• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Izzie

Min jobbarkompis, som ska ha 1-2 veckor efter mig, dök aldrig upp på föräldragruppsträffen igår kväll. Idag fick jag höra att deras lilla bebis valt att titta ut i förtid. Där kom hon och körde om mig på innern... Såg det inte alls komma. Konstigt att det snart är min tur...

• Storasystern

Tack för möjliga lösningar på namnproblemet... Vi har några namn som vi båda gillar och så varsitt som den andra inte gillar, så i värsta fall blir det väl en kompromiss på nåt sätt... Vi får vänta tills han (om det verkligen är en han... ) tittar ut och se hur det känns!

Piggelin - hejja hejja hejja!!! Olidligt spännande ju!!! Tänk, det är nog klart nu!!!!

Lappis - så nu är du officiellt på smällen alltså! Grattis!!!

Izzie, kul att se dig! Läget? Snart är det vår tur också!
    Moppy, inga värkar än???

• Lapinette

Inne och kikar ifall det kommit några nyheter om Piggelin men inget än får väl hålla mig till tåls tills imorgon.

Annars har vi avverkat säsong 1 av Kalla fötter på två kvällar. Inte illa jobbat! Det var faktiskt bara 6 avsnitt så det var inte allt för betungande dessutom så hade jag faktiskt inte sett dem. Jag som trodde jag sett alla!

Go'natt och kämpa på Piggelin!!!!

• Moppy1

Syrran - nepp inga värkar ännu. Men det är ju 1 v kvar till due date, så statistiskt sett så kommer han nog inte på ett tag... Har dock haft lite molande mensvärk från och till i veckan, vet inte om det är förvärkar eller något annat.

Har ialla fall ätit stark curry ikväll, får se om det sätter fart på det...

Gud vad spännande med Piggan. Kommer kika in i morgon bitti och kolla om det finns ngn update.

Lappis- stort grattis till embryot! Nu j*klar gäller det. Ta det nu piano i helgen och bara viiiiila. Vet inte om det hjälper men kanske, kanske får den bättre fäste utan stress.

Godnatt girls!!

• junilejon

oj här händer det grejor...

Lappis,det låter ju lovande med ett ägg i snippan och 3 i frysen

Nattson,vad bra att allt stod rätt till

AM,gratta din dotter i...ja vad är klockan...i efterskott

Heja Piggis heja piggis...håller mina tummar ...väntar med spänning om rappoter från Mugglan

MrsB,vad skönt att du mår bättre nu,hoppas att det håller i sig! Du få gärna lägga till mig på BF listan,den 7 Juli

Mitt illamående blir bara värre och värre,nu ikväll efter vi ätit så trodde jag att jag skulle spy,började må illa direkt!! Hoppas verkligen att det inte är något långvarit...

• Vännerfan

Inne och spanar efter hur det gått för Lappis! Och ser att det gått bra, kul!!!!! Hoppas att det håller i sig!!

Nattson, skönt med goda nyheter!

Tack Mugglan för mess om att Piggan åkt in! Ser fram emot att höra fortsättningen...

Jag hade en jättehektisk dag igår och hann inte in här. Plockade undan och städade hela lgh, handlade en massa mat och var ute på jobbet för att tacka av min vikarie som ska ha barn. Prinsen somnade precis när vi skulle åka därifrån, så jag lät honom sova och sen hamnade jag i den vidriga kön hem. (Det var nån misstänkt bomb de hittat och diverse krockar etc. så det gick i snigelfart i hela stan). Körde efter en gammal bil med stinkande avgaser, oj vad jag inte saknade att åka till jobbet då!!! Efter en timmes bilfärd (tog 10 min dit) var det snabbt hem och ihop med maken slänga ihop vad som skulle varit en 3-rätters middag, men vi hann bara med att göra 2 rätter innan gästerna kom. Men det var trevligt!

Idag ska vi på Jul på Liseberg med mina föräldrar och brorsans familj. Men nu ska jag gå och lägga mig och sova en stund till medan prinsen tar sin förmiddagslur på balkongen... Ser dock fram emot nästa mess av Mugglan eller Piggan om hur det gått!

• BrudSommar2006

Det här är ju hur spännande som helst, har någon hört av Piggelin? Hur har det gått!! Vad bleeeev det!!!

Lapinette, ta det nu lugn i helgen, vad kul att allt gick bra.

Själva ska vi ut till huset som vanligt och måla idag, maken har redan åkt så blir jag hämtad vid lunch, mamma ska komma och göra våfflor åt oss, ska bli gott.

• Telemarkgrrl

Spänningen är ju oliiiiidligt, hur har det gått, Piggelin?!

Själv var jag på inflyttningsfest igår. Jag kände bara min man och egentligen är jag ju numera nykterist efter AW:n vi hade på jobbet för ett par veckor sen men när man är på en mingelfest så bara måste man ju dricka lite, dels för att vara social och dels för att lugna nerverna lite. Så jag drack 2 1/2 glas vin och nu mår jag apa. Jag tror banne mig att jag är allergisk mot alkohol.

Maken ska iväg och spela poker hela dagen och halva natten och jag tänkte göra massor med köttbullar. Jag älskar köttbullar, särskilt kalla på mackor, men det är inget jag orkar hålla på med på vardagkvällarna precis.

Okej, tittar in snart igen för att se vad som händer på Västkusten!

• muggles

Vi kan tydligen bara få tjejer här i Göteborg - det måste vara något med grundvattnet!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag