• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Junilejon!!

men HERREGUD!!!!!!!
    jag blir heeelt stum när jag hör din berättelse!!
    'Detta låter ju heeelt barockt!
    Först när jag läste tänkte jag att din kollega kasnke var väldigt ung och oerfaren. Men när jag såg att hon fått två barn!!!!
    Alltså tror hon att hon har 6 i urinhålet också eller?!?!?!?!???

Himmel!

Men man upphör aldrig att förvånas.
    En av mina bästa vänner är barnmorksa och hon berättade att det händer då och då att par kommer och berättar att de försökt få barn länge men att de tror att något kanske är fel, för det fungerar inte 8så långt känns det igen.... ) Men sedan visar det sig att när hon frågat om hur ofta de har sex så kan de säga antingen
    1) "Vadå 6? vi har inte 6"
    eller
    2) "vi har 6 ofta flera gånger i veckan!"

Det första svaret gör att man få föklara "hur ett barn kommer till".

Det andra svaret gör att man försiktigt frågar om ÄL och om penetrerande 6 i "rätt" hål. Till min förvåning så sa min kompis att det väldigt ofta visar sig att paret inte alls fattat att det måste till penetrerande 6. och det är inte alla gånger de vet "var" det ska penetreras för att kunna generera barn! Så då blir det lite lektion igen.

Detta låter ju heeelt hårresande tyckte jag! Och min kompis sa att första gången hade hon nsätan svårt att inte se ut som en fiollåda i ansiktet när hon hörde svaren. Men hon sa också att det i dessa fall i stort sett uteslutande handlar om invandrare, så hon har tänkt att det i vissa kulturer ju säkert inte ingår sexualundervisning eller liknande. Att detta ämne är otroligt tabubelagt och därför har många ingen kunskap. Egentligen är detta otroligt sorgligt och tragiskt tycker jag!!!!

• sweetstreet

Förresten junilejon!

Jag och Mrs B har bestämt ett preliminärdatum för trådträff i Lund!!!
    Vi tyckte båda att lördagen innan jul (den 22:a tror jag det blir?) passar bra. gräna någongång på förmiddagen typ 10-11-tiden. Skulle det passa dig??
    Mrs B sa att du skulle få skjuts av henne (eller var det tvärtom?) så jag hoppas det fungerar! Vi måste höra med Tinga också såklart! När hon kommer tillbaks från semestern.

• sweetstreet

Mrs B
    Hoppas verkligen du kan slappa lite idag så att du snart känner dig bättre igen!

Syrran,
    det där låter itne alls bra tycker jag!! Kan du kontakta vården och höra om det finns något som kan hjälpa eller lindra symptomen?? Kanske ska du helt undvika att använda högerhanden/armen? iallafall såpass mycket som det nu går att inte använda den.

Har en kompis som fick precis sådana där symptom och tyvärr gick det så långt att hon var tvungen att operera ena armen. Den andra klarade sig precis eftersom besvären där kom något senare och då hann hon föda innan det var dags för operation. men som du förstår så var det ju inte direkt idealiskt att gå runt emd ena armen i gips när man har en nyfödd att ta hand om....'
    Så var försiktig nu så det inte blir allt för illa!!!!

• sweetstreet

Äsch nu babbalr jag ju helt ensam... Så nu tror jag jag tar och fixar frukost istället!
    Sedan är det jobbet igen som väntar.
    Och imrogon är det tidigt UL eller VUL eller vad det nu blir. Hoppas verkliogen att de säger att det ser ok ut. vet att det är grymt tidigt att kolla, men jag gissar att de bara vill kolla att det verkar sitta i livmodern och inte är utomkvedes eller så. Så jag hoppas verkligen att allt är som det ska.

• junilejon

Sweet..ja man slutar då aldrig förvånas. Ja jag kan den lördagen. Jag skulle få åka med samåka med MrsB då det blir billigare för oss (det är ju iallafall 10 mil till Lund) sen är ju min bil inte den säkraste jag lovade MrsB att köra henne till BB ifall lillkillen vill komma ut tidigare...

• MSW

Vad man kan missa bara för att man är iväg på långhelg i sthlm..

Grattis Lappis till fina embryon!! (tänkte på dig i fredags)

Och även Grattis till Piggis till dottern!

• Telemarkgrrl

Tinga, nu kan du väl komma hem från Rom och berätta hur det har gått! Jag har hållit tummarna sen du åkte och är så nyfiken!

(Hoppas förstås också på att ni har haft en underbar långhelg i Rom, det blir väl en liten rapport i resetråden, va?)

• Telemarkgrrl

Jnuilejon - heeeeeeeeeeelt otroligt. Verkligen helt otroligt. Men vad snällt att ni kunde hålla er för skratt så att er jobbarkompis inte behövde skämmas ännu mer än vad hon säkert gjorde!

• Telemarkgrrl

Vi hade föresten fått för oss att det skulle vara mindre tryck på bostadsmarknaden här i Stockholm så vi var och tittade på en lägenhet på vår drömadress i förhoppningen om att den inte skulle gå upp så mycket från utgångspriset. Men det var precis som vanligt, kö till hissen, kö för att komma in i lägenheten, säkert 40 pers där och 15 som hade skrivit upp sig på listan. Och då var vi där tio minuter efter att visningen börjat.

• Vännerfan

Junilejon,
    Drog rejält på smilbanden, men samtidigt är jag inte så förvånad faktiskt. Många tjejer har väldigt dålig koll på hur de ser ut... Men iofs, har man fött barn har man ju faktiskt koll, lite svårt att undvika den kunskapen då...

Mugglan,
    Känner SÅ igen mig i det du skrev om svärisarna och om att få överta skrikande bebis. Say no more...

Sweet,
    Tycker helt klart att du ska försöka ta det lugnare på jobbet! Gör det du måste, men inte mer än det för det verkar vara mer än tillräckligt bara det. Det är cellerna i tjejmagen du ska tänka på i första hand nu!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag