• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

September - hm, hemma med Ninja, men pluggar.. he he, det vet jag inte.

Ett par mindre lyckade bilder på Ninja finns nu att beskåda. Har en rolig bild som visar hur han sitter i famnen, men jag vill fortfarande vara anonym för de flesta på BT

• BrudSommar2006

Åh vad gott det där låter! Fast jag tror att helgen blir kaos för oss eftersom vi flyttar på fredag och jag tror dessutom att svärföräldrarna ska komma förbi och titta (suck och usch).

Fick reda på i helgen att jag ska bli faster, beräknat datum är i slutet av maj, två dagar innan Iris var beräknad. Fast hon dök ju inte upp förrän i juni, ska bli kul att hon får en liten kusin i alla fall. Jag gissar att det blir en kille, ingen i släkten, vare sig på min eller hennes sida har fått en kille som första barn så statistiskt sett borde hon ju ligga bra till där. Dessutom har hon inte mått illa alls. Fast Iris kanske hellre vill ha en liten tjejkusin att leka med, vi får väl se vad det blir.

Iris var ju 71 cm lång sist och borde väl då ha storlek 74 men vi är ju uppe i 80 i bodysar och 74 i byxor. 86 i bodysar är faktiskt inte för stort mer än att armarna är för långa och H&Ms storlek 80 i byxor är inte för stort heller, de är ju mindre i storlekarna än de flesta andra märken.

• Frejis

Hm, undrar om det bara är Mornington som ökar i pris eller om det råder inflation?

För mig spelar det inte så stor roll, synd att de inte har pannkakor eller våfflor längre. Klockan börjar närma sig 11, hungrig igen!

• Nattson

Hej på er!

Sitter på jobbet och mår illa trots banden. Är lite hungrig men inte sugen på nå´t.

Igår kväll kom vi hem runt 20:30 och jag började göra sallad som jag sedan stoppade i mig tillsammans med chips. I fredags kväll innan jag skulle somna blev jag tok sugen på köttfärsås, men bara den typen som min bror gör ha ha. Så på lördagen kom han över och lagade middag till oss

Var hemma hos en kompis igår och de håller på att måla om lite här och var. Vi har typ 5olika färger på väggarna i hallen för att vi inte kan bestämma vilken vi ska måla med... Men hon sa bara, köp och måla du kan alltid göra om det. Ja det kan man ju så nu ska vi nog köra på och måla!

Ni som tränar är så duktiga, jag vill helst bara ligga i soffan och ta det lugnt. Men ska masa mig ut på prommenader tänkte jag!

Just det, Liten om jag kommer ihåg rätt så hade du lite problem med magen i början va? Vad åt du för att få igång den?

• Lapinette

Herregud, känner att det vänder sig i magen när jag läser all mat (kanske är det ett gott tecken ). För mig spelar det ingen roll vart vi träffas så välj ni som är vana vid brunscher.

Frejis - kunde inte se kaninen . Du måste öppna ditt bildgalleri för allmänheten.

• BrudSommar2006

Frejis, jag visste faktiskt inte att en kanin kan bli rumsren! Fast värre måste väl vara att de gnager på allt? Låter i alla fall riktigt mysigt med kanin, hoppas att Iris vill ha en när hon blir större, jag tror inte att maken låter mig ha en annars.

Vad det gäller att festa så är det inte direkt någon i bekantskapskretsen som har fester så längre, alla är trötta småbarnsföräldrar och sträcker sig max till middagar. Här känns tom en middag osäkert, Iris är ju på så uselt humör på kvällarna. Fast jag är orolig att hon håller på att bli mammig nu, maken tar henne en stund på kvällen så att jag får duscha men hon är inte alls nöjd. Sedan sitter vi i soffan och ammar och sedan kan jag ha henne i knät och titta på tv, ska maken ta henne så blir hon genast stökigare och börjar lätt illvråla så att man inte hör ett smack. Förut kunde ju mina föräldrar ha henne på dagarna utan problem också, nu blir hon ledsen och vill inte ta flaskan och vill inte somna heller.

• Frejis

Cicci, nu har du varit och festat ordentligt. Hoppas att maken kunde ta eller i alla fall hjälpa till vid morgonskiftet.

Thailand är helt underbart, vi var också där på bröllopsresa och ska tillbaka dit någon gång. Ett perfekt resmål om man har små barn, det gäller bara att välja en strand där tsunami inte slår till Själva är vi sugna på en rundresa i Vietnam eller Rio, får se vad som händer. Om jag visste att jag inte kommer att bli gravid på 6 månader skulle det gå hur bra som helst... men jag struntar i det nu. Det får bli som det blir med detta.

• Liten med Mindre

Nattson - jag slutade med mina magmediciner i februari, innan Mindre blev till, och då var det som om magen tog semester och vägrade jobba. Fick utskrivet Inolaxol (finns förvisso receptfritt) som är ett bulkmedel. Det suger upp vatten och ska göra så att magen tvingas jobba, samt mjukar upp innehållet. Inte laxerande som laxermedel.

Funkar ok, fick aversioner mot att ta det när jag var illamående dock...

Tror nog att psylliumfrön fungerar likadant, och hela linfrön.

Och sen funkar det med kiwi på min känsliga mage - får en farlig fart.

Drick mycket vatten och promenera.

Till sist - jag var gasig och svullen ändå i början oavsett fart på magen.

• Frejis

Brudsommar - Det står i alla fall i alla papper som jag har läst att det är ganska lätt att få kaniner rumsrena. Jag försöker med honom på samma sätt som jag har gjort med hundvalpar tidigare, får se vad som händer. Någonting fattar han i alla fall, så mycket att han släppte en kula och rusade ut till hallen så att jag inte skulle hinna ikapp honom. Rätt så roligt är det.

Han försökte gräva i mattor lite och gnaga på tidningspapper och min toffla, men fick ett tydligt nej. Jag markerar bara väldigt tydligt och tidigt för honom att det här beteendet inte är okej och försöker se till att han få utlopp för energin på annat sätt. Det verkar ha fungerat (får se om han gnager på någonting ikväll sedan ska de ha tillgång till pinnar för att kunna gnaga på dem i stället.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag