• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Vänner

Visst går det att hitta ett liv vid sidan om!

Min man har i stort sätt kört på hela tiden precis som förrut.
    Jag däremot tog det lugnt i början men har nu lärt mig att det faktiskt funkar med barn i de flesta lägen bara man inte har för stora krav på hur man vill att det ska vara.

• viktualia

usch... det värsta med sådana här onödiga konflikter är att glappkäftade Vickan kan ha ångest över sånt här i evigheter... även om jag inte tycker att jag gjorde speciellt mycket fel...

• Zozo

Suck! Livet blir vad man gör det till... min syster ammade sina tvillingar, tog hand om deras tvaarige storebror, startade eget och började lansera sin politikerkarriär samtidigt.. Ibland när jag tänker "jag har inte tid" sa slar jag mig i huvudet och tänker om igen...

• viktualia

Zozo - jaaa och min gissning är att kollegan som mailade egentligen är avis på oss andra som har liv vid sidan om. Hon tycker nog inte att hon har valt det där livet. Och själv har jag en tendens att låta hemskt dömande mot folk, fast jag inte menar speciellt illa... *ångest*

• viktualia

hm... drog ni efter mitt ångestfyllda pladder.. hm.. tjaaa själv jobbar jag en dryg halvtimme till... isch för att ge sig ut i tvärmörkret...

• start september

Förkylda jag har förflyttat mig hem till soffan...

Stackars dig Vickan, det är så jobbigt när folk missuppfattar. Fast hon måste allt vara rätt snett ute som som misstolkade det där??

• Lapinette

Viktualia - du har inte skrämt iväg oss...men jag tror de flesta lämnat jobbet. Själv sitter jag kvar och sliter!

• Oms

Vickis Pickis - kör på bara säger jag! du har helt rätt både i sak och i dina reaktioner! hon e nog lite bitter och avis på andra den där kvinnan och det kan jag säga för jag VET att man kan kombinera barn m det mesta - det är bara en fråga om att kompromissa och prioritera. Ibland går det bra o ibland mindre bra men oftast fungerar det m lite juste logistik fixande

• Oms

jag håller på o packar ihop mitt rum - shit vad mkt pärmar o papper man har samlat på sig genom åren!

• viktualia

start september skrev 2007-11-20 17:35:20 följande:

Stackars dig Vickan, det är så jobbigt när folk missuppfattar. Fast hon måste allt vara rätt snett ute som som misstolkade det där??
    Japp, rätt snett ute. Sen kan man ju inte uppskatta alla kollegor och jag tycker inte speciellt bra om henne i övrigt, men vill verkligen INTE såra henne på något sätt. Inser bara att vi inte är på samma våglängd och inte kommunicerar speciellt bra. fy apor för sånt här!

Lapinette - klokt av de andra att dra hem från sina jobb. Själv kom jag in i något slags flyt så jag kämpar en stund till... (dessutom går det bara en buss i timmen hemåt, så skippar jag en får jag glatt vänta på nästa)
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag