• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Sweet, typiskt, när du varit så smart och kommit på idén med antibiotikan och urinvägsinfektionen så blir det mögelost och skum skinka!! Ja det hade nog verkat konstigt om du undvek det också men i så fall så var väl skinkan det säkraste valet.

• nennesjuttioåtta

och OOOOOOMMMMM det skulle, mot förmoooodan, vara något annat än ett minus så vill man ju berätta det live.

• sweetstreet

Och vänner,
    jag blev inte så förvånad av ditt namnavslöjande eftersom Piggelin faktiskt avslöjade det redan i somras för mig när hon och hennes man var och hälsade på oss i NY.

• Lapinette

Kan inte ni som BIMar testa samtidigt?
    nenne - jag skulle nog vänta tills maken är hemma.

• nennesjuttioåtta

Piggelin
    *suckar lyckligt* vad härligt det lät!!! ÅÅÅHHH!!! Ha det fortsatt lika mysigt och njuuut!!! *grattiskram*

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2007-11-20 14:15:55 följande:
    Kan inte ni som BIMar testa samtidigt? nenne - jag skulle nog vänta tills maken är hemma.
    ja, det kanske är bäst. OK! Då är det bestämt - om inte tanten dyker upp före, så testar jag på torsdag.

Tack Lappis! jag är så velig...
  • sweetstreet

BS japp!
    Så är det minsann. Det är inte lätt att vara gravid i hemlighet!!
    Men som sagt, jag är faktiskt inte ens ett dugg orolig för detta med skinkan. Det är ju så liten sannolikhet att det skulle vara något med den, och man äter ju inga mängder heller direkt.

• BrudSommar2006

Tända ljus och allt, så mysigt! Det var faktiskt inget som vi tänkte på i sommarhettan när vi kom hem med Iris, nu ser jag fördelarna med en liten november-bebis! Inte för att Iris var speciellt liten, tur att hon inte var större då Piggelin, när hon bestämde sig för att titta ut på det där viset, det var ju lite busigt av henne faktiskt!

• Lapinette

Alltid trevligt att ta beslut åt andra!

• viktualia

Brudsommar - bland troende kristna (oavsett inriktning) är det ganska vanligt att man bara väljer namn ur bibeln. Många vanliga svenska namn är dessutom varianter på bibliska namn. Själv har jag inte något bibliskt namn, min kristna familj till trots. MEN även mitt namn har ett bibliskt ursprung.

För egen del har maken och jag enats om ett tjej- och ett killnamn, även om den diskussionen inte var speciellt seriös. Det ena är bibliskt och det andra inte, något som ger mig lite grubblerier.. vet inte exakt vad jag tycker i frågan... får nog lyfta det med maken. Vi är ju båda kyrkliga av oss och kopplingen är i min värld inte helt oviktig.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag