• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Godmorgon i tråden!

Jag var på fest i lördags och drack massa vin för första gången på jätte länge, kom inte hem förrän 03.40 :-O Stackars Victor, han hade en bakis mamma igår, jag mådde inte bra. Fy fan, det var 1 år och 1 vecka sedan jag var bakis sist.
    Hittade lite gammal gräddig gorgonzola sås i kylen som jag satt och åt med sked, kall, det var räddningen innan jag kom till MC Donalds. Hualigen, det var en jobbig dag till man mådde bättre. Glömde ju bort i festyran att Victor vaknar tidigt Så man fick liksom inte sova ut heller....

Brunsch på Mornington låter bra, jag hade glömt det jag med, men jag har inte bokat in ngt annat, så jag kommer förbi en sväng med prinsen! 12 är en bra tid!
    Tror dock inte de har våfflor där längre (jätte synd) har för mig att folk sa att det osade för mycket, grrr, jag älskar våfflor och allt annat onyttigt.

Kisse katt, trevlig Sweet. Grattis till den!

OCH Grattis till att du faktiskt är gravid nu Lappis, nu håller jag verkligen alla tummar, fingrar och tår för att den lille spillevinken stannar kvar! Det är så kul nu när Sweet och förhoppningsvis Du kommer gå samma väg till mötes som jag gjorde förra året vid exakt samma tid!

Stackare Koko, magsjuk med magen i vädret, inte skoj. Hoppas inte det var något annat du ätit under dagen Du vet vad jag menar...

PIGGELIN - EN TJEJ!!!!!!!!!!
    Stort grattis och vi väntar på att få höra hur det gick.
    Tjejerna föds tydligen i Götet, och killarna levererar vi här i sthlm.
    Hoppas få se henne när jag kommer ner till er!

Muggles: Vi fick kanonfina presenter till Junior när han döptes, och det är svårare till en kille ju.
    Aktier och fonder, alltid bra för det växer ju oftast i värde.
    Manchettknappar
    Halssmycken, funkar ju till tjejer, månadsstenar, guldhjärta etc, vi fick ett guldkors till honom, men kommer inte hänga på honom det, han får själv bestämma senare i livet... men det är ju ett värde idet.
    Barnkammarböckerna med cd skiva, jätte rolig presnet. Och böcker över lag...
    Små tallrikar, bestick för barn, mugg etc
    Flagga!!! Vi fick en sådan där svensk flagga på tennfot, den har vi redan används massor, vi lånade den av Victor när jag fyllde år och när det var Farsdag osv, jätte trevligt.
    En liten pall, som hon kan ha i sitt rum sedan, eller på toa så hon når upp etc, finns jätte fina träpallar.
    Jag är ju bankdirektörsdotter, så jag köpte 50 st Investor till Victor, de har redan stigit i värde.
    Tycker det finns massor.....
    Tårtspade köpte jag till min brorsdotter, tror det var Liten som rekommenderade det i våras, jätte kul att ha när hon fyller år eller så, hennes egen tårtspade...
    Vill man vara praktiskt så kan man ju önska sig kläder, bambinoskedar och sånt...

BS, jag kan inte fatta hur stor din dotter har hunnit bli, galet, hot är ju bara 2 veckor äldre än Junior och han har fortfarande stl 62!

• Victory

Lappis: Planet lyfter imorgon kl. 17! Blir borta två veckor så när jag kommer hem måste jag kika in här och se om du har goda nyheter!

• Victory

Sweet! Glömde ju att gratta till kissen! Vi har en gammal, tjock hankatt som är sååå go'! Förra veckan kom han in med en levande sork i munnen! Det tog en stund innan vi lyckades schasa ut den!

• BrudSommar2006

Storlek 62, hihi, det hade vi när Iris var en månad gammal har jag för mig. Iris kommer snart att kunna sätta sig på de andra små stackarna i föräldragruppen! När BM förutspådde att Iris kommer att bli 1,80 så tänkte jag att det var när hon blev vuxen, nu tror jag mer att det kanske kommer att inträffa innan hon fyller två!!!

Angående aktier i present så var vi inne på det men sedan tänkte vi att vi inte var säkra på att de hade aktiedepå och att de kanske skulle tycka att det blev struligt så vi skippade det och slog till på något mer traditionellt men det kanske inte finns folk som inte har aktiedepå till sina barn längre! Tyckte i och för sig att det var jättestruligt när vi skulle öppna hennes, varje gång vi trodde att vi fått iväg alla papper kom en förfrågan på nya uppgifter.

• Liten med Mindre

Cicci - var senaste rejäla fyllan brunchfyllan eller?
    Gissar att livet är lite hårdare som småbarnsförälder - ingen rast och ingen ro...

koko - jag tog det säkra före det osäkra och åt fläsk från Thaikrogen igår. Har faktiskt, som september, ingen jättelust på asiatiskt just nu (det går i vågor). Men jag kan ju inte säga nej till allt som maken föreslår.

september - jag började yoga ungefär i v 25-26, och där finns tjejer som ska ha både före och efter mig. Kursen går 8 gånger, hittade den hos BM i Gamla Stan. (Estela Mathelain) Tycker innehållet är blandat - jag gillar ju utmaningar, och vissa övningar är rätt jobbiga, andra känns mest intressanta eller är på någon mental nivå jag kanske inte förstår. Kan ju inte utvärdera förrän efter förlossningen om jag hade nytta av något då, just nu är det mest en behaglig stund, ro för hjärnan.

• Liten med Mindre

Tror det var AM som gav bort tårtspadar och tipsade om det första gången - sen har jag hakat på.

Men vi har även gett böcker i serien Min Skattkammare, barnsånger, Barnens första bibel (mer som lättläst sagobok).

Goda vänner gav bort ölöppnare och korkskruv i silver/nysilver.

Annars tror jag Mindre har ett horn i sidan till mig i dag, eller i alla fall en fot. Det är ett väldigt putande och puttande. Inte helt bekvämt. Och, som ni märker, är arbetslusten och motivationen fortfarande som bortblåst. 18 dagar kvar på jobbet...

• FruCicci

BS; jag kommer ihåg att du sa att det var struligt med alla papper. Konstigt. Vi gick till handlesbanken, både jag och maken, öppnade ett konto sen var det klart.
    Ja, du hon kommer säkert bli en lång tjej, hon verkar verkligen stor redan nu.
    Testade stl 68 på Junior i helgen, byxor, men han badar i dessa... ha ha... men han kanske är lite kort i och för sig. Vi ska till bvc på onsdag och ta vikt o längd. Förra gången vägde han 6,7 och var 61.5 cm, nu tror jag han ligger på 7,5kg och är runt 64 cm, vi får se om jag får rätt

Victory, åååå vad härligt med Thailand, vi har där på bröllopsresa förra året, det var fantastiskt. Första gången jag var där då dessutom och jag åker gärna dit igen, vi har planer på att dra efter jul i januari/februari... får se...

• FruCicci

JA Mindre, stämmer. Fast det var ju den dagen vi åt brusnchen, jag drack ju upp hela deras juice skafferi Sen tog jag och Frullan och Kokosen ett par rejäla extra glas den dagen, så man skulle komma tillbaka till livet, återställare med andra ord. ha ha ha, sen på söndagen testade jag plus!

• Liten med Mindre

hmm...kollade in Morningtons hemsida. De har ökat i pris ännu mer (tror jag), och nämner inte våfflor. Det kanske varierar. Ska vi köra på?

BRUNCH 235:-
    lördag-söndag och helgdag 12.00-16.00

Från kallköket

* Fruktyoghurt, fil, musli, flingor
    * Färska frallor, ost, skinka, smör

* Fruktsallad
    * Dessertost
    * Kex

* Gravad lax med klassisk honungsenapsås
    * Skagenröra i tunnbrödsrulle
    * Stekt inlagd strömming
    * Lagrad Tysk blackeyskinka
    * Ungersk pepparsalami
    * Ceasarsallad med grillad kyckling och krutonger

* Örtagårdssill
    * Inlagd sill
    * Gubbröra (anjovis, ägg, lökmix)
    * Italiensk bönsallad. (bönor, lök, örter samt balsamicovinägrett)
    * Bulgursallad (bulgur med lök och smak av orienten)
    * Thainudelsallad (äggnuddlar, med chili , lime, koriander och nötter)
    * Coleslaw (syrad vitkål med dijonmajonnäs, gräddfil och rivna morötter)

* Bagel
    * Focaccia
    * Färskost
    * Hemkokt marmelad

Från varmköket

* Chili con carne med nachos (nötfärs och bönor i kryddig tomatsås)
    * Tandoori drumsticks (små kycklingklubbor)
    * Tunna revben i barbecuemarinad
    * Chorizo och bratwurst
    * Bacon
    * Prinskorv
    * Äggröra
    * Rallarplåt (ugnsrostade rotfrukter med timjan och vitlök)
    * Bakade tomater
    * Vitabönor i tomatsås

Från konditorn

* Muffins och småkakor
    * Minipannacottor
    * Chokladmousse
    * Äppelkaka med vaniljsås
    * Limehonungsmarinerad fruktsallad med vispad grädde
    * Hallonsmoothie

• Oms

Junilejon och Sweet -

HERREGUD! vad är det för människor ni beskriver? men vad tragiskt! stackars människor - hur kan man var så okunnig om sin kropp? och speciellt hon som hade 2 barn - hur har det gått till- jungfrufödsel? jag undrar hur deras sexliv ser ut i öht - finner de ngn glädje o stimulans i att ha sex i öht? jag tycker ärligt synd om dem - stackars människor *upprepar mig men är mer eller mindre i chock - allt det där lärde man sig ju absolut senast på högstadiet ju!!*

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag