• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Storasystern

Hallåj!

Omsan - här går det undan, du spurtar förbi mig på slutet! (Antar jag iallafall... ) Jag är ju beräknad till den 14/12, men han är välkommen ut redan nu om han vill...

Muggles - tack för tipsen och länkarna. Jag kör redan på äppelplockar-övningen, men det verkar inte ha någon som helst effekt för mig... Skenorna har ajg när jag sover, och de hjälper lite faktiskt. Var hos BM idag och tydligen gör de inget förrän hela handen är totalt bortdomnad, så jag hoppas att pyret gör entre innan dess!

Sweet - mysigt med kissen! Du får sätta in lite bilder när ni har hämtat den! Var ska den vara över jul? *senil*

Häftigt Vickan - inga mera piller! Tjohooo! Säg till när vi ska börja hålla tummarna för dig!

• viktualia
    Storasystern skrev 2007-11-19 15:52:42 följande:
    Häftigt Vickan - inga mera piller! Tjohooo! Säg till när vi ska börja hålla tummarna för dig!
    shit.. jag är fortfarande så kluven att jag inte vet vad ni ska hålla tummarna för... alltså vad jag vill ska hända.. *darrar betänkligt*
  • nennesjuttioåtta

Om du håller dig i denna tråd så dröjer det nog. (ingen tröst direkt, men du vill kanske höra det som tröst. Öhhh)

• viktualia

Nenne - jooo men det var tröstande... fast jag vågar inte lita på det.. hm...

Alltså: TÄNK om ens framtida ungar skulle få veta ens en BRÅKDEL av all nojja jag har klämt ur mig kring deras varande eller icke varande.... MAJ GODNÄÄÄÄS...

• Nattson

Vickan, tror inte det kommer vara några problem för dig! Vad jag förstår är du grymt duktigt med din bantning! Heja heja!

• Tinga

Vickan - tycker att det är häftigt att du slutar med pillren nu, oavsett vad du själv tycker! Hoppas att viktminskningen tar fart snarast!

För egen del gick jag inte upp i vikt när jag började med p-piller, och jag gick inte heller när jag slutade. Vet inte hur det var för din del när du började - gick du upp då? Finnar har jag tyvärr fått i stora mängder efter att jag slutade med piller. Jag hade stora problem med just det även när jag började, men då var jag ju 18 år, så problemhy var ju inget konstigt i den åldern. Därför inbillade jag mig (mitt nöt!) att jag inte skulle få några problem med det nu, men det har jag så klart fått. Har fått receptbelagd salva (Skinoren 20%) utskriven, men tycker inte att den hjälper något nämnvärt. Den har jag använt i två månader nu, och dyker tanten upp de kommande dagarna ska jag ta kontakt med min vårdcentral igen, för att se om man kan göra något mer.

• viktualia

nattson - jooo jag har lyckats bra med bantingen, men det blir svårare ju närmare målet jag kommer. De sista kilona sitter MYCKET hårdare än de första jag blev av med.

Jag är 164 cm och började på 95 kg i maj i år. Nu väger jag 75 och siktar på 65 - få se om det lyckas!??!?

• Liten med Mindre

Syrran - jag föreslår att du låter Omsan spurta om i lugn och ro. Fastän det verkar lite jobbigt för dig med händerna, foglossning och annat.

Som servitören på restaurangen sa i lördags - passa på och sov sov sov! Fast han måste vänt sig till maken, för jag är i och för sig trött, men längtar ofta efter att klockan ska bli dags att gå upp eftersom det är så obekvämt att ligga.

(Vi gick ut och åt lite oplanerat i lördags - kom på att vi ju bör "passa på". Och med den framförhållningen fanns inte mycket ledigt. Hade nog inte tänkt oss lyx - men när Mancini kunde plocka fram platser åt oss så slog vi till. Njöt i fulla drag - vem vet hur länge det dröjer till vi kan gå dit igen. Gödkalvscarpaccio med tonfiskkräm, och gödkalvssaltimbocca. Mumsigt värre trots att temat blev samma i för- o varmrätt! Och så luktade jag i mig halva makens vinglas - doften i alla fall. )

• nennesjuttioåtta

Oj, vad mysigt och gott det lät!
    fast jag tycker det där göd- framför kalven låter otäckt.

• nennesjuttioåtta

OMG Vickan, vad du är duktig!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag