• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Kokisen - helt ok att du nämner datum då inget av dem stämmer. En fråga dock gällande detta, fick du testdag typ 18 dagar efter? Har förstått att det är ganska så normalt men jag har inte alls fått det datumet. Förstår inte varför.

• Frejis

Lapinette - brunchen är på söndag.

Liten & Koko - jag har läst att man blir immun mot toxoplasma om man redan har haft det, vilket gäller drygt 25 % av Sveriges befolkning. Den är farlig om man blir smittad under graviditeten.

Hm, jag tror på Kokos uträckning av Lappis testdag

• Lapinette

Glömde visst svara på frågan hur jag mår. Jag mår bra! Har känningar i magen men försöker låta bli att tänka på det. Dock (ALLA KÄNSLIGA LÄS INTE) fick jag ut lite gammalt blod (små klumpar) imorse. Vet inte om det vara några "left over" sedan äggplocket eller något som jag ska vara orolig för. Det var väldigt lite men man funderar ju på vart i helsike det beror på.

• _koko_

Lappis - Hahaha, pjuh! Jag och alla jag känner som varit på CvL har fått ET+18 tror jag, så det var ju lustigt att du inte fått det! Egentligen spelar det ju ingen roll, antingen kommer mensen eller så blir det ett plus förr eller senare...

• start september

Åter på jobbet efter förkylda dagar i slutet av förra veckan.

Svärmor var hispig för att jag hade feber, men inte ska väl det vara någon fara? Den var inte särskilt hög så jag är lugn.

Men i helgen och nu har jag haft känningaroch drag långt ner på båda sidor. Är det växtvärk/ligamenten kring livmodern tro? Känner man sånt så här dags i graviditeten (vecka 14)? Imorse när jag vaknade kändes det jättemycket, faktiskt lite obehagligt. Jag började känna det förra veckan, men det kändes så olycksbådande att jag valde att förtränga det innan UL:et vi var på.

• Lapinette

Skriver upp - brunsch söndag. Har vi bestämt när och var?

• _koko_

Andra kliniker har iofs kortare tid till testdag och du går ju via SH, men nu ska jag sluta spekulera!!
    Härligt att du mår bra! Tror inte det är någon fara med blodet, speciellt inte såhär tidigt efter ET.

• viktualia

12 är helt ok i min värld - jag kommer indrällandes från landsbygden lagom långt innan... Är det nån Sthlmare som bokar bord?

• start september

Det är konstigt, Thaimat är det sista jag vill ha. Det är konstigt eftersom jag tidigare sagt att jag kunde leva på asiatisk mat. Men nu känns det inte alls bra och jag är snarare sugen på sånt som jag inte gillar annars typ stadigare mat som raggmunk, köttbullar med potatismos etc. Och så pannkakor så klart... Fyra gången på en vecka blev det, sen blev jag nöjd...

• start september

Gravidyogatipset noterat. Hur pass gravida var de andra? Kan man börja gå i typ vecka 20 eller är det först senare?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag