• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Ojdå, jag kanske ska sluta bomba tråden med inlägg nu! Nu tror jag iallafall att jag fått med alla kommentarer jag tänkt mig. Det fanns ju egentligen mycket mer att kommentera, men jag tror att det räcker nu.

Jo, förresten, en ska till - Nattson, så skönt att det såg bra ut i din mage!

• Liten med Mindre

Välkommen hem tinga! Du knep nästan en hel trådsida.

• Liten med Mindre

Jobbigt med magen som bråkar. Inga gallstenar eller annat mysko som kan ställa till det?

• start september

Välkommen tillbaka Tinga!

Hoppas Rom var fantastiskt trots magknipet! Magen kanske kan vara värt att kolla upp omdet fortsätter? Jag vet att det gick något magvirus bland barn för några år sedan som yttrade sig mest som smärtor. Det gick över på ett par dagar, precis som anliga magsjukor.

Jag håller såklart tummarna så längde det behövs!

• Tinga

Tack, Liten! Kanske nytt personligt rekord?

Angående magen tänkte jag avvakta och se om mensen dyker upp först. Om den kommer och det onda sen går över misstänker jag att det hänger ihop med den. Om tanten däremot dyker upp och det fortsatt gör ont tänkte jag göra ett läkarbesök.

Beroende på ovanstående utfall funderar jag också på att ta upp det med min gyn, som jag ska ringa om det lir BOM den här gången. Får väl se vad han vill hitta på i nästa cykel isåfall!

• Oms

Sweet - vad kul m katten! jag e så avis!! gud vad mysigt ni kommer att få det - OCH fullt upp - katter tar tid och kraft speciellt som ungar

• Tinga

September - oh ja, Rom var trevligt, trots det magonda. Kanske lite väl kallt (ca 12-13 grader) för att göra stan riktig rättvisa, men både maken och jag uppskattade alla sevärdheter (vi gillar gamla stenhögar ), maten och shoppingen. Kom hem med ett par stövlar, ett par kängor en jättesnygg handväska och diverse klädesplagg. Väldigt kul! Men jag ska inte trötta ut er med reseprat här - för den som är intresserad kommer en reseberättelse i resetråden under dagen (Det ni, Lappis och Piggelin! ).

Det som gör att jag misstänker att mitt magonda hänger ihop med menscykeln är att det började mola litegrann strax efter ÄL, och så har det gjort flera gånger förut; dock inte varje cykel. Det som varit annorlunda den här cykeln är att det har gjort mer och mer ont vartefter dagarna har gått. Det onda har också flyttat sig litegrann; från ganska högt upp i magen, 5-10 centimeter ovanför naveln, till längre ner, strax under naveln. Mycket mystiskt!

• start september

Tinga,

om du gör en gynundersökning appropå detta - be dem kolla efter cystor. Visst funderade du på om du har PCO? Du har ni ju säkert kollat efter det. Det kan kanske vara en förklaring.

Trots X antal VUL vad det ingen som sade något om cystan jag har förrän jag fick akut ont av den.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag