• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

tjejer - nu har jag fått ett datum för kejsarsnitt!!!

o herregud... nu blir jag liiite stressad... jag jobbar tills på fredag och SEN på mån 26/11 ska jag göra kejsarsnitt!!

Det blev ingen ledighet innan BF här inte!

man bedömde att 8 dec är den riktigt BF dagen - inte 16 dec alltså och Danderyd snittar 10 dgr innan och INTE 7 dgr som ajg har hört. och 10 dgr innan blir 28 nov och då var det fullt så man valde då 26 nov...

på torsdag är det inskrvinging hela dagen och jag som skulel m dottern på utvecklignssamtal den dagen och dagen för snittt är det ju dansuppvisning som jag skulle vara med på men det blir ju inget med nu - tycker nog att det e jobbigast att jag måste välja bort aktiviteter m min dotter - vill INTE att hon hamnar i kläm...

jaja, nu ska jag gå o meddela min chef .återkommer!

• start september

Oj Oms!

Det var snabba ryck! Spännade!

Förstår att det känns trist med dottern, men kanske kan någon släkting eller god vän gå på dansuppvisning och sen mysa med henne resten av kvällen?

• Tinga

September - jag har fått konstaterat PCO "light", dvs en del äggblåsor ser normala ut medan en del är "PCO-aktiga". Enligt min gyn ska dock PCO inte leda till att man får ont eller så, utan "bara" göra ÄL oregelbunden. Men om jag göra något mer VUL ska jag defintivt be dem kolla ordentligt efter cystor också.

OMS - oj, här går det undan! Jösses! Lycka till med allt du ska hinna med innan den 26 november!

• Lapinette

Oms - vad snabbt det gick! Snart dags med andra ord. Spännande!!!

Tinga - ditt magknip låter ju som om det, eventuellt, kanske, skulle kunna vara ett positivt tecken. Håller tummarna. När hade du BIM?

• Liten med Mindre

Oms - så spännande med 1 vecka till bebis. Vet ni om det blir kille eller tjej?

Jag gissar att du får annat för dig på söndag än att gå på brunch.

• Tinga

Lappis - BIM idag t o m onsdag, eller något! Jag hade ÄL en onsdag, och isåfall borde BIM vara idag, för normalt sett har jag 12 dagars lutealfas. Å andra sidan vet jag inte om lutealfasen påverkas var Pergotimen jag åt - det vanligaste är väl 14 dagar mellan ÄL och BIM, och isåfall är det onsdag som gäller. Jag tänker iallafall avvakta några dagar med graviditesttest, för jag tror fortfarande att tanten dyker upp. Lika bra att vänta ut henne några dagar till! För ett par månader sedan gick jag ju sex dagar över BIM innan tanten dök upp, och då var gravtesterna jag gjorde negativa.

• Lapinette

Tinga - håller tummarna iallafall!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag