• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

September, kollade magbandet, men det går inte ihop med uniformen tyvärr. Skjortorna måste vara instoppade och jag testade i provrummet men det funkade inte. Så jag köpte ett par mamma byxor i allafall.

Junilejon, vad jobbigt att inte kunna sova pga illamående! Jag hoppas att tabltterna hjälper dig bättre än banden!

• Tinga

Ååååååååååhhhhhhhhh Sweet ?sååå glad jag blir att läsa om ditt ?pregnant?!!! Vilken nyhet att få när man sitter och läser ikapp de senaste dagarnas skriverier! Jag har tänkt på dig under semestern och undrat hur det har gått och när du skulle testa, och jag hoppades verkligen på att få läsa ett positivt resultat här! Och så blev det ju! Jag sitter här alldeles tårögd och rörd och är så otroligt glad för din och din mans skull! Verkligen bästa nyheten på länge! Underbart! Skickar en jättekram över Atlanten! *swisch*

• Tinga

Nenne ? åh, vad trist att det inte blev något husköp av! Å andra sidan verkar ni ju ha tänkt igenom det hela ordentligt, och känner er nöjda med ert beslut att avstå. Själv litar jag inte längre på min magkänsla efter ett trassligt husköp, men i de flesta fall brukar den inte ljuga. Ni hittar säkert ett hus som känns helt rätt så småningom!

• Tinga

September ? härligt att höra att ert KUB/NUPP gick bra! Grattis! Kanske äntligen läge för dig att börja njuta av graviditeten nu? Kram!

• Tinga

Angående trådträff i Skåne ? lördagen den 22:e passar mig finfint om vi ses på dagen, så att vi träffas vid 11-snåret låter perfekt. Det ska bli så himla kul att få träffa er andra tjejer med Skåneanknytning. Det är väl för tidigt för att se någon bula på Sweets mage, men jag får försöka överleva ändå!

• Tinga

Telis ? oj, vad fort det verkar gå med din ivf, när ni nu kom igång! Start redan om en månad, kanske! Du tillhör ju också skaran som försökt riktigt länge, så jag hoppas att allt funkar för er! Jag håller så gärna tummarna! Kram!

• Tinga

Lappis ? supergrattis till embryot i magen och de tre till frysen! Så himla härligt att allting gått bra så här långt! Nu kommer jag att hålla tummarna krampaktigt för dig den närmaste tiden. Ska bli så himla spännande att följa hur graviditeten (för det är det ju! ) utvecklar sig. Stor kram till dig och ruva nu ordentligt!

• Tinga

Piggelin ? jättegrattis till din lilla tjej! Jag har tänkt mycket på Lappis och Sweet under helgen, men inte på dig, för jag trodde ju inte att du skulle föda förrän i den här veckan! Men med facit i hand var det ju tur att jag önskade dig lycka till inför förlossningen innan jag drog till Rom. Supergrattis och jättekram! Ska bli kul att läsa förlossningsberättelsen så småningom!

• Tinga

Victory ? usch och fy för minus! Skickar en tröstkram, och jag tror att när ni väl kommit iväg på semestern så uppskattar du den, även om det inte känns så just nu. Det är verkligen skräp när mensen är sen, men man ändå testar negativt. Jag tycker precis som du att ska hon ändå komma kan hon gott göra det på utsatt tid. Och det där med att hoppas eller inte ? jag tror att det är helt omöjligt att låta bli, åtminstone omedvetet, och särskilt om tantj*keln är sen. Önskar er en supertrevlig resa!

• Tinga

Telis igen ? vad gullig du är som frågat efter mig!  Vi var hemma först strax efter midnatt, och sov lite längre imorse, och sen har jag ägnat förmiddagen åt att läsa ikapp (kanske märks på mina många inlägg ) Har skrivit kommentarer i Word efterhand, för att slippa hoppa en massa mellan sidorna. Någon mens har inte dykt upp, men BIM är idag t o m onsdag eller något, så tanten kan dyka upp närsomhelst. Anledningen till att jag ägnat förmiddagen åt att komma ikapp (bortsett från att jag låg efter ) är jag är hemma från jobbet idag. Jag har nämligen ett brutalt magknip som kommer och går.  Så har det i princip varit ända ifrån ÄL, men det har blivit värre och värre. Emellanåt gör det så ont att jag kvider till, utan att kunna hjälpa det. Bläh! Det gör också att jag inte tror att jag är gravid ? med så ont i magen _kan_ det bara inte vara något på gång. Det onda sitter dessutom ganska högt upp i magen, så det känns inte som att det har något med livmodern att göra. Mat eller mättnadsgrad påverkar inte.

För övrigt har jag känt av äggstockarna också, i princip hela tiden från ÄL. Det ilar och drar i dem emellanåt, så nu är jag i alla fall helt säker på var de sitter.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag