönt om man åtminstone slapp jobba fredag-söndag då.... Särskilt som vi ska hämta katten!!!!! i helgen. och då vill man ju vara med den...

• muggles

Piggelin hälsar till alla i tråden. Hon mår bra men är lite trött - hon får berätta mer själv sedan...

• sweetstreet

Förresten Mugglan! Visst hade du något bra boktips om bok/böcker för den blivande pappan??? Jag har iallafall för mig att du läst någon som du gillade.
    Tänkte ev kolla om man kan beställa en på amazon som man kan ge till maken i julklapp. Eftersom vi sak till Sverige i jul så fungerar det ju emd leverans dit.

• sweetstreet

Oj! Heeej muggles!
    Har du pratat med Piggan?!?!?!

• sweetstreet

Jag var förresten in på growingpeoples hemsida för att försöka räkna ut lite vilken vecka jag är i. men blev förvirrad. det känns som deras kalenderräknare går en vecka fel??
    När man läser på den är jag i vecka 5+1 men när jag läser deraws text om embryonalutvecklingen får jag det till att jag är i vecka 6??

Alltså ÄR man i vecka 6 när man är i vecka 5 + någoon/några dagar??
    Enligt min logik är det ju såklart så, men jag blir ändå lite förvirrad över att de på samma hemsida pratar om olika snuffror på veckorna. Kunde de inte hålla sig till samma sätt att räkna både i "räknaren" och i texten???

• muggles

Sweet: ja du är i v6 så fort du kommit till v5+0 och framåt. Ung som att man är i andra halvlek så fort den startat... Så v40 är över när man passerat v39+6.

Jag tyckte att "Du ska bli pappa" var bra; rolig och informativ i en bra blandning. Min man gillade den så mkt att den kom att kallas hans "bibel" Sedan gillade jag "Koka makaroner" - mkt lättläst roman men mkt "hur-det-är-att-bli-pappa"-känsla.

Själv hade jag mest nytta av Mammapraktikan (uppslagsbok när det gäller olika gravidkrämpor och även förlossning, smärtlindring mm beskrivs mkt bra). Sedan självklart "Ett barn blir till" - det är ju så roligt att titta på bilderna och föreställa sig vad man har i magen. I övrigt köpte jag nog inget mer utan läste rätt mkt på growingpeople. När du närmar dig slutet på graviditeten kan du med fördel köpa "Växa och upptäcka världen" - superbra att ha läst de första kapitlen innan bebisens ankomst så blir man inte så chockad över ev skrikperioder.

• muggles

Sweetan: du får nog vänja dig vid de två olika sätten att räkna, de används om vartannat av BM mfl. Vad KUL att du är på smällen tjejen!!! Som Piggelin sa: veckans trådskräll!

• sweetstreet

Å Tack Mugglan! jag ska kolla upp dessa! Ja, alltså Lennart Nilssons klassiker kände jag såklart tilll sedan jag var liten. tror vi hade den i skolan när man pratade om just "hur ett barn blir till". Otrola bilder!
    Kanske ska man införskaffa den också??

Hur mår du annars? Sover Moa bra nu?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag