• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Sweet, ja jag är gärna med i den där klubben, det är inte första gången jag är glappkäftad. Första gången som jag verkligen minns var när jag som 18-åring skulle åka på en charterresa med en kompis. Vi var ganska uppskruvade och fnissiga av äventyret och jag drog nåt "skämt" i säkerhetskontrollen på Arlanda (det här var alltså långt innan 2001, annars hade jag inte ens kommit på tanken), vilket resulterade i en omfattande kontroll av min bagage. När dom vänt upp och ner på min resväska och spritt ut innehållet så fick jag själv, mycket röd i ansiktet, packa ner alltihop igen. Dom övervägde säkert en kroppsvisitering också men det slapp jag som tur var. Suck, vad sur jag var på mig själv, ung och dum.

Men Sweet, hoppas verkligen att du kan trappa ner lite i jobbtempot, det låter verkligen inget bra det där med att jobba så himla mycket! Särskilt nu måste du ju ta hand om dig och lilla pyret!!

• Telemarkgrrl

Åh Victory, jag känner så med dig, hoppet är ju det sista som överger en! Men ni har ju en tid sen när ni kommer hem från Thailand och nuför tiden finns det massor med hjälp att få. På något sätt så kommer det att gå för er, det är jag alldeles säker på! Njut av resan riktigt mycket och ladda batterierna så kommer ni tillbaka utvilade, brunbrända, nykära och alldeles redo att ta itu med utredningen! Men jag håller med om att det är synnerligen taskigt av tanten att vänta med att komma så länge och kanske även komma när ni är i Thailand, vad ska det vara bra för?! Stora kramar!!

• start september

Victory,

känner så med dig. Du kan inte rå för att känslorna inte uppför sig som du hoppats på. Dock tror jag att Thailand kommer att kännas super när ni kommer iväg.

Snorkla mycket och njut av solen!!

Stor kram!!

• start september

Sweet,

kan du trappa ner redan nu tror jag att det är det smart. Jag var mitt uppe i ett jobbprojekt som innebar 60-timmarsveckor minst, jobb 6 dagar i veckan fram till vecka 10. På nåt vis gick det, jag sov all annan tid. Jag bestämde mig dock för att inte känna mig stressad och vad faktiskt inte det. Efter den perioden kände jag att jag var tuvungen att ta det lugnare. Nu är jag toktrött, och orkar knappt mina 40 timmar. Jag tror att jag hade varit piggare nu om jag tagit det lugnare. Så länge du inte känner dig överstressad är det säkert ingen fara för pyret (särskilt om du är van att jobba mycket), men kanske kan du investera lite i senare ork genom att ta det lugnt redan nu.

• junilejon

Grattis Piggelin till lilltjejen....så otroligt roligt! Väntar med spänning på att få läsa din berättelse

Victory,jag föstår verkligen hur du känner det,och jag har med intalat mig själv många gånger att jag inte ska hoppas för mycket,men när det är ett faktum att det inte blev något denna månaden heller...ja då är det som att en liten bomb sprängs i hjärtat....och hoppet och lusten försvinner. Men snälla söta gumman,ge inte upp hur tufft det än är....efter regn kommer ju solsken.
    Njut nu allr vad ni kan av eran resa till Thailand!!!

Ang det här med att inte veta allt om sin kropp,så hör här!
    Min förra jobbar kompis kom till mig en dag och frågade jag hade en binda,för hon hade fått mens? Nej svarade jag,men jag tror Anna har det, så fråga henna. Vi gick bort och frågade henne,men nej hon hade ingen heller.-men jag har tamponger om du vill ha?
    -nej men det går ju inte, sa min förra jobbar kompis
    -varför inte det? undrade jag
    -men då kan jag ju inte kissa,sa hon då
    -va då inte kissa? Det är klart du kan,sa jag
    -men du stoppar ju upp tampongen i kisshålet,sa jobbar kompisen då!!
    -VA!! sa jag. Det är klart dum inte gör,du har ju två hål där nere.
    -VA!!Ha man!?! sa jobbar kompisen då!
    -Ja vad trodde du? Trodde du att du fött dina två barn genom urinhålet?
    -Ja det trodde jag....sa hon då och skämdes som bara den!!

Allstå jag har aldrig hört något liknande och skratta åt den än idag,jag och Anna höll ju oss för vår jobbarkompis,ville ju inte att hon skulle skämmas ihjäl och det här är faktiskt första gången jag berätta det...

• Storasystern

Tittar in som hastigast och skickar ett jätteGRATTIS till Piggelin!!!! Hurra för den lilla tösen!

Muggles - om du är inne och läser, vad fick du göra för övningar för att bli av med domningarna i händerna? Det enda jag har blivit rekommenderad är att "plocka äpplen", och det hjälper inte alls just nu... Min högra hand är mer eller mindre permanent domnad, speciellt fingertopparna, och det är otroligt obehagligt och opraktiskt eftersom jag är högerhänt..

• sweetstreet

Victory gumman!!!!!!
    jag VEEEEET EXAKT hur det känns!!!! Det är kanske ingen tröst för dig, men jag känner verkligen med dig nu. Den där otroliga besvikelsen, men framförallt oron: "ska-det-någonsin-fungera?". Det är alltid riktigt jobbigt när man ramlar ner i svarthålet, och det brukar ta en stund att kravla sig upp.

Men även om det känns skitsvårt just nu så försök att trösta dig med att tänka på det som är roligt som kommer nu. Er Thailandsresa!!! Och sedan när ni kommer tillbaks kommer ni ju få hjälp! Jag tyckte det kändes oerhört mycket bättre efter att jag kommit till fertilitetskliniken och kände att jag var i händerna på folk som var experter och som hade samma mål som jag - att jag skulle bli hjälpt! Och för er del tror jag att det säkert kommer att kunna gå ganska snabbt när ni väl "kommit in i systemet" eftersom det väl framförallt är själva "leveransen" det handlar om?? Inseminationer gjorda av proffs! DET är super! Det var ju så jag blev på smällen!!! Rekommenderas å det varmaste!!!!

Jag vet att ni kört med spruta själva också. Och det är jättestarkt och bra jobbat tycker jag. Men nu efter att ha gjort en insemination hos proffs så inser jag att det måste vara en helt annan sak!
    Här kollas man så de vet exakt när ÄL är på gång. Jag fick sedan en HcG-spruta för att ägget verkligen skulle släppa på "rätt" dag. Sedan tvättas ju mannens simmare så att endast de pigga och friska krabaterna är de som sprutas in. Och sist men inte minst så för de ju in simmarna hela vägen in i livmodern! Alltså behöver de inte alls försöka ta sig så långt på egen hand innan de når livmodern. Jag tror att för min del så dukade säkert en hel del av dem under redan innan de nådde livmodern p g a avv mitt sekret blev lite tjockt av hormonerna.

För er del så gäller det säkert allra först att ta reda på varför du har så långa cykler!!!!!!!! detta känns som om det kan vra ett bakomliggande problem. Och förhoppningsvis kommer du också att kunna få något bra hormon (typ pergo eller liknande) för detta!
    Sedan kan ni testa själva ett tag, och fungerar det ändå itne så har ni ju inseminationer att "se fram emot"....!

Stor varm kraaaaaaam till dig gumman!!!!!

Kämpa dig upp ur svarthålet nu! *sträcker ner en hand för att hjälpa dig upp*
    Och njut sedan jättemycket på er semester!!!!!!!!

• sweetstreet

September,

Tack för omtanken!!!!
    Jo jag planerar redan nu för att börja försöka jobba mer normalt snart. Insåg igår att jag verkligen verlkigen börjar känna mig utarbetad. Hittills har det gått bra tycker jag och jag har liksom bara ångat på.... Kanske fick plusset mig att stanna upp lite och få mig på andra tankar??

Men det svåra är att jag MÅSTE jobba varje dag så länge jag har mina celler igång där. De kräver mat och ompyssling dagligen. Samt att jag känner mig lite småstressad att hinna klart allt jag behöver göra innan jag drar till Sverige vilket är om ca 3 veckor. Men som sagt, om jag har tur så är detta sista veckan med såhär mycket jobb. Men det beror som sagt på hur bra cellerna växer och vilka resultat jag får där....

• sweetstreet

Haha! Nu i helgen (om en vecka) ska vi ju åka och hämta katten!!! Så jag har verkligen försökt att sätta upp mina exxperiment så att jag ska kunna vara ledig nu på lördag-söndag! Men vi får väl se om det går.
    Här är det ju Thanksgiving nu på torsdag så torsdag-fredag är ju egentligen cokså eldigt. Men då måste jag nog jobba. Å andra sidan så har jag inga "känslor" för Thanksgiving så det gör mig inte så mycket. Gissar att det känns för mig ungefär som för vissa av de asiater jag träffat på i jobbet som inte har något emot att jobba julhelgen eftersom det för de inte alls är någon speciell helg.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag