• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Zozo!! Välkommen, vad roligt att se dig här!

• Zozo

Hehe.. Tack Telis! Ja, HUR har jag hamnat här??? *rodnar*

Hej allihopa! Vi har "kastat ankaret överbord", eller i klartext.. latit ta ut spiralen för tva veckor sedan och väntar nu med darr i knävecken pa att upptäcka om vi överhuvudtaget KAN bli gravida...

• Nattson

Välkommen Zozo! Det är pirrigt i början innan man vet riktigt hur det kommer att bli!

• nennesjuttioåtta

hihihihi välkommen Zozo vilken överraskning!

• fru AM

Hej Zozo! Kul att ni börjar bebisverkstad! Här blandas alla olika "öden" på det området - hoppas du kommer trivas i denna tråd! /A.M. - som fick barn för ett år sedan men som fortfarande hänger här ...

• fru AM

Zozo: Vi måste ju få veta ålder och landsände också!

• Liten med Mindre

MrsB - maken är också tokig i mockarutor. Hans farmor brukade alltid göra åt honom. Försökte mig på det förra helgen med blandat resultat. Men han blev glad. Och i hans släkt heter det av någon lustig anledning Vårkaka???

Bidrar med recept på småkakor:

Knapriga chokladpinnar
    32 st

175 g smör
    2,5 dl strösocker
    2 msk vanlijsocker
    4 msk kakao
    3,5 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver

Ugn 175 grader

Rör smör, socker och vanlij poröst. Matberedare går också bra.
    Blanda kakao, mjöl o bakpulver väl i en bunke. Rör ner i smörblandningen och samla ihop till en deg.
    Dela degen i 4 delar som rullas till längder lika långa som plåten.
    Lägg 2 o 2 på bakpappersklädda plåtar.
    Grädda mitt i ugnen 11-13 minuter.
    Ta ut och skär de varma längderna i 3 cm breda bitar på snedden.
    Låt kallna på plåten och förvara sen torrt i burk.

De är lite lösa när man skär dem, men det stelnar.

Har annars ett kanonrecept på havrekakor med russin hemma. Går hem i alla åldrar. Kräver 300 g riktigt smör, utöver havregryn, bikarbonat, socker och sånt.

• Lapinette

AM - du hittar både ålder och land (i närheten av min svärmor) på Zozo egen beskrivning.

• junilejon

Victory...jag vet inte om du hinner läsa detta eller om redan gett er i väg mot Thailand.....men shit alltså...fan vad kul! Nu börjar jag gråta igen,tårarna efter Sweets besked har ju knappt torkat!! Jag är så glad för er skull....vilken start på semestern

Tinga,Lappis,Frejis,Nenne ska jag torka tårarna? Är det någon ide? Eller ska ni med komma med tårbesked snart ....ja ja jag kan ju sitta här och gråta lite så länge av glädje

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag