• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Låter bra att du mår bra Lapinette.

Förhoppningsvis var det bara en rest.

Är det ren progesteron du får eller något annat? Börjar du känna av dem?

• Victory

Tack för alla uppmuntrande ord! Som vanligt kan man lita på er när det gäller att ta sig upp ur det svarta hålet! Det gick faktiskt över ganska snabbt. Jag är fortfarande besviken men jag överlever (till nästa försök). Dock har jag inte fått tantbesök än så nu vet jag inte om jag ska bli arg eller börja hoppas igen (NEJ, släpp INTE fram hoppet! )

Det lutar åt att jag går och köper ett test ikväll om tanten inte dykt upp under dagen. Så att jag verkligen får veta att det är minus och slipper grubbla, menar jag!

• Victory

Och om tanten nu kommer så har vi ju thailand att se fram emot och framför allt: utredningsbesöket när vi kommer hem!

• Victory

...och då får jag kanske hormoner eller så blir det insemination! Det gick ju vägen för er, Sweet!

• Victory

Start: "Hur pass gravida var de andra?" hihi det lät lite roligt. "Nja, hon var nog bara 50 % gravid"

• Lapinette

September - Jag tar Crinone morgon och kväll. Vet faktiskt inte om jag känner av den. Kanske något mer ömma bröst och lite trötthet vilket kan vara biverkning från hormonerna men inte värst mycket.

Koko - jag går inte via SH utan min privata läkare (som numera är Telis läkare också). Det är CvL som har satt mitt testdatum och jag kan säga att det är inte dag 18 vilket förvånade mig mycket. Vet inte varför de vill att jag testar på en annan dag eller om systern helt enkelt gjorde fel? Men hon gav mig ett test, en grön lapp med testdatum och sa att jag skulle ringa dem efter det att jag hade testat. För mig låter det som rena rama skräcken! Har ju inte vågat testa innan och nu blir jag beordrad...samt att jag ska palla att ringa dem efteråt, samma dag!

• _koko_

start - Låter som typiska ligamentbesvär, inget att oroa sig för! Kan göra ordentligt ont, t ex när man vänder sig i sängen. Jag hade det i just de veckorna som du är nu. Minns dock inte när det avtog...

Gravidyoga kan man gå på när som helst, jag var nog längst gången med mina 31v. Och STÖRST!! Min mage har vixut helt sjukt mycket de senaste veckorna!!

• Lapinette

Victory - härligt att du mår bättre idag. Känner igen det där svarta hålet. Även om man intalar sig att den här gången bryr jag mig inte så gör man det innerst inne ändå. Man hoppas hela tiden! När sticker ni till Thailand?

• Lapinette

koko - synd att du inte kan komma på söndag .

• _koko_

Victory - Missade dig! Skönt att du mår bättre, men typiskt att mensen ska krångla såhär! Vet precis hur det är att få upp hoppet och sen kraschlanda igen... Så länge mensen inte har kommit har man ju lite lite hopp kvar... Kram!

Lappis - Hmm, jag trodde att din privata läkare fanns på SH? Jaja, jag skyller på hormoner.
    Förstår att det känns jobbigt att tvingas testa när du aldrig gjort det förut...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag