• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

MrsB - surt att magen inte tål sötsaker. Men det går ju att stå ut hyfsat. Lägg undan påsar som du får ta när bebben kommit istället.

Nattson - jobbigt med allergier. Småkakor måste ju gå bra att baka, och bullar, men allt mjukt och fluffigt är ju nästan äggberoende. Jag har några goda mandel- och chokladrutor som du kanske vill pröva.

Lappis - jag passar på att baka nu när vi fått stor frys, och det är legitimt att fylla den inför julen och ev bebisfikan. Det gör att vi har lite pli på oss att smaka lite, men sen faktiskt fryser in resten. Annars går allt åt här med. (Det finns en anledning att jag väntar ett tag med att baka cookies. Vi kan inte ens hålla oss ifrån dem när de är frusna. )

• Nattson

Liten, ja tack kan bli lite omväxling från bullar och kex!

• Liten med Mindre

Nattson - jag prövade att skicka ett meddelande till din inbox, för att inte dränka tråden i recept.

• Liten med Mindre

I och för sig uppskattar jag alla recept som läggs ut - men det är kul att pröva att "inboxa" också.

• sweetstreet

Oj vad det bakas i tråden! Nio är så duktiga på det! Många här inne verkar så husliga!
    jag är ingen bakfantast. Jag tycker det är kul någongång ibland men jag föredrar att laga mat...

Men jag tror att det kan bero på att jag inte är sådär superförtjust i bakverk och så?? Jag kan självklart tycka det är gott, men jag är nog i allmänhet mer för salt än sött... Hellre goda ostar och vin än desserter. Hellre chips och jordnötter än kakor. Fast det är klart... jag älskar plockgodis och såklart saltlakrits...!
    Så jag saknar sällan kakor eller bullar eller så? Är sällan sugen på det. Konstigt??
    Mat är däremot något jag gillar att både laga och äta!!!!!! Mmmmmm!!!!!!!

• sweetstreet

Fast såhär års när julen närmar sig brukar jag ju få till lite bakning och godisfixning såklart....

• sweetstreet

Nenne,
    skickar en liten tröstekram till dig! Men det känns tryggt att veta att du nu blir kollad iallafall!

Heby förresten...

• Nattson

Liten nu har jag testat att inboxa dig också!

• sweetstreet

Liten,
    jag minns att du frågade om katten och namn till den. Vi har ett namn som vi gillar jättemycket så det får det bli. Det är en liten kattpojke vi ska få och vi har tänkt kalla honom för Lipton.

Haha! Det är lättare att ge namn till katter än barn. Så många färre faktorer att ta hänsyn till!

• sweetstreet

Telis,
    att du kör en hemlig BIM som Lappis!!!!!

Jaja jag håller tummar för er båda ändå.
    Och för Tinga såklart som ju fortfarande klarat sig från tantbesök!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag