• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Oj ni har skrivit så mycket att det tog lite tid att läsa ikapp också. Men idag är jag ledig från jobbet! Tjiiihooo! Jag tog mig ledigt idag eftersom jag har jobbat i strort sett hela helgen. Haha! Min chef tyckte det var heeelt ok så det känns bra. Ska ju på VUL idag om typ en timme, så det kändes rätt att ta ledigt. Annras hade jag ändå bara kunnat jobba halvdag i vilket fall.

Skööönt!

• sweetstreet

Liten,
    jag har tänkt på det där med toxoplasmos, men när jag läste på om det på nätet (bla Smittskyddsinstitutets hemsida) så blev jag lugnad. Allt handlar egentligen bara om att inte vara i kontakt med kattbajset ju! Så det känns inte helt fel att det blir makens uppgift till 100% att tömma lådan!!!!

Sedan är det som Koko säger inte alls så stor riskt att de ens har toxoplasmos när det är innekatter. Så jag tror nog det ska gå vägen!

• sweetstreet

Kanske har jag ändå redan haft infektion eftersom man kan få det om man gräver i jorden också! Och när jag bodde i Sverige älskade jag att plantera och greja så jag har grävt en hel del i jorden.

• viktualia

Sweetan - näpp! inget bloggande om det. Min blogg läses av diverse personer som inte ska få veta om sådana saker den vägen. Så jag får nog yra här om jag känner behov av att formulera mig...

Liten - gaaa hmmm och mjaaa tänker inte ens lova att jag ska försöka....

• sweetstreet

Tinga vad ROLIGT att du är tillbaks i tråden igen! Och skönt att höra att ni hade det bra i Rom!
    Nu håller även jag tummarna för att ditt magknip är ett symptom...!

Och då är det väl officiellt bestämt med Lundtråddejt också! Jippie!!!! Lördag 22 december runt 10-11-tiden! Jag tänkte att du som bor i Lund och känner till sta'n kanske kan komma med ett förslag om var vi kan ses??? Något mysigt fik, matställe eller brunchställe??

• sweetstreet

Haha Vickan! Ja jag har inte direkt tänkt blogga om mitt plus heller...!

• Tinga

Heeeej Sweet! Passar på att gratulera dig "live" nu när du är här samtidigt som jag! Jag är så himla glad för ditt plus - få förtjänar det mer än du! Tårarna steg i ögonen när jag läste om det - så himla härligt! Superkram!

• viktualia
    sweetstreet skrev 2007-11-19 16:42:44 följande:
    Haha Vickan! Ja jag har inte direkt tänkt blogga om mitt plus heller...!
    nääe i sådana fall får man nog skaffa sig en TOKHEMLIG blogg.. och vad är meningen med det?!?!
  • Tinga

Sweet - tack! Vår tråddejt i Lund är ju ännu en anledning att längta till julen! Jag ska fundera ut ett lämpligt ställe att träffas på den 22:e. Tjoho - jag längtar redan! Tålamod har aldrig varit min starkaste gren!

• Lapinette

När har du tid, Sweet, att träffa oss stockholmtöser?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag