• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • junilejon

Nenne - trist med ett minus,skickar en kram även om du inte verkar deppa ihop totalt...

• fru AM

Nenne: trist med minus! Kram

Packningsproblematik: Lösningen: Min farfar (på sin tid en ökänd globetrotter, även i jobbet) gav följande riktlinjer: Ta alla saker och kläder du tänkt ta med dig och lägg i en hög. Sedan tar du alla pengar du tänkt ta med dig (detta var innan plastkortens tid) och lägger i en hög brevid. Sedan tar du bort halva klädhögen och dubblerar pengahögen. Så!

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-21 10:28:41 följande:
    Superstora kramar till Nenne!! Så tråkigt att inte det där parkeringsplatssexet funkade, det hade varit så kul!
    Fast det kanske var tur, mannen tyckte vi skulle döpa bebben till Heby efter brottsplatsen och tatuera in koordinaterna. HHAHHAA

Nä, jag är inte särskilt deppad, grät en skvätt på cykeln hem i måndags när det ändå var motvind men det kändes väntat fastän jag tyckt att jag mått så konstigt och haft alla symptom. Som vanligt.
  • Telemarkgrrl

nennesjuttioåtta skrev 2007-11-21 10:37:04 följande:

Fast det kanske var tur, mannen tyckte vi skulle döpa bebben till Heby efter brottsplatsen och tatuera in koordinaterna.
  • viktualia

Heby - oojojojo... tjaaa det hade väl nästan varit otippat om något så fint hade kommit "från" den hålan.. ha ha ha

• Nattson

Nenne vad trist, kram till dig!

Själv sitter jag och vantrivs på jobbet... Vi hade ett stort bråk här igår och det ligger lite vibbar kvar. Plus att vi antagligen blir tvugna att jobba helg i dec också... Vi är inte så många så det kommer att betyda extra jobb när någon är ledig i veckorna. Hur vi än vrider och vänder på det så är det jag som får jobba dubbelt.

Ot som vanligt...

• viktualia

Nattson - inte ett dugg OT utan helt OK att diskutera sånt! Jag upptog ju halva eftermiddagen igår med mitt jobbbråk eller vad det nu var!
    Vad jobbar du med? Kanske har du avslöjat det men jag har glömt det! Låter trist med helgjobb hur som helst!

• Nattson

Vickan, jag jobbar på ett flygbolag. Vi är inte så många här så om något händer eller en blir sjuk så märks det ganska tydligt! Tyvärr är vår chef inte bra på att ta konflikter utan kör ner huvudet i sanden så mycket hon kan. Bråkar man för mycket kan man få straff, så det gäller att passa sig! Just nu är det ap trist att jobba här!

• Lapinette

Ang packningen och Excel-listan. Så är det praktiskt med den då jag har en sommar och en vinterlista. När jag sen åker iväg på nästa sommarsemester kollar jag bara in den listan. Tar bort kläder jag tröttnat på och lägger in nya...sen är packningen klar!

nenne - vad trist!!!! men skönt att ni börjar ta prover.

And girls, det är inte bara jag som är hemlig här på tråden. Telis har säkert BIM i dagarna också utan att tala om när.

• Zozo

För en nykomling.. när är det värt att testa? En vecka efter väntad mens? Jag TROR att min kommit igang idag, bara lite försenad, men den är väldigt konstig.. Naja, nu VET jag ju iaf exakt vilken dag jag SKA ha pa..

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag