• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Kul att din make läser på om celldelningen!
    Jag har läst lite igen också på nätet. mins att jag läste om detta när jag pluggade på universitetet men det är mångad etaljer man glömt...! ha! Jag jobbar ju i ett labb som studerar just embryonalutveckling så mycket känner man ju igen från jobbet också såklart. fast vi kollar ju inte så tidig embryonalutveckling egentlgien utan kasnke mer fosterutveckling. Inte så mycket gastrula och morula eller blastocyster.

• Lapinette

Han är snart expert! Själv hoppas jag bara det lilla pyret trivs och vill stanna. Det finns ju ingenting jag kan göra just nu för att påverka...känns lite frustrerande.

Hoppas du kan avstyra lite jobb framöver så du och lillchippen växer som ni ska. Själv har jag min värsta period just nu arbetsmässigt och borde jobba lite men jag är så trött! Föredrar nog soffan och en film istället...undrar hur många timmar jag spenderat där på sistone. Nåja, jag ska ju vila säger min läkare.

• Telemarkgrrl

Jag är hemma igen efter promenad och lunch på stan. Köttbullarna är klara och matbrödet står på jäsning, så nu kan jag sätta mig i soffan och dricka te och äta lussebulle ett tag. Det är en köpt lussebulle men imorgon ska det bli lussebullsbak här hemma. Har fått värsta mat- och bakbehovet på sistone.

• Telemarkgrrl

Förresten, igår hos gynekologen så frågade han om jag hade märkt av någon ökad kroppsbehåring, på överläppen, mellan brösten, mellan ljumskarna osv. Jag svarade nej, nej, nej på dom frågorna för jag har inte så himla mycket hår. Han förklarade då att en lång menscykel (jag har alltså 31 dagar så SÅ lång är den ju inte!) kan bero på en förhöjd testosteronhalt vilket kan göra att man har svårt att bli gravid och om jag hade haft ovanligt mycket kroppshår så hade han velat kolla min testosteronhalt. Jag skulle då skoja till det lite och sa till min man att "ja, så mycket kroppshår har jag ju inte men jag har ju ett häftigt humör" varpå gynekologen började skriva i sina papper igen och sa "hmm, ja det är kanske lika bra att vi tar det där provet ändå". Hahahaaaa, att jag aldrig kan lära mig att hålla min glappande käft!

Men visst kan han få ta provet, det spelar ju ingen roll. Men det var fascinerande att höra det där med högt testosteronhalt - lång menscykel - svårt att få barn! Man blir förvånad över att barn tillkommer överhuvudtaget på naturlig väg när man hör om allt som måste stämma!

• Nattson

Tittar in en snabbis för att kolla läget, GRATTIS Piggelin till lilltjejen! Hoppas att allt gick bra!

MrsB, Jag är inte helt säker på BF, kan man väl aldrig vara heller egentligen. Men enligt gyn i fredags så var jag i 4+2 alltså v5 och då är det väll i slutet av juli någon gång. Jag får återkomma med ett mer exakt datum när vi varit på koll.

• Moppy1

Åhh grattis, grattis Piggelin till lill-tjejen!!! Så himla skönt att du är "klar", hade gärna bytt....

• Moppy1

Måste springa igen, men ville bara kolla hur det gått för min födslokompis. Nu ska jag lägga mig framför TV:n igen och be maken massera mina sexiga vattenfyllda fötter. Ahh, it's so nice to be preggie!

Tjingeling!

• start september

Här har det sovits hela eftermiddagen. Tror att jag åkt på någon mildare variant av makens förkylning för jag har inte orkat med något jag tänkt idag. Däremot har jag läst en deckare .

Lapinette, om maken är så intresserad vill jag verkligen rekommendera Lennart Nilssons bok till er. Det är massor av sidor med bilder av just de första dygnen efter befruktning.

• muggles

Telis: håller med!

Ang att läsa på om blastocyster mm. Piggelin hade ju annars en jobbarkompis som väntade sitt andra barn och inte visste att man hade 2 äggstockar!!!

Usch, Moa har varit på sitt grinigaste humör idag. Vi har svärisar , svägerska och gammelmormor på besök idag. Jag tycker det är så jobbigt när de bär omkring på henne och hon börjar gråta och de bara fortsätter bära (dvs de ändrar ingenting) och skrattar åt att hon gråter ("så gulligt" typ). Hon blir ju bara värre och värre och jobbar upp sig i raseri så hon blir alldeles hes. Och då får jag henne...(när ingen annan vet vad de ska göra längre). Ibland blir hon så

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag