• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • junilejon

Nattson hur är det med ditt illamående? I vilken vecka är du i?

Sweet...Lipton gulligt namn..är inte det en tesort?

• sweetstreet

Haha Liten!
    Då är jag tvärtom... Jag väljer hellre förrätt än dessert om jag måste välja...!

• sweetstreet

Pirr,
    ta det nu lugnt! Foglossning verkar vara rätt jobbigt.
    Jag vet faktiskt inte vad det blev för namn till slut. kokosen ville ju ha Doug som är amerikanskt, men Cicci gillar ju att vi startade trenden med Conny och tyckte jag skulle få en Ronny och Lappis en Sonny.... Så hm, jag vet faktiskt inte riktigt.
    Själv säger jag konstigt nog "han" hela tiden, så kasnke blir det en kille??

En av mina bästa vänner kallade sitt första barn för Alien när hon väntade honom! Haha! Men det är kanske vanligt eftersom det ju faktiskt är en "alien" man har i sin kropp.

Jag tror inte riktigt jag har börjat tänka på "arbetsnamn" redan eftersom jag kanppt fattat/känner mig gravid!

• junilejon

Jag har ett julilejon som jag kallar Nathalia

• sweetstreet

junilejon,
    jo det finns ju ett temärke som heter Lipton. Men egentligen är det ju ett efternamn. Gissar att teet är uppkallad efter någon som hette Lipton och som kasnke startade det företaget??

Men jag gillar namnet jättemycket eftersom Lipton var en av mina absoluta favoritkaraktärer i julkalendern som gick för ett antal år sedan. Jag är julkalender fantast...
    Det vra den som hette något som "höjdarna" eller liknande och det var "dockor" a la "mupparna-dockor". Jag tror det var samma personer bakom idén till denna som har gjort Allram Est om ni minns honom. Eller om ni någonsin sett "Janne och Mertzi"?? Jaja, det fanns iallafall en docka där som hette Lipton och han var en av mina favoriter. Hans stora intresse var att spela stealguitarr, och bara det tyckte jag var coolt!!!

• Nattson

Junilejon, just nu mindre bra. Det kommer som attacker och då är det spyvarning. Banden håller undan obehags känslan av illamåendet men hjälper inte alls när det slår till så här. Igår sprang jag till toan här på jobbet.
    Är i vecka 5 enligt gyn. På torsdag går jag in i vecka 6. Vi ligger ganska lika va?

Hur är det med ditt illamående, har du testat Postafen?

• pirr!

Nej, förstår hur du tänker. Jag får fortfarande overkligehetskänslor ibland. Alien-känslan har jag nog haft sedan typ v 14. Vet ju ingenting om den lilla i magen och på UL-bilden ser den verkligen helt alien-lik ut- superstort huvud och pyttearmar och ben! Nu när den rör sig också så är det ju ännu mer alienkänsla. Undra om Alien-filmerna förstört för gravida för all framtid? :-O

• Nattson

Junilejon, he he det smeknamnet har jag i Slovenien när jag är där. Jag använder mig av mini, det funkar bra!

• Lapinette

En kille i min klass i gymnasiet kallades för Lipton. Har ingen aning om varför.

• junilejon

Nattson,ja jag har testat Postafen och dem hjälper mer än armbanden,dem gör så att jag inte må super illa konstant iallfall!!
    Jag ska till BM på måndag så då få vi se vad dem säger om vilken vecka jag är. När jag räkna ut det på alla olika sajter om gravida kvinnor,så säger dem att jag är i vecka 8 just nu,min senaste mensperiod började en måndag,så det blir ju exakta veckor för min del!
    Jag hoppas att illamåndet går över snart,både för min del och din del....jag verkligen hatar att må illa och spy...det är bland det värsta jag vet!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag