• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Här kommer en BIM-lista. Ni som inte finns med och har BIM de närmaste veckorna får hojta till.

nenne, måndag till onsdag denna vecka
    Tinga, samma som nenne...och hittills har tanten hållt sig borta så vi håller tummarna på flera plus ... vi vill ha många denna månad!!!!
    Frejis - 27-28 november
    Lapinette - hemligt datum

• junilejon

Väntar med spänning med att få läsa om er Bimare och eras plus...känner på mig att det blir fler plus snart här

• Telemarkgrrl

nennesjuttioåtta skrev 2007-11-20 11:37:39 följande:

jag är på dag 31 idag, så jag tänkte testa imorgon om hon inte dykt upp. Men eftersom jag bromsar väldigt hårt med rostiga skivor här så har jag inga större förhoppningar.
    Men det har ju Sweet också gjort och hon är bevisligen gravid så jag håller alla tummar och tår!

Nenne, ser du att jag har kommit med lite skamliga förslag i din inbox?
  • Vännerfan

STORT GRATTIS VICTORY!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blir så glad så jag knappt kan skriva. Tårarna steg i ögonen! Och varje gång man läser om nån som känner det som att mensen är på väg men att den inte kommit så känner jag igen mig, för så var det för mig. Jag t.o.m. sa till maken att det inte blev nåt, "bara så du vet". Samtidigt vill man ju inte öka på hoppet för nån heller... Man bara sitter och hoppas i hemlighet

Och du, Thailand är ett helt ok land att vara gravid i tycker jag! Jag var ju också där gravid. De har så många goda alkoholfria alternativ, hade varit värre om man åkt till ett riktigt vin-land tyckte jag. Bara frossa i watermelon shakes, lemon shakes, mango shakes etc. etc.!!

Ska läsa ikapp mer sen, men var tvungen att posta i tid eftersom du åker idag! (Kanske redan har åkt!)

Åh, vad ROLIGT för er detta!!!!!!!!!!!!!!!
    Snyggt sätt du "outade" det på också!

• Victory

Jag är kvar en liten stund till, men reseförberedelserna pågår för fullt. Jag var bara tvungen ut på stan och köpa min första gravid-tidning att läsa på flyget!

Men en sak funderar jag på. Vi har ju tid för utredning när vi kommer hem. Ska vi gå ändå, eller boka av, eller vänta och se och boka av dagen innan. Eller ringa dit och fråga? Jag vet varken ut eller in. Vi vill inte boka av och sen drabbas av MF under resan och sen tvingas vänta på en ny tid. Men det känns ju också skumt att gå dit och sen säga att vi är gravida. Kanske borde ringa och fråga, men då vill de nog att vi avbokar. Vi är ju också nyfikna på testresultaten, även om det nu är konstaterat att vi KAN.

• Zozo

Jaha, och "bromsar hart med rostiga skivor" bör man ocksa veta vad det betyder nenne???

• Victory

Tack vänner! Det känns så roligt att ni gläds med mig! Äntligen får jag känna mig som en i gänget, ja, alltså i gravid-gänget. Ogravidgänget har jag ju tillhört ett tag och det är trevligt sällskap där också, men alla vill ju därifrån.

• junilejon

Jag hade nog ringt och frågat och sagt att ni med är nyfikna på testresultaten...skulle det hända något under resans gång som gör er lite oroliga så är det ju skönt att ha tiden ifall ifall...det löser sig!!

• Liten med Mindre

Victory - hinner ni hem och känner er säkra, så vänta med att boka av till dagen innan. 24 timmar innan ska vara helt ok ju.

Eller så ringer du dem och frågar när du kommer hem. Låtsas att ni fick veta under semestern.

• Telemarkgrrl

Jag skulle ha ringt och bett att få testresultaten men bokat av tiden. Den är ju ändå till för att utreda varför ni inte kan bli gravida - och det kan ni ju.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag