• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Åh, men jag tror jag smäller av!! Både Sweet och Victory bara inom ett par dagar!! Ett stort fett GRATTIS, gumman!!!

• Victory

Förlåt, jag ska berätta mer!

Jag testade ju i lördags men det var neg. Sen väntade och väntade jag på mensen. Jag ville ju att den skulle komma innan resan. Igår köpte jag ett nytt test för att testa idag på morgonen. Imorse låg jag i sängen och gruvade, jag ville ju inte se det där jäkla minuset igen! Att mensen var sen berodde säkert på resfeber eller nåt. Men hoppet sa mig att testet i lördags kanske var lite tidigt, det var med ett billigt test och jag gjorde det på eftermiddagen. SÅ nu skulle jag verkligen få reda på hur det egentligen var. Men jag var helt inställd på minus den här gången faktiskt. När jag kollade på testet trodde jag först att jag såg det där vanliga strecket, men sen... det är ju ett plus! Var tvungen kolla mot paketet hur det ska se ut. Ropade på mannen och frågade, vad tror du att det här betyder? Han kollade länge och sa sen: Det är ju gravid! Jag bara grät och skakade i hela kroppen. Vi satt länge och bara tittade på testet.

Det var verkligen det bästa som kunde hända innan resan, nu känns allt bra igen. Men jag kommer förstås att oroa mig för missfall nu den första tiden. Det känns faktiskt som om chansen är väldigt liten för att det kommer att gå vägen.

• Telemarkgrrl

Oms skrev 2007-11-19 23:10:06 följande:

maken har inte smällt nyheten ännu - han fick en chock "de sa ju december - jag har räkat m december" upprepade han flera gånger haha, stackarn han e oxe så det tar en tid att gilla läget
    Gissa om jag förstår honom, Oms!
  • Victory

Ja, hur gick det till? Det skedde faktiskt med heminsemination! Tänk att det fungerade. Kanske inte det mest romantiska men just nu spelar det noll roll!

• Frejis

Victory, det är helt otroligt, jättestort grattis till dig! Vad skoj, nu har vi äntligen en jätteplusvåg här i tråden och vilken inledning på semestern...

Ska tillbaka och läsa vad du har skrivit.

• Victory

Men nu har jag ju tusen frågor!! Och vi som ska resa bort dessutom. Vad ska jag undvika att äta? Jag har ju inte läst på ett dugg om graviditet.

• Victory

Det blir inga paraplydrinkar i alla fall!

• Frejis

Nu försvann ett inlägg som jag har skrivit, grrr...

Victory - jag känner igen mig i det du skriver, att man är så inställd på minus att maken får komma upp och "förklara" vad plusset betyder. Men... det är så jättekul att du har plussat! Och vilken positiv statistik vi har fått för inseminationer

När det gäller mat kan du snabbt kolla på www.slv.se under fliken gravid. Det kommer upp en lista som kommer att göra dig något förvirrad

• Frejis

Jag har ljugit, det finns ingen flik som heter gravid. Det går enklast att skriva in ordet på sök då kommer det upp automatiskt.

• Frejis

Lappinette och Sweet - jag avstår mer än gärna från julbord den 18:e, det är så mycket av den varan i december. Tänkte skriva att det räcker med att det finns lite mat och lite vin fast jag kommer att vara den enda som kan dricka då *ego* och trevligt sällskap så klart

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag