• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Storasystern- det finns handskenor man skall använda nattetid mot domningar i händerna (karpaltunnelsyndrom). Fråga din BM eller på vårdcentralen.

• BrudSommar2006

Sweet, har ni hittat kattvakt under Sverigeresan? Hoppas att det går bra med dina celler i vilket fall så att du kan slappna av sedan!

Telis, jaså letar ni också ny bostad, fast lägenhet förstår jag? Hur bor ni nu?

Vi är precis tillbaka i lägenheten från huset, ska duscha nu och sedan ska maken åka tillbaka och jobba ett tag till.

• Mrs  B

BrudSommar
    Vad har ni nu gjort i helgen med huset????

Vi var på IKEA igår och handlade lite småsaker till vårt nytapserade vardagsrum/tvrum så idag har jag gjort vid gardinerna och hängt upp dem. Tyvärr hade jag missat lite saker till det så det blev lite provisoriskt än så länge.

Kul när det händer något!

• Frejis

Hoppas att helgen har varit trevlig för alla trådisar.

Hehe, på tal om köttbullar. Jag blev så sugen på det så att jag köpte 1 kg köttfärs som snart ska stekas. Det blir både köttbullar och hamburgare av det

Sverige tillåter dubbel medborgarskap sedan tre fyra år tillbaka. Det ska dock inte föreligga hinder i hemlandet för att dubbel medborgarskap ska vara möjligt, båda länderna ska alltså tillåta det. Tycker att det låter häftigt med Sweets bebis medborgarskap, amerikan redan från födseln Coolt!

Min tjejkompis skulle snittas i fredags och de har inte skickat något sms ännu om hur det har gått. Tala om att jag känner mig orolig och det blev inte bättre när jag ringde till hennes mobil som visade sig vara avständ. Hoppas att allt har gått bra, men det är inte kul att inte veta

Junilejon och Sweet, när jag hör sådana sexhistorier blir jag lite mörkrädd. Stackars kvinnor är en annan tanke som jag får.

Ska fortsätta lite med min statistik och köttbullarna.

Lappis hur mår du?

• Frejis

Just ja Sweet, har ni fått hem katten? Hur är den? Berätta allt!

Telis, undrar vilken gata som ni var på. Det kan ju se lite olika ut beroende på lägenhet och läge. Var i stan vill ni bo? Kollade på hemnet idag och tycker mig se att marknaden annars börja vika rejält och särskilt i förorterna. Sålde min bostadsrätt för tre år sedan och nu kostar en liknande lägenhet tom lite mindre än vad den gjorde då.

• Lapinette

Hej Frejis!

Jag mår bara bra. Vet inte om det är ett gott eller dåligt tecken men försöker att inte tänka och analyser för mycket. Lär nog göra det mer än väl när de där två veckorna börjar närma sig sitt slut.

Här i Casa de Z har vi bara slöat idag (IGEN!). Vi var ett tag på väg till IKEA för att leta CD-lösning till vår nya bokhylla men så började vi titta på ett avsnitt av Kalla fötter...och så fortsatte vi... det blev tre! Har blivit helt försoffade men det är ju också meningen. Att jag skulle försöka ta det lugn innan och efter ÄP. Nåja, jag har lyckats!

• Mrs  B

Lappis

Bara ta det lugnt i soffan, det behövs det också.

Här sover sonen och maken är på match så nu får jag också en lugn stund i soffan.

Var brukar du köpa dina dvd boxar???????

Är sugen på Will & Grace, men hittar den bara på cdon och då utan undertexter och slut i lagret.

• Lapinette

Mrs B - antingen på stan eller Ginza. Vissa har vi ju även köpt i Frankrike. Köpte t ex säsong 1-3 av Greys när vi var i Paris i våras. De hade ett erbjudande jag inte kunde motstå.

• Telemarkgrrl

BS, nja egentligen letar vi inte lägenhet. Vi bor i en trea på Söder idag och vi trivs bra. Det var bara det att en lägenhet där vi alltid drömt om att bo var till salu och då blev vi lite sugna.

Frejis, jag berättar mer om drömadressen på brunchen om vi ses då.

• viktualia

Grattis till Piggelin som lyckades få en dotter samma dag som en av mina gamla tjejkompisar också fick en dotter! Häftigt!

Hörrni - är det sagt nån tid och plats för brunchen på söndag?!?! Långfararen behöver planera sin tillvaro lite!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag