• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Tinga - Ebbas har jag bara varit på sommartid och suttit ute, himla mysigt ställe!!!

Sen tycker jag att Espresso House på Knut den stores torg är en cool lokal - men där blir man ju lätt lite uttittad.. ha ha ha...

Hur det kan komma sig att jag har koll på allt möjligt... tjaaa *fnissar lite*.... är man geograf så är man...

(Jag har dock INTE varit i USA)

• sweetstreet

Ok Lappis! För min del tror jag itne det spelar så stor roll faktiskt. Så kanske kan vi ta det datum då flest personer kan ses???

• sweetstreet

Vickan! Inte i USA?! Nähä, så då är det väl dags för dig att ta en tripp hit och hälsa på kanske?!?!?!?? Du är i vilket fall alltid välkommen! Fast jag ska nog ge öronproppar till min man innan...moahahahaha!!!

• sweetstreet

Nä govänner! Nu ska sweetan ta och göra sig iordning för att knalla iväg och slänga upp benen i gynstolen igen!

Si jo läjter!!!!

• viktualia

träffas vid jul i Sthlm - jag ska ändå till sthlm den 29:e fast det är inte säkert att släktträffen går att kombinera med trådträff... så bestäm ni så visar det sig om jag kommer hoppandes eller inte!

• viktualia
    sweetstreet skrev 2007-11-19 16:55:58 följande:
    Vickan! Inte i USA?! Nähä, så då är det väl dags för dig att ta en tripp hit och hälsa på kanske?!?!?!?? Du är i vilket fall alltid välkommen! Fast jag ska nog ge öronproppar till min man innan...moahahahaha!!!
    Eller så får vi hoppas att våra respektive makar skulle kunna ha nåt slags utbyte av varandra.. ha ha ha
  • Tinga

Sweet - du ska se att det går bra hos gyn idag! Nattson gjorde ju ett väldigt tidigt VUL, och även om man inte kan se något hjärta picka kan man ju iallafall se att embryot fastnat på rätt ställe (alltså att det inte är ett X). Angående blodet är det säkert så som du säger att det är gammalt - färskt blod brukar ju vara riktigt rött till färgen. Det kanske är en försenad nidblödning, dvs att blodet från när ägget fäste kommer ut först nu? Bra iallafall att du kan fråga din gyn idag, så slipper du fundera sen.

• viktualia

näääe Nu ska sömngångaren, Lundkännaren och pratkvaren Vickan pallra sig hemåt!

Simma lugnt!
    /Vickan
    som hade postnummer 222 24 våren 1999!

• Lapinette

Lycka till Sweetan!!! Att slänga upp benen är väl en baggis numera. Själv höll jag på att slänga mig upp fast läkaren ville att jag skulle sitta kvar på kanten och rabbla födelsenummer och annat vid återinförandet. Kände mig lite dum!

• sweetstreet

Hallå igen! Tillbaks!
    Jo det såg fint ut.
    Han kunde inte se ngt annat än just själva "the sack" men den satt tydligen där den skulle - i livmodern! Så det vekar inte vara ngt utomkvedes iallafall!
    Han kollade äggstockarna också.

Jag berättade om blödningarna men det verkar vara normalt. Så det var som jag trodde.
    Sedan tog de blodprov igen för att kolla att mina hormonvärden fortsätter att stiga som de ska. Och sedan sa han att jag skulle komma tllbaka dit igenom en vecka!!! My God! Ska man springa där varje vecka nu!!!!!???
    Men han sa att de vile kolla VUL igen nästa vecka eftersom man då säkert skulle kunna se ett embryo.

Gissar att detta inte görs "normalt" utan enbart för att man går på en sådan här specialklinik?? För jag kan inte tänka mig att alla springer på VUL var och varannan vecka direkt...

Men, men det känns ju tryggt att veta att man blir ordentligt kollad!

Mycket kan ju såklart fortfarande hända. Enligt honom är jag i vecka 5. Men jag känner mig ändå lite mer "säker" nu när jag iallafall har sett att det finns en liten "säck" i min lvimoder! Det mest otroliga (haha jag skrattade när jag berättade för maken) var att han tog en bild!!!! Som han gav mig. Så nu har jag första bilden till familjealbumet! Hahahahaaa! Det är ett grått brus med en svart blubb i mitten! Väldigt tjusigt!
    Skulle också kunna se ut som en bild på rymden med ett svart hål eller så???

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag