• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Visst är det ett under att barn blir till!

• muggles

oj då, det blev fel, skulle inte postat där.

Ibland blir hon så arg så när man lägger henne till bröstet så suger hon inte utan bara skriker och när hon inte suger så kommer det ju ingenting så det blir en ond cirkel. Det hände igår och det slutade med att jag fick ge henne ersättning först så att hon blev så lugn att hon ville amma. Suck.

Men nu har de åkt igen så nu är det bara vi 3 och det är lugnt i huset igen De är jättetrevliga men det blir lite mkt ibland... (Särskilt som grannen hade extremt högljudd fest igår så jag har bara sovit 5h i natt )

• pirr!

Åh, vad mycket glädjande läsning..

lappis är på smällen och piggelin har fått en tjej!
    GRATTIS!!!!

Muggles- kan bara ana irritationen man måste känna när familjen inte "känner in" när det är dags att lämna över till föräldrarna.. Hoppas ni får sova bättre inatt.
    Magplasket- tyckte du det var bra? De hade fullt nu när jag skulle anmäla mig, vilket är synd då jag hört mycket bra om deras vattengympa. Nu funderar jag på FeelGoods alternativ istället..

• sweetstreet

Haha Telis där ser man!!!!

Du är iallafall hjärtligt välkommen in i "Vi-som-pratar-snabbare-än-vi-tänker-Klubben"!!!
    Jag är ordförande där. Ojojoj vad mycket man sagt som man ångrat ungefär när häften kommit ut ur munnen...!

Men jag tycker ändå det låter vettigt att göra ett hormontest. Det kan ju inte skada att kolla???
    Låter förövrigt som om du haft en väldigt produktiv dag idag. Kättbullar OCH bröd! My God!!!!! Själv var jag så trött nu när jag kom hem från jobbet att jag bara orkade rosta två mackor och dricka te...

Just nu börjar den senaste tidens intensivjobbande verkligen hinna ikapp mig känner jag. Puh! Hittills har det gått bra och det har inte känts så jobbigt, mer än då och då. men nu börjar jag vekrligen bli trött. Och less. Hoppas hoppas hoppas att denna veckan är den sista som jag måte jobba massor. men allt beror ju såklart på mina celler. Hm, kanske är detta bara en övning på hur det är att ha bebisar?

• sweetstreet

Fast de skriker ju iallafall itne. cellerna alltså! Så det är ju iallafall bra...

• Lapinette

Nej, tänk om varje cell skrek! Vilken kör!

• sweetstreet

Förresten, jag har glömt tacka igen för alla grattningar till mitt plus. Men nu gör jag det. TACK!!!!!! Det känns jättekul att man kan glädjas tillsammans med er här i tråden! Vi har ju faktiskt gått igenom så mycket ihop under en lång tid.

Idag kom även diskussionen upp om när vi sak berätta för folk. Jag och maken funderade lite och kom fram till att vi väntar med att säga något här förrän efter jul och nyår när vi är tillbaks från Sverige. Men det blir knepigare i Sverige. Men vi har väl kommit fram till att vara öppna med det i Sverige även om det kommer vara något "tidigt". Jag kommer ju till Sverige ungeför i vecka 8-9 (tror jag) så den första risky trimestern är inte över då. Men det blir alldeles för krystat och lrångligt att smyga och ljuga.

Hade ju självklart tänkt berätta för familjerna, men detta gäller mer de vänner vi kommer träffa. Med flera fester och så inbokade insåg vi att det enklaste är att vara öppen. Plus att jag länner att OM det går åt helvet kanske det snarare känns skönt att kunna få stöd från vänner.

• sweetstreet

Det enda som känns lite tråkigt är att jag ju kommer till Sverige en vecka före maken och då kommer jag att bli "tvungen" att berätta för min mamma ensam. Det hde ju såklart varit roligare att berätta nyheten tillsammans. Men det blir alldeles för bökigt och skulle kännas jättekonstigt att "mörka" en sådan sak i en dryg vecka. Det klarar jag itne av. Men för hans familj tänker vi berätta det ihop.

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!!

Sonen vaknade som vanligt halv sju och idag var det bara att gå upp eftersom min mage är i ofas.

Syndade lite igår med pommes och godis så jag får väl stå mitt kast. Nu blir det till att hålla igen för att må bättre igen. Höll uppe med medicinen i fredagskväll, men fick sedan gå upp i natt och ta en tablett eftersom jag började må dåligt.

Idag blir det nog lugnt hemma. Maken ska iväg på match och sonen på gympa. Annars förhoppningsvis en slappedag.

• Victory

Hej!

Tittar in som vanligt på helgen när alla andra är "lediga" från tråden!

Jag är deppig! Jag har ju intalat mig hela tiden att det skulle bli BOM och faktiskt låtit bli att hoppas. Så väntade jag tanten fredag eller lördag. När hon inte kommit lördagkväll testade jag. Fortfarande intalade jag mig att det förstås skulle vara minus men blev ändå besviken när det var ett faktum. Jaha, tänkte jag och lämnade det. Trodde jag. Strax därefter kom värsta deppångesten över mig och jag kunde inte sluta gråta! Jag hade tydligen hoppats - omedvetet - i alla fall! Det GÅR bara inte att intala sig att det misslyckats, hoppet finns där ändå! Så nu känner jag mig heldeppig. Inte ens Thailandresan på tisdag känns rolig. Ja, jag behöver inte förklara, ni vet ju hur det känns.

Och nu är jag sur för att mensen inte kommer! Om hon ändå ska komma kan hon väl komma så snabbt som möjligt så jag slipper ha mens i Thailand! *sur och ledsen*

Men OJ, jag är så självcentrerad så jag glömmer bort att gratta Piggis! GRATTIS!!! Och Lappis förstås! *Håller tummarna*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag